Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Matplaner for 17. mai?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-13, 19:49   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Matplaner for 17. mai?

Hva skal dere spise på 17. mai? Noen spesielle planer?

Her blir det vel grilling og semi-lavkarbois. (Easy) Ganske kjedelig.

Håper noen har mer spennende planer enn det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 20:04   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Vi bruker aldri ha noe spesielt på 17. mai (låser oss stort sett inne og venter på at dagen er overstått ), men i år tror jeg faktisk jeg skal lage cottage pie og ostekake

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 20:18   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Vi bruker aldri ha noe spesielt på 17. mai (låser oss stort sett inne og venter på at dagen er overstått ), men i år tror jeg faktisk jeg skal lage cottage pie og ostekake

Enig med den innelåsinga.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 20:19   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Skal ikke noe spesielt vi heller. Besøke pappaen til snuppa også hjem til foreldrene mine og grille. Men 17. mai er 17. mai, uansett her i gården. Er jo 16. mai som er den store togdagen i barnehagen. Med tilhørende kakebord.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 20:21   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Vi skal kjøre 4-5 timer på 17. mai, men når vi kommer frem venter taco!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 20:31   #6
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Matplaner for 17. mai?

Vi skal gå i tog og delta på arrangement ei stund. Så blir det hjem og kose oss med koldtbord og kaker sammen med familien

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 07:33   #7
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Matplaner for 17. mai?

Vi skal spise på restaurant, så jeg satser på at det er mulig å få noe lavkarbo. Sist jeg var der spiste jeg italiensk "tapas", dvs ost, kjøtt, scampi og oliven. Vurderer om jeg skal lage meg noe søtt til kaffen hos mormor senere.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:44   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Blir vel jukseloff til frokost, easy living sjokoladekake til lunsj og karbonader grillet på bål og sellerirotsalat til middag. Litt hektisk dag. Smører meg kanskje noe jukseloff mellom middag og lunsj, på vei på lavvotur.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:47   #9
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Matplaner for 17. mai?

Jeg synes 17.mai er stas, og gleder meg til å få på bunaden, henge ut verandaflagget og feire dagen I år har ikke jeg og ungene noen familie å feire sammen med, så vi skal derfor feire med naboene, mor og datter, som er i samme situasjon som oss. Vi skal ned til byen å se på barnetoget, innom tilstelningen på skolen slik at ungene får spist litt is og møtt venner, så hjem og spise middag hos oss og dessert hos naboen. Gleder meg

Blir trøndersodd til middag, uten potet for min del, men jeg skeier ut med gulrot i anledning dagen. Dessert vet jeg ikke, ettersom det er naboen som lager den. Men jeg har hintet om bær, og skal kjøpe inn både jordbær, blåbær og bringebær selv i tillegg til vaniljekesam. Muligens honningmelon også. Har også kjøpt inn mørk sjokolade med mandel, og Mozell light. Blir altså litt utskeiielser, men innenfor lavkarbo. Hadde jeg hatt litt mer overskudd, hadde det utvilsomt blitt lavkarbo-ostekake eller -snickerskake

Ha en flott 17.mai alle sammen

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:52   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Har krangla frem og tilbake med meg selv, om jeg skal lage opp-ned eplekake eller bringebærkake.. Men blir vel begge to. Med funksjonell mat sin kakemiks da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:22   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Matplaner for 17. mai?

Fordelen med å krangle med deg selv er at da vinner du alltid...

Her tipper jeg det blir karbonader og salat, pluss noen krydderkakemuffins laget av Proteinfabrikkens mix. Smaker snadder de....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:34   #12
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Matplaner for 17. mai?

Vi skal bort i familekalas med småunger og greier. De skal servere pølser og potetsalat, jeg får kyllingsalat istedenfor potetsalat og har fått beskjed om å ta med egne pølser som jeg kan spise. Jeg skal også ta med kake, så det blir vel til at jeg baker noen blåbærmuffins i dag...

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:38   #13
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Matplaner for 17. mai?

Spekemat, rømmegrøt (Gerds lavkarbo variant for meg), også har jeg bakt en suksessterte (lavkarbo) samt at jeg har kjøpt inn Cava med minst sukkerinnhold! Blir bra!

Det blir barnetog, lek og moro - mat hos svigerinne - deretter russetog!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:20   #14
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Bestefar har bursdag på 17. mai og det er alt den dagen betyr for meg. I år blir han 91.

Vi skal ha selskap og jeg og mamma fikser koldtbord med kylling, feta, oliven, eggerøre, spekeskinke, roastbeef, cabaret, brød, div pålegg, waldorfsalat og potetsalat. Så da spiser jeg bare det jeg kan av dette.
Resten av folka skal meske seg med sjokoladekake, marmorkake og bløtkake (som jeg har laget, men ikke smaker på engang. )

Men dette blir mer lunsj, så det blir vel noe middag på meg og gubben på kvelden. Men så langt har jeg ikke tenkt enda.

Også har jeg kjøpt meg en boks med skogsbærcider uten sukker og cava.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:56   #15
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Matplaner for 17. mai?

Det er meldt finvær her i trøndelag så jeg har kjøpt masse grillmat i dag. Da blir det altså grillmat i morgen, men jeg har også bakt kaker.
Skal ha alle ungene mine og barnebarnet mitt på mat og kaker i morgen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:15   #16
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Matplaner for 17. mai?

Eggerøre og laks til frokost.
Tilstelning på skolen etter barnetog. De pleier å ha pølser.... i tillegg til kaker og is og kaffe... tenker nøye meg med pølse.
Holder på å lage peanøttostekake. Da har jeg noe å glede meg til når vi kommer hjem.
Griller - entrecote, kylling, pølser. Salat som tilbehør. Helt enkelt. Bare aller nærmeste familie.
Har masse eggehviter som jeg tenker lage noe av i kategorien brødmat for min del. Vi har reker som backup-plan hvis det skulle bli utelukket å grille. Utstabilt vær her..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:20   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Er på ferie og kommer hjem først utpå kvelden i morgen, så daa blir det kebabmiddag, gitt! Helt greit, jeg unngår helst rabalder og feiring uansett. Det er dog mulig jeg mekker en ostekake i helgen for en ikkegrunnlovsdag-anledning.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 18:14   #18
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Matplaner for 17. mai?

Rømmegrøt, strandamòr, champagne, bringbær og fløte. Er i alle fall planen.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~

Sist redigert av Kitsu : 16-05-13 kl 18:19.
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 19:15   #19
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Matplaner for 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Bestefar har bursdag på 17. mai og det er alt den dagen betyr for meg. I år blir han 91.

Vi skal ha selskap og jeg og mamma fikser koldtbord med kylling, feta, oliven, eggerøre, spekeskinke, roastbeef, cabaret, brød, div pålegg, waldorfsalat og potetsalat. Så da spiser jeg bare det jeg kan av dette.
Resten av folka skal meske seg med sjokoladekake, marmorkake og bløtkake (som jeg har laget, men ikke smaker på engang. )

Men dette blir mer lunsj, så det blir vel noe middag på meg og gubben på kvelden. Men så langt har jeg ikke tenkt enda.

Også har jeg kjøpt meg en boks med skogsbærcider uten sukker og cava.

Kos dere alle sammen og gratulerer så mye til bestefar

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:33   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Meget fornøyd med å ha fått til en all right litt-lavkarbo tarte tatin! (ihvertfall uten tilsatt sukker da.. Brukte Funksjonell mat sin kakemiks og "karameliserte" eplene i sukrin gold, smør, lime og agave sirup.

wpid-2013-05-16-13-34-08 (1).jpg

Blir godt med is til.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:34   #21
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Kos dere alle sammen og gratulerer så mye til bestefar

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 21:24   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Frokost ala dansk brunsj, som forhåpentlig holder meg mett fram til middag. Så barnetog som passerer rett utenfor døra vår, deretter avgårde for å møte junior sin oldemor, mormor og morfar til middag. Satser på en plass med koldtbord.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 21:36   #23
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Mannen er trener for et trommekorps, så de kommer å spiller hjemme hos oss før barnetoget Etter barnetog og kafebesøk, kommer svigers til oss på middag. (vi skal grille)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 09:01   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner for 17. mai?

Tradisjonell vennefrokost med grilling. Har laget potetsalat uten potet. Ooog Black Sunday! Ellers blir det cava.
Vanligvis ville vi dratt til Kuba-parken på Grünerløkka hvor det har vært 17. mai for alle-arrangement i 30 år, men i år er det visst avlyst.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen her som bruker å lage matplaner for hele uka? Melodi Ketolysekuren 7 18-06-12 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no