Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal til Kreta om 2 uker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 07:21   #1
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Skal til Kreta om 2 uker

Er det frekkt av meg å be om ekstra grønsaker istenden for poteter, ris, pasta osv. når vi er ute og spiser?

"Ækskjus mi. Kæn ei gæt såm ækstra vedgtæbls instæd åf potæjtåos plis?"

Jeg skal ikke holde meg ie ketolyse for det blir for vanskelig men jeg blir så dårlig når jeg spiser karber nå så jeg skal holde meg til lavkarbo

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:34   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

hahaahHei hei .Nei det er ikke frekt å spørre om...Er jo ikke så kjekt å være dårlig heller da når en skal på ferie.Det du vil spise og bestille er det faktisk bare du som bestemmer hva andre syns skal du ikke bry deg om.

Kos deg masse ha en kjempe fin tur!

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:37   #3
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

Foresten eg o vil til Kreta

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:38   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

Nei, det er IKKE frekt.
Det er du som er der for å kjøpe mat, spise og være fornøyd med maten .

Hvis du bestiller mat som du ikke har tenkt til å spise og som kommer til å gå i søpla etterpå, så er det lite ressursvennlig av deg, hehe. Så se på deg selv som en ansvarlig person som bestiller det du faktisk kommer til å spise opp

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:43   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

det går helt fint! I tyrkia fikk jeg noen ganger litt ris i tillegg til grønnsakene, de syns sikkert det ble for stusselig med kun grønnsaker til kjøttet. Hehe

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:44   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

Jeg ba om å få brokkoli eller blomkål i stedet for poteter/ris sist jeg var ute og spiste i Norge. Det jeg ikke visste, var at blomkål og brokkoli var tilbehøret til maten og potetene. Og kokken var veldig snill og gav meg mer blomkål og brokkoli i stedet for poteter. Tror det var et halvt blomkålhode og like mye brokkoli på fatet i tillegg til biffen..... Det måltidet hadde jeg litt problemer med (men jeg hadde i alle fall ingen problemer med å si "nei takk!" til desserten etterpå, hehe)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 07:28   #7
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

Jeg har vært ute og reist flere ganger uten problemer. Si at du vil ha ekstra salat istedet for poteter. Hold deg unna vanlig øl, tørr hvit- og rødvin går bra. Til frokost er egg, bacon, oster og kjøttpålegg bankers. Eller ta med litt ketolysebrød. God tur

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 00:07   #8
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

Vi var nettopp i tyrkia å da sa jeg at jeg ville ha bare salat istedenfor chips (som de sier) og ris. Noen gjorde feil, å jeg fikk ris eller chips også men da gidde jeg mindre i tips. Men var mange som gav meg rett også . Den tyrkiske salaten er helt himmelsk har laget den mange ganger nå etter vi kom hjem. De har nok kjempe gode salater i kreta også

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:17   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

Jeg reiser til Kreta igjen om en uke - var der 2 uker for en mnd siden også
Hvor skal du hen da?

Det er ikke frekt å spør i det hele tatt, men det er ikke dermed garantert at du får det du vil ha for de forstår ikke alltid hva du mener. Bestill en salat utenom som du kan spise i tillegg til kjøttet/fisken. Får du noe du ikke vil ha (chips, brød) bare dytt det til side og tenk på at du blir dårlig dersom du spiser det. Man får alltid brød på bordet når man kommer på en taverna der nede uten å bestille det. Det er en form for høflighet og for å vise at det er en bra taverna/restaurant, jeg har prøvd å si nei takk og sende det tilbake mer enn enn gang men de forstår ikke det helt. Brød og potatis er nemlig veldig viktig for Kreterne, men si gjerne at du er allergisk så er det litt enklere.

Jeg bor alltid i leilighet der nede og spiser egg/bacon (de har veldig gode egg der nede som er helt trygge å spise), ost og knekkebrød (Nannahs som jeg har tatt med) til frokost og egg/bacon tomatsalat til lunch. Middag blir som oftest ute og helst lengst mulig vekk fra den verste turiststrømmen

Lykke til og riktig god tur

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:57   #10
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg reiser til Kreta igjen om en uke - var der 2 uker for en mnd siden også
Hvor skal du hen da?

Det er ikke frekt å spør i det hele tatt, men det er ikke dermed garantert at du får det du vil ha for de forstår ikke alltid hva du mener. Bestill en salat utenom som du kan spise i tillegg til kjøttet/fisken. Får du noe du ikke vil ha (chips, brød) bare dytt det til side og tenk på at du blir dårlig dersom du spiser det. Man får alltid brød på bordet når man kommer på en taverna der nede uten å bestille det. Det er en form for høflighet og for å vise at det er en bra taverna/restaurant, jeg har prøvd å si nei takk og sende det tilbake mer enn enn gang men de forstår ikke det helt. Brød og potatis er nemlig veldig viktig for Kreterne, men si gjerne at du er allergisk så er det litt enklere.

Jeg bor alltid i leilighet der nede og spiser egg/bacon (de har veldig gode egg der nede som er helt trygge å spise), ost og knekkebrød (Nannahs som jeg har tatt med) til frokost og egg/bacon tomatsalat til lunch. Middag blir som oftest ute og helst lengst mulig vekk fra den verste turiststrømmen

Lykke til og riktig god tur

Takk for det

Vi skal til Agia Marina. Skal bo på Atrion. Har ikke med frokost for den er så dårlig der. Vi skal ha leilighet så jeg håper jeg kan ordne noe selv. Svigermor sier det er en baker rett nedi gata, menneh....hjelper ikke meg noe særlig

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 07:46   #11
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Skal til Kreta om 2 uker

Var 3 uker på Kreta for ett år siden, og var null problem å få salat istedet for chips, ris eller annet tjafs til maten.
Som regel fikk jeg en enooooorm porsjon med gresk salat til da.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:07   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Skal til Kreta om 2 uker.

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Takk for det

Vi skal til Agia Marina. Skal bo på Atrion. Har ikke med frokost for den er så dårlig der. Vi skal ha leilighet så jeg håper jeg kan ordne noe selv. Svigermor sier det er en baker rett nedi gata, menneh....hjelper ikke meg noe særlig

Fint i AM, baker ja det er det over alt, men gå på butikken få tak i egg, bacon, ost (spesielt det i løs vekt - ikke alle som har det men størr butikker har det), tomater, salat, gresk yoghurt naturell har lite karber (ca 4kh/g) og er veldig mettende. Alt er trygt der nede jeg har aldri hatt problemer ihvertfall. Ta evt med knekkebrød/brød selv så får du ihvertfall god frokost. Greit å slippe å måtte gå ut for frokost synes jeg.

God tur, jeg gleder meg ihvertfall som en liten unge til å reise

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Yoghurt på Kreta annerii Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 04-07-09 06:55
Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 31-05-09 12:26
Kreta (Gerani) i mai/juni - noen som har vært? screwball Generell diskusjon 19 07-02-09 18:37
Kreta-døgn av Tove Nilsen Anne Andre bøker 1 02-07-04 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no