Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Liten eller ingen vektnedgang

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-14, 15:02   #1
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei
Wink

Liten eller ingen vektnedgang

Hei!

Jeg har gått på lavkarbo siden 5. Januar uten noe særlig vekttap. Og jeg skal ned 35-40 kg, så burde være nok å ta av 😉
Nå har jeg bestilt meg boka Slank med ketolysekuren. Kan jeg forvente et raskere vekttap på den?
Må legge til at jeg er i ketose nå også. Spiser egg, kylling, fisk, koteletter, salat, fete meieriprodukter, hjemmelagde knekkebrød, kjøttdeig og en sjelden gang pølser eller medister med 5,5 karbo pr 100 g. Lager sauser med meierismør og fløte, soppstuing med meierismøt, fløte og rømme. Prøver å drikke en kopp kaffe med fløte og Cocosa i løpet av dagen. Skulle drukket mer vann, drikker en del Bris og usukret saft.
Noen som ser noen feil?
Håper på svar!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvPjRRV/]
Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 15:30   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Jeg ville ha prøvd å kutte ut melkeproduktene for en periode. Dvs fløte og rømme, meierismør pleier å gå greit. Mange opplever disse som showstoppere, jeg for min del gikk ikke ned de ukene jeg spiste f.eks yoghurt eller bær med fløte på. Noe å prøve, i det minste...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 14:12   #3
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Sjekk den Brisen din... Den kan det fort være en del karber i...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 14:18   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Sjekk den Brisen din... Den kan det fort være en del karber i...

Fra hvor? Bris er vann med kullsyre og null tilsatt sukker av noe slag.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 14:47   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Fra hvor? Bris er vann med kullsyre og null tilsatt sukker av noe slag.

Det finnes jo bris med smak også og disse (vet ikke om det var Bris eller et annet merke) har vel vist seg å inneholde noe karbohydrater?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 15:19   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Tror det er imsdal med smak som har kh

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:26   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det finnes jo bris med smak også og disse (vet ikke om det var Bris eller et annet merke) har vel vist seg å inneholde noe karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Tror det er imsdal med smak som har kh

Olden inneholder karbohydrater, og det snaksatte imsdalvannet. Bris er helt trygt uansett smak.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 22:03   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Kikki71, her.

Hei!

Jeg har gått på lavkarbo siden 5. Januar uten noe særlig vekttap. Og jeg skal ned 35-40 kg, så burde være nok å ta av 😉
Nå har jeg bestilt meg boka Slank med ketolysekuren. Kan jeg forvente et raskere vekttap på den?
Må legge til at jeg er i ketose nå også. Spiser egg, kylling, fisk, koteletter, salat, fete meieriprodukter, hjemmelagde knekkebrød, kjøttdeig og en sjelden gang pølser eller medister med 5,5 karbo pr 100 g. Lager sauser med meierismør og fløte, soppstuing med meierismøt, fløte og rømme. Prøver å drikke en kopp kaffe med fløte og Cocosa i løpet av dagen. Skulle drukket mer vann, drikker en del Bris og usukret saft.
Noen som ser noen feil?
Håper på svar!

Når du skriver at du ikke har gått noe særlig ned i vekt...mener du da null vetnedgang, eller hvor mye har du gått ned?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 00:28   #9
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Siden 5. januar har jeg gått ned ca 2,5 kg. Er ikke det veldig lite?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvPjRRV/]
Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 00:53   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Kikki71, her.

Siden 5. januar har jeg gått ned ca 2,5 kg. Er ikke det veldig lite?

Jeg hadde vært overlykkelig! Nedgang er nedgang!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 04:10   #11
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

2,5 er glimrende det, etter mitt hode . Hadde jeg gått ned det tror jeg nok jeg hadde fortsatt som før, uten forandringer , til det eventuelt stoppet opp over lengre tid

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 10:39   #12
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Har stått på stedet hvil i fire uker nå....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvPjRRV/]
Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 11:50   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Kommer an på hvor lang og tung du er også. Om du er normalvektig synes nok kroppen du er akkurat passe selv om hodet kanskje ikke er enig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 13:06   #14
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Tusen takk for mange svar! Jeg er langtfra normalvektig ��
Er 168 cm og veier 109 kg!
Fikk boken Slank med ketolysekuren i går, og må nok bli enda strengere med karbohydratene.
Kan også legge til at jeg har vært mye syk det siste halve året. Bla lavt stoffskifte. Mulig dette spiller en rolle??
Men jeg gir meg ikke, for alternativet er å fortsette med å gå opp! Satser på det løsner etter hvert ��

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvPjRRV/]
Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 12:56   #15
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Hei igjen!
Jeg har nå lest boka Slank med ketolysekuren, og har endelig sett lyset! Jeg spiste rett og slett for mye karbohydrater. Fikk meg litt av en aha opplevelse
Og nå som jeg skriver opp hva jeg spiser og holder meg under 15 kh om dagen, har jeg gått ned 800 g på 2 dager
Ville dele dette, for kanskje flere som kan lære noe av det.
Så nå gleder jeg meg til fortsettelsen

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvPjRRV/]
Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:05   #16
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Fra hvor? Bris er vann med kullsyre og null tilsatt sukker av noe slag.

Jeg kjøpte meg Bris med sitron, en gang jeg var så tørst, og fikk hakeslepp da jeg så den halvliteren inneholdt 13 KH eller noe... :-(

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:55   #17
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Sikker på det var Bris? Står 0 kh i alle tabeller jeg har sjekket! Derimot vann tilsatt smak har ofte en del kh.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvPjRRV/]
Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 14:47   #18
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Ja, jeg mener det... ? Det er noen år siden, så det kan jo være endra på...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 15:40   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Ja, jeg mener det... ? Det er noen år siden, så det kan jo være endra på...

Bris har ALDRI noen sinne inneholdt noe slag av søtt. Det vann med kullsyre og tilsatt aroma( og det er ikke et karbohydrat noen av de de bruker eller har brukt). Jeg har drukket bris fra første gang den kom på markedet pga jeg takler ikke så mye kullsyre(jeg er som ungene og får det i nesa).

Men det spiller jo ingen rolle. Jeg er helt enig med deg at man skal og må sjekke slike ting som ser ut som vann med smak, så man ikke går i den bonaqua vann med smak eller imsdal vann med smak,for begge deler er tilsatt en form for sukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 22:59   #20
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Liten eller ingen vektnedgang

Eg håper (og reknar med) at du er greit medisinert i forhold til lågt stoffskifte? Snakkar berre av eiga erfaring at det kan vere beintungt å kome seg ned med det som kan bremse ned mykje nedgang. Om det er lenge sidan du har vore til lege/spesialist kan det vere greit å få det sjekka. Fastlegen har ikkje nødvendigvis same formeining om kva som er bra resultat på prøvene som ein endokrinolog ... (dyrkjøpt erfaring...) Flott du har sett lyset!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen vektnedgang?! Lilli82 Spørsmål og svar 6 23-05-13 21:29
Ingen vektnedgang Hellokitty0210 Spørsmål og svar 15 10-02-12 22:50
Ingen vektnedgang?! Lilli82 Lavkarbo generelt 11 19-12-11 16:24
Ingen vektnedgang søtejenta Spørsmål og svar 17 02-05-11 23:16
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 14:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no