Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-07, 14:08   #1
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ostekake

Har nettopp laget ostekaka som står i Ketolyse-boka!!!
Smakte på ostemassen mens jeg lagde den, absolutt himmelsk!!
Det står Fun light stron, men det klarte jeg ikke å oppdrive, men jeg brukte litt Tropical (eller hva det heter) og litt Discovery, smashing!!!!

Siden vi på ketolyse ikke kan spise kjeks bunn, har jeg tørket 6 skiver "Naboen til Torkild sitt grove soyaproteinbrød" og smuldret i smør og litt natreen. Har ikke smakt enda, men er veldig spent!!

Sånn rundt regna kommer kaka på ca 35 kbh med bunn. kaka ble ganske høy, (selvom jeg ikke har hatt på gelelokket enda....) så deler man den i 10, så får man et REALT stykke, med 3,5 kbh.

  Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 14:15   #2
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ostekake

Gleder meg til å høre åssen det gikk!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 15:20   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ostekake

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Gleder meg til å høre åssen det gikk!

Det gjør jeg også...

Kjempelurt med brødet... Spennende å høre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 15:26   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ostekake

Mmm ja, den er kjempegod. Fun Light med sitronsmak finnes ikke i Norge, men i Sverige har jeg sett den finnes med sitron/lime-smak. Finnes den med sitron i det HELE tatt??

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 16:09   #5
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ostekake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mmm ja, den er kjempegod. Fun Light med sitronsmak finnes ikke i Norge, men i Sverige har jeg sett den finnes med sitron/lime-smak. Finnes den med sitron i det HELE tatt??

Nei det tror jeg ikke....jeg har jobbet 6 år i dagligvare og har ikke sett eller hørt noe om denne, men de jeg brukte gjorde susen.....Ble til og med kanskje enda litt bedre....

  Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 23:47   #6
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ostekake

Kaka blei skikkelig suksess!!!
Den var bakt i anledning mammas bursdag, og bunnen falt i smak hos alle, så dette kommer jeg til å gjøre flere ganger!!!!
Delicioussssss...............

  Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 13:51   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ostekake

Artig! Fint at du rapporterer til oss.

Dessuten går det vel egentlig an å bare lage ostekremen og late som om det er fromasj? Det er jo den som er go´est uansett...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 13:56   #8
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Ostekake

Kan jeg få spørre om hvor mye saft og hvor mye gelatin som må til for å få ca 5 dl gele? Please please!

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:18   #9
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ostekake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mmm ja, den er kjempegod. Fun Light med sitronsmak finnes ikke i Norge, men i Sverige har jeg sett den finnes med sitron/lime-smak. Finnes den med sitron i det HELE tatt??

Den med sitron/lime fantes i Norge før, men jeg har ikke sett den på noen år nå. Fun Light med bare sitron har jeg aldri sett. Ellers finnes det også sukkerfritt saftpulver som skal blandes med vann, Jada light eller Confekta, tror det finnes en med sitronsmak der.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:23   #10
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ostekake

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Kan jeg få spørre om hvor mye saft og hvor mye gelatin som må til for å få ca 5 dl gele? Please please!

Legg 6 gelatinplater i kaldt vann i 5 min.
Legg de så i 2 dl kokende vann, og løs opp platene.
Tilsett 2 dl vann, og 1 dl saft. (kan være lurt å vente med å tilsette safta til det andre har kjølnet litt, da den kan få bitter smak hvis den blir for varm.

  Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:24   #11
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ostekake

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Artig! Fint at du rapporterer til oss.

Dessuten går det vel egentlig an å bare lage ostekremen og late som om det er fromasj? Det er jo den som er go´est uansett...

JEPPS!!!!
Det er osten som er god, måtte sette den igjen hos mamma, ellers hadde jeg kommet til å spist opp hele sullamitten!!!!
*jekslene løper i vann*

  Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:26   #12
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ostekake

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Den med sitron/lime fantes i Norge før, men jeg har ikke sett den på noen år nå. Fun Light med bare sitron har jeg aldri sett. Ellers finnes det også sukkerfritt saftpulver som skal blandes med vann, Jada light eller Confekta, tror det finnes en med sitronsmak der.

man kan oxo bytte ut snøfrisk med tine kremost mandarin/ananas, men da blir det litt mere karber.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 12:44   #13
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Ostekake

kan du skrive oppskriften på denne kaka for meg?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 19:25   #14
beccy22
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 1
beccy22 er på en erverdig vei

Sv: Ostekake

jg har funnet verdens beste kjeks bunn til ostekaka. Null sukker. Minimalt md sukkerarter. Ned ni kilo på to uker og fem dager. Har masse trti

beccy22 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins.torkild og mg selv Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 13:26   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ostekake

Opprinnelig lagt inn av beccy22, her.

jg har funnet verdens beste kjeks bunn til ostekaka. Null sukker. Minimalt md sukkerarter. Ned ni kilo på to uker og fem dager. Har masse trti

Og hvilken kjeks er det snakk om?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:33   #16
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Ostekake

vi venter spent på svar ,,hva slags kjeks ,,please

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 20:22   #17
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Ostekake

Denne kaken tror jeg at jeg skal prøve meg på til kommende barneselskap. Barna skal selvfølgelig få det vandte "program", men det er jo hyggelig om mor spiser en kakebit også ;-)

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Digg Ostekake Iset Bakst 52 30-04-13 23:35
Fedons utsøkte ostekake Nille Kake/dessert og snacks 45 17-09-10 19:31
OsteKake + verdens beste gele Mylamyyy Lavkarbo generelt 8 29-07-06 20:24
Fryse ostekake?? Tiril77 Lavkarbo generelt 2 12-01-05 00:04
Standard ostekake med og uten bunn Marianne Bakst 2 07-01-05 16:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no