Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hjelp! Står stille i vekt!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-14, 08:58   #1
aldrinedivekt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 4
aldrinedivekt er på en erverdig vei

Hjelp! Står stille i vekt!

Hei!
Jeg er ny her inne og har forsøkt meg på den første fasen hvor man kun skal spise grønnsaker på lista og reint kjøtt. Samt litt ost.
Det gikk strålende de to og en halv første ukene. Da raste jeg ned i vekt og gikk ned 5 kg. Veldig fornøyd med det, men etter dette har jeg stått bom stille i 2 uker. Følger reglene nøye, gjør det samme som jeg gjorde den første tiden og sjekker jevnlig med ketostix. Holder meg unna lettbrus også da jeg har hørt at denne kan ha negativ innvirkning.
Hva gjør jeg galt???
Setter stor pris på svar !!!!

aldrinedivekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 09:22   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Står stille i vekt!

Det kan ta tid før kroppen har vent seg tildelt nye kostholdet ditt så bare fortsett som du gjør og være tålmodig

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 09:51   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp! Står stille i vekt!

Du gjør nok ikke noe galt. 5 kg på fire og en halv uke er veldig bra det, vekttap går ofte i rykk og napp. Stå på videre, du er på rett vei!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 10:06   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Står stille i vekt!

Det som ofte skjer er at man går ned masse i vannvekt de første ukene. Glykogenlageret i kroppen (altså karbolageret) tømmes og vannet karbohydrater binder forsvinner ut. Gjerne litt ekstra vann også pga stresset det er for kroppen å plutselig ikke få tak i energi på den enkleste måten. Som nemlig er rett fra Glykogenlageret.

Dette skjer ofte de første fire-fem dagene. Så begynner du å gå litt ned i fettvekt. Samtidig som det "ekstra" vannet kommer på igjen = stillestand. Kroppen trenger da ofte to-tre uker på å omstille seg ordentlig til å lage seg energien på en annen måte.

Så vent til uke fire før du begynner å endre på ting. Det er helt unødvendig stress.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 10:18   #5
aldrinedivekt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 4
aldrinedivekt er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Står stille i vekt!

Wow! Så raske dere er til å hjelpe meg! Tusen takk!! Får bare holde ut da

aldrinedivekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 21:31   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp! Står stille i vekt!

Og du, det nicket ditt blir du nødt til å skifte. For ned i vekt kommer du til å gå både jevnt og trutt!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar

Emneord
går ikke ned, hjelp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 20:43
Hjelp - Står stille mimo Ketolysekuren 0 14-02-11 11:10
Står stille! Hjelp! Bodilbob Lavkarbo generelt 2 03-09-10 22:08
Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!) pila Spørsmål og svar 12 03-12-09 21:43
Hvorfor står vekt og måleebånd stille? Sukra Lavkarbo generelt 9 25-02-09 22:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no