Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som har gallesteinsanfall?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-11, 09:36   #1
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Flere som har gallesteinsanfall?

etter å ha gått på kuren ei stund??

er superredd

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:56   #2
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

Jeg har med ujevne mellomrom gallesteinsanfall, har hatt det i flere år. Men de kommer såpass sjeldent, så så langt har jeg ikke registrert noen økning i hyppigheten etter at jeg begynte på ketolyse. Har bare hatt ett skikkelig anfall etter oppstart. Var veldig redd jeg skulle få det ofte og derfor måtte gi opp dette kostholdet, men foreløpig har det heldigvis ikke slått til! Var noen her inne som mente at fordi man spiser mere fett må galleblæren jobbe mer, og kan derfor skylle ut gallesteiner fortere, før de blir for store, og at man derfor ikke nødvendigvis vil få anfall hyppigere - som jo er det naturlige å tenke...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:22   #3
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

ja, jeg hadde et i går som varte i 6 timer, og har fortsatt litt vondt, men i går spøy jeg av smertene, og d var værre enn mine to fødsler.
hoppet ut av ketose på kvelden og spiser knekkebrød, og holder meg unna fett til jeg skal til legen på fredag.. men han er motstander av dette kostholdet(men han vet ikke hvor mye fett vi konsumer da), så vet egentlig hva han kommer til å si. har holdt på med ketolyse i 2 mnd nå, og dette er mitt første anfall..

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:14   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

Om du har levd magert før Ketolyse, så får ikke galleblæra tømt seg ordentlig og det dannes dermed steiner, så det er i realiteten et magert kosthold man kan skylde på gallesteinene. Når man da begynner å få i seg adekvate mengder fett så vil galleblæren ta opp igjen aktiviteten, og dermed vil nødvendigvis steinene komme ut.
Om du har store plager, så ville jeg kanskje tatt to steg tilbake og kutte ned på fett og opp på karbohydrater, og gjøre omleggingen laaaangsomt, sånn at kroppen rekker å tilpasse seg de økte mengdene med fett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:31   #5
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

ja, jeg tenker et mer generelt lavkarbo kosthold nå da, med knekkebrød, skyr, mais, og mindre fett. Fortsatt ikke ris, potet osv.

men sånn ut i fra det dere forteller her nå da, så skal jeg kunne gå lenge uten å ha anfall igjen?

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:37   #6
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

jeg har hatt det i mange år og fjernet galleblæra pga en stor gallestein for ca 1.5 år siden.
jeg ble litt bekymra i starten for alt fettet jeg førte i meg siden jeg ikke har galleblæra lenger. nå er jeg kjempe bra, ikke hatt noen problem siden den ble fjernet.
det siver jo gallesaft ut selv om jeg ikke har galleblæra(oppsamlingsposen)
sliter du veldig så kontakt legen din.
skal ikke være nødvendig å gå å ha slike anfall eller små vondt stadig vekk.

  Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:39   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

ja, jeg tenker et mer generelt lavkarbo kosthold nå da, med knekkebrød, skyr, mais, og mindre fett. Fortsatt ikke ris, potet osv.

men sånn ut i fra det dere forteller her nå da, så skal jeg kunne gå lenge uten å ha anfall igjen?

Det er helt umulig å si, ettersom ingen av oss vet hvordan det ser ut i galleblæra di. Men trapp opp litt før du trapper ned, sånn at galleblære får en litt mer skånsom overgang!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:49   #8
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

jeg har jo gått på ketolyse i 2 mnd nå.. kjedlig og gå litt opp.. men kan vel være greit med en aveksling
skal til legen på fredag for å høre om hva jeg skal gjøre videre hvis/når d skjer igjen.

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 14:45   #9
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

Fjernet galleblæra i desember. Jeg fikk ikke anfall mens jeg gikk på lavkarbo, men på karbohøy + fettrikt mat. Bestemte meg for å ta operasjon da jeg aldri fant ut hva som gjorde at jeg fikk anfall. De kunne komme etter måltider som med pizza men samtidig noen timer etter at jeg hadde spist knekkebrød med ett lett pålegg. Jeg hadde alt fra små til store anfall som du beskriver. Noen kunne vare et døgn. Syns det ble fryktelig vanskelig da jeg aldri viste når de kom. Er veldig glad den er borte nå og merker ikke den store forskjellen. Reagerer ikke negativt på lavkarbo nå heller

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 14:58   #10
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

Kan på det sterkeste anbefale Bitterstern når dere har problemer med gallen. Å hvertfall når den er fjernet. Les om den her http://www.helseogkost.no/content/pdf/1158 ett annet produkt kan være http://www.mezina.no/produkter/cypar.asp
Vet om flere som har problemer med vektnedgang men etter å ha begynt med en av disse så begynner de å gå ned. Det kan som sagt være lever å galle som går for full maskin å setter forbrenninga på vent.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 16:32   #11
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har gallesteinsanfall?

jupp, her passer nok jeg inn for tiden ja

Vet ikke hva som utløser det jeg heller,
men har problemer nesten hver dag for tiden

Har faktisk levd ganske lavkarbo nå i flere år,
men nå tåler jeg det ikke altså, reagerer på det meste.

En dag kan jeg spise noe,
og neste dag tåler jeg det ikke, veldig vanskelig .

Veldig greit å lese andres erfaringer om dette

Håper noen kommer opp med noen krutgode kjerringråd

Hørte faktisk om ei som hadde fått hjelp av homeopat,
og steinene hadde kommet ut av seg selv.

Men har ikke prøvd det selv, men det frister så absolutt

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere? Peach Blodtypedietten 5 30-08-11 19:41
Flere som meg her? lillemeg88 Spørsmål og svar 13 10-02-11 09:44
Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen? marjusen Ketolysekuren 15 08-09-10 11:34
Flere nye? akakula Ketolysekuren 18 25-09-09 13:32
Flere spm Anti Ketolysekuren 6 10-12-07 11:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no