Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Influensavaksine, skal dere ta den?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-09, 13:46   #1
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Influensavaksine, skal dere ta den?

Kjenner jeg blir litt i tvil. Folk stiller seg jo helt ukritisk i kø i timesvis for å få vaksine.... jeg føler hysteriet har tatt helt over hos alle
Er i utgangspunktet skeptisk til å ta en vaksine som bare er mikset sammen i hyrten og sturten liksom..

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:03   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg synes også det er altfor mye hysteri og motstridende informasjon så jeg skal ikke ta noen vaksine.

Er mer bekymret for eventuelle bivirkninger enn selve influensaen ...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:05   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Er nok litt hysteri i begge ender av debatten. Jeg er veldig skeptisk, og synes media gjør et sirkus av det hele.
Jeg synes ikke noe særlig om å skulle ta en så dårlig utprøvd vaksine, for min egen del, og jeg føler ikke noe kollektivt ansvar heller, særlig med tanke på at jeg omgås heller lite veldig syke mennesker og små barn. Og det argumentet med at ferdigrøyk og ferskvannsfisk inneholder mer formaldahyd og kvikksølvforbindelser kan man få billig av meg (nå røyker ikke jeg ferdigrøyk, forsåvidt), for det er vel en viss forskjell på å spise noe og få det injisert direkte i blodbanene!

Uansett da, jeg har mest sannsynlig hatt svineinflunsaen, så jeg er jo i tilfelle immun Ikke var det noen big deal heller. En helt sedvanlig influensa, varte i seks syv dager. Helt grei skuring.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:05   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

jeg klarer meg lenge med overdreven antibacbruk og sunn fornuft

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:12   #5
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Uansett da, jeg har mest sannsynlig hatt svineinflunsaen, så jeg er jo i tilfelle immun Ikke var det noen big deal heller. En helt sedvanlig influensa, varte i seks syv dager. Helt grei skuring.

Svineinfluensa kan du få flere ganger..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:14   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Svineinfluensa kan du få flere ganger..

Ikke hva jeg har hørt, men om så så vet jeg i alle fall hva jeg har i vente.
Hysteri, ass.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:14   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Svineinfluensa kan du få flere ganger..

det er vel noe de "lærde" strides mye om? Sett mange forskjellige svar på det fra folk som liksom skal ha peiling

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:15   #8
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ja, jeg skal ta den. Om ikke for egen del så av solidaritetshensyn. For enkelte er denne influensaen ikke noen "big deal" nei, men andre dør av den.

Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:20   #9
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

det er vel noe de "lærde" strides mye om? Sett mange forskjellige svar på det fra folk som liksom skal ha peiling

Joda, vet det. Skrev mest for å provosere litt. Eller belyse en teknikk vi mennesker er flinke til å ta i bruk; vi lærer alle best når vi lærer om noe som interesserer oss, og når svarene vi får skissert passer vårt "verdensbilde". Så kan man, om man vil, strekke dette så langt at man blir huggærn, om man tør/vil..

Gjelder meg også. Derfor tar jeg vaksinen, så snart jeg bare får den. Så logisk for meg, og så lite logisk for andre. Hva man vil "tro" på, er det som styrer oss. Og nei, jeg sier IKKE at jeg har rett, bare at jeg tenker/tror litt anderledes enn de som velger å ikke vaksinere seg. Så enkelt, og så vanskelig, er dette spørsmålet.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..

Sist redigert av frifuggel : 31-10-09 kl 17:27.
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:20   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, jeg skal ta den. Om ikke for egen del så av solidaritetshensyn. For enkelte er denne influensaen ikke noen "big deal" nei, men andre dør av den.

Her håper jeg at hvertfall de som er i risikogruppene er lure nok til å ta den selv

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:24   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg bor alene og møter ytterst sjelden noen som er mer "risikogruppe" enn jeg selv er - og jeg blir utmattet av å høre om køene og kaoset, så jeg tenker jeg står over og krysser fingrene for at jeg overlever også dette årets influensavariant...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:27   #12
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Her håper jeg at hvertfall de som er i risikogruppene er lure nok til å ta den selv

Det er dessverre ikke alle i risikogruppene som kan ta vaksinen. Jeg vil også håpe at alle i risikogruppene som kan ta vaksine gjør det.

Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:31   #13
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Min vaksinedose er jeg så "vennligsinnet" å gi bort. Har lest nok om hva den inneholder, hvor mange dødsfall som er assosiert til vaksina (ingen sammenheng bevist, det vil det nok heller ei bli), hvor mye legemiddelfirmaet som har produsert vaksina tjener (ja, gjør meg også skeptisk), og bare det at GlaxoSmithKline fraskriver seg ethvert ansvar gjør at for meg er det noe som skurrer.

Ikke tror jeg denne influensaen er ille som man skal ha den til heller, når man snakker om dødsfallene assosiert med vaksina, begynner man å snakke om antallet dødsfall som skjer hver dag (uavhengig av vaksine), men når det er snakk om dødsfall pga. svineinfluensa blir disse tallene ikke trukket fram..
Uansett, jeg dør heller av svineinfluensa enn av vaksina, som for alt jeg vet kan gi meg en langsom og smertefull død om 10 år...

(USA 1976: 25 døde av svineinfluensavaksine, 1 død av svineinfluensa....)

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:32   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det er dessverre ikke alle i risikogruppene som kan ta vaksinen. Jeg vil også håpe at alle i risikogruppene som kan ta vaksine gjør det.

En helt annen ting er om det blir nok vaksine til alle som vil ha/bør ha før det er for "sent"....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:40   #15
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ang; USA 1976: 25 døde av svineinfluensavaksine, 1 død av svineinfluensa....

"Nøkleby forteller at tilfellet fra 1976 er svært godt kjent, og at også norske myndigheter har vurdert dette alvorlig. Men vaksinen som brukes i dag er ikke lik den som ble brukt i 1976. I tillegg mener Nøkleby at det er svært stor sannsynlighet for at vaksinen som ble brukt i 1976 var forurenset - noe det ifølge Nøkleby er svært liten sannsynlighet for at dagens vaksine er."

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:41   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

En helt annen ting er om det blir nok vaksine til alle som vil ha/bør ha før det er for "sent"....

Hvis vi som er utenfor risikogruppene ikke har fått influensaen innen vaksina er tilgjengelig for oss, kan man vel nesten anse segselv som immun

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:45   #17
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg har fundert på hvor mye smittefare man utsetter menneskene i risikogruppene for når man samler dem i lange køer for å vaksinere på løpebånd.

Selv er jeg av de som ikke vil ha, selv om jeg tilhører risikogruppe.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:52   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Sønnen har svineinfluensa nå! Ble syk mandag som en av mange på skolen.
Gubben tok vaksinen på fredag pga behandlingstrengende astma.
Snuppa får vaksine på skolen så fort den foreligger.

Og jeg, jeg er i risikogruppe, har ingenting i mot vaksiner, syns alle som kan burde vaksineres, er ikke redd for sprøyter, men......

Alt dette styret, da!
Da jeg ba om time hos fastlegen, fikk jeg bare beskjed om at de ikke hadde flere timer "til sånt" og at jeg måtte dra på helsestasjonen for å stå i kø etc.

Bestemmer meg 100% mandag. Tror jeg......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:00   #19
aghra
Ubekreftet Medlem
 
aghra sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: aa
Innlegg: 11
aghra er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

survival of the fittest

dessuten får alle i "risiko gruppene" før meg så da ser jeg ikke noe poeng i å ta for andres skyld

aghra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:01   #20
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Er det ikke slik at det går opp mot 2 uker før vaksinen virker ?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:02   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er det ikke slik at det går opp mot 2 uker før vaksinen virker ?

her heller blir de vel ikke helt enige? Ei gravid venninne fikk beskjed om 2-3 uker

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:05   #22
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ja gjør det når min tid kommer,har gått noen runder med meg selv

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:32   #23
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg har lest at det er stor sannsynlighet for at ikke alle KAN få vaksinen på denne siden nyttår.
Men så mener mange da at alle skal vaksinere seg for å hindre spredning, og for å beskytte risikogruppene.
Solidaritetsvaksinering.
Selv om alle VIL ta vaksinen nå, så går jo ikke det!!!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:39   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Jeg har lest at det er stor sannsynlighet for at ikke alle KAN få vaksinen på denne siden nyttår.
Men så mener mange da at alle skal vaksinere seg for å hindre spredning, og for å beskytte risikogruppene.
Solidaritetsvaksinering.
Selv om alle VIL ta vaksinen nå, så går jo ikke det!!!

Det burde jo være sånn at ALLE i risikogruppene fikk muligheten til å få den før de utenfor risikogruppe fikk tilbud. Nå er det jo sånn at "er du i risikogruppe, så må du løpe og kjøpe den uka som du er prioritert og etterpå så gjelder det å være "først i køen" Merkelig opplegg..

Hva skal man gjøre? skal man stille seg fremst i køen og "stjele" vaksine fra noen som kanskje virkelig trenger den? Eller skal man ta vaksine så man ikke smitter noen som IKKE fikk vaksina fordi at man tok den selv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:51   #25
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det burde jo være sånn at ALLE i risikogruppene fikk muligheten til å få den før de utenfor risikogruppe fikk tilbud. Nå er det jo sånn at "er du i risikogruppe, så må du løpe og kjøpe den uka som du er prioritert og etterpå så gjelder det å være "først i køen" Merkelig opplegg..

Hva skal man gjøre? skal man stille seg fremst i køen og "stjele" vaksine fra noen som kanskje virkelig trenger den? Eller skal man ta vaksine så man ikke smitter noen som IKKE fikk vaksina fordi at man tok den selv.

Vi melder oss inn i den norske kongefamilien, da slipper vi å tenke på slike trivialiteter ...
Kronprinsparet har fått allerede de, enda det foreløpig ikke har kommer halvparten av de vaksinene som treng til risikogruppene i Asker.
Dere vet.....kongefamilien og nøkkelpersoner i staben møter jo så mye folk.....

NB! Jeg skal ikke ta vaksinene altså, selv om jeg blir kongelig

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal dere spise 17. mai? candyland Ketolysekuren 60 17-05-09 22:51
Influensavaksine, hva mener dere om det? nalana Fysisk og mental helse 30 31-03-09 19:08
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 19:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no