Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse. Vanlig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-09, 12:46   #1
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse. Vanlig?

Min forbrenning har gått drastisk ned. Jeg har gått på ketolyse i 3 uker nå, og do-besøkene er halvert hvis ikke værre... Selv om jeg har gått ned 2 kg, som sikkert er helt greit, så føles det ikke godt å gå så lenge mellom hver gang.Føles litt "full" i magen.. Noen andre som opplever dette? Er dette normalt...?
Jeg liker ikke å bruke avføringsmiddel, da jeg helst vil at det skal skje på "den naturlige" måten, hehe...
Før jeg begynte på ketolyse, spiste jeg veldig ofte frokostblandinger og yougurt til frokost, og det er jo mulig det setter igang forbrenningen litt lettere enn eggerøre og laks, som jeg spiser hver morgen nå.
MEN, det er jo "ulovlig" så er det noen andre som har noen gode råd/tips til hvordan få igang forbrenningen igjen.. ?
-Skal sies at treningen min har ikke endret seg etter jeg begynte på ketolyse, så det kan ikke være derfor heller...

En annen ting, .. Når spiser dere det siste måltidet? Tror dere det har noe å si hvor sent dere spiser det siste måltidet? Jeg har en tendens til å spise det siste rundt kl 22, og legge meg rundt kl 23.. Hører stadig at man ikke skal spise etter klokka 20 eller rundt der.. Noen som har noen tanker eller erfaringer ang dette?

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 12:51   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse...Vanlig?

Hvorfor tror du at du har lav forbrenning? Har morgentemperaturen din faktisk gått ned?

Eller snakker du om fordøyelse?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 12:56   #3
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse...Vanlig?

Fordøyelsen ja,..

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:18   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse...Vanlig?

Det er helt vanlig å ikke gå på do hver dag når man går på ketolyse. Det blir mye mindre avfallstoffer som skal ut av kroppen.
Det finnes endel tråder på dette her inne.
Hvis du føler deg "full" kan det være litt lite fiber i kosten. Spiser du nok grønnsaker? Evt kan man ta fibertabletter ved siden av.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:25   #5
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse...Vanlig?

Ok. Kikket litt etter tråder om det, men fant ingen i farten..
Spiser kanskje ikke nok grønnsaker nei. Skal prøve å spise litt mer, å se om det hjelper..

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:42   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Fordøyelsesmønsteret endrer seg litt på Ketolyse, men det som skal ut kommer ut ...om enn i mindre monn av en eller annen grunn
Har samme erfaring jeg. Blir en vane.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:47   #7
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Hyppigheten på do-besøk har lite å gjøre med forbrenningen.

Forstoppelse er en vanlig effekt av lavkarbo-kosthold, bl. a. fordi man brått går fra et høyt fiberinntak til et lavt fiberinntak. Dessuten får man mindre kalium (som tomater og bananer er rike på), som er viktig for å binde vann i avføringen (slik at den blir stor nok til at tarmen registrerer den). Agurk er, såvidt jeg husker, en ganske god kaliumkilde.

Fibertilskudd kan hjelpe, men enkelte advarer mot ting som psyllium, fordi det kan gi blokkering av tarmen. På svenske lavkarbo-forum har folk best suksess med a) 1-2 ss. kokosolje/delfiafett om morgenen, b) magnesium-tilskudd. Ting som svisker (naturlig laksativt) og sterk kaffe hjelper også.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 14:00   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Fibertilskudd kan hjelpe, men enkelte advarer mot ting som psyllium, fordi det kan gi blokkering av tarmen. På svenske lavkarbo-forum har folk best suksess med a) 1-2 ss. kokosolje/delfiafett om morgenen, b) magnesium-tilskudd. Ting som svisker (naturlig laksativt) og sterk kaffe hjelper også.

Har erfaring med gamle mennesker på pleiehjem, som får et målebeger med olje for førdøyelsen og fiber...ulempen med å gi fiber, tro jeg er at de gamle ofte glemmer å drikke, så får de forstoppelser i steden. Så med ekstra fiber-ekstra væske og.

Ellers har jeg og god erfaring med olje på fastende mage, svisker og sterk kaffe....og ro. Magnesium var nytt for meg. Tar jo det, så da er vel det bra

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 14:15   #9
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Hva med å spise en skive lollyopobrød? Det er fullt av linfrø og hjelper på min fordøyelse i alle fall

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 14:20   #10
Johanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 52
Innlegg: 22
Johanna er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Hva med å spise en skive lollyopobrød? Det er fullt av linfrø og hjelper på min fordøyelse i alle fall

Signerer denne, har ikke problem med avføringen når jeg spier lollypop brød

Johanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:29   #11
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Eller bare svelge 1 ss linfrø med et glass vann

__________________
¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.ž ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:38   #12
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Eller bare svelge 1 ss linfrø med et glass vann

Det funker fint for meg hvertfall!

Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 22:25   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Eller utnytte det faktum at du kan bruke tiden til noe annet enn å sitte på do.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:09   #14
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Jeg "slet" med det samme. Etter fire-fem uker har det til en viss grad normalisert seg, men jeg får fortsatt sjeldnere på do enn før lavkarbo.

Prøv linfrø! Jeg prøvde en dag å tygge litt linfrø, og det smaker faktisk temmelig godt, så drikker du masse vann. Jeg bruker å knaske linfrø som snacks på kvelden. Det høres kanskje ut som jeg spiser enorme mengder, men det er ikke så lett å spise så mye linfrø, så det blir sikkert ikke mer enn et par spiseskjeer totalt hver kveld. Og det er viktig å fylle på med masse vann.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:17   #15
Carinus
Juniormedlem
 
Carinus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 23
Carinus er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Jeg har også treg mage. Føler meg oppblåst og "full" i magen til tider, og det er ikke behagelig. Jeg spiser masse grønnsaker, men magen min var visst bortskjemt med grove brød og knekkebrød?

Jeg har dilla på hytteost (cottage cheese) med kanel og sukrin. Idag tok jeg en spiseskje linfrø i morteren (for å få benyttet med av de sunne oljene) og blandet de i hytteosten før jeg "sukret" og hadde på kanel. Det smakte godt.
Resultater har det ikke blitt ennå, men jeg spiser dette hver morgen, så det bør jo gjøre en forskjell snart.

__________________
Operasjon "mindre rompe"

Nå er det kilokrig!
Carinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:28   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Men er det slik at hvis man knuser linfrøene så frigjøres karbene? (hvis man spiser dem hele går frøene gjennom systemet uten å bli tatt opp av kroppen)
Eller er mengden dere spiser så liten at det ikke behøves å telle karber?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:30   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

På fedonkurset sa de at hele linfrø var lakserende, så man måtte huske å knuse de for å ikke bli uggen i magen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:42   #18
Carinus
Juniormedlem
 
Carinus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 23
Carinus er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Nå ble jeg ikker på dette med karber i linfrø...

Sjekket nå, og i matvaretabellen jeg bruker står det 0 karber i knuste linfrø.

__________________
Operasjon "mindre rompe"

Nå er det kilokrig!
Carinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 00:28   #19
Elida77
Nytt Medlem
 
Elida77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 4
Elida77 er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Det er ingen karber i linfrø. Det spiller ingen rolle om man tar hele eller knuste linfrø om det er den lakserende effekten man vil oppnå, men vil man også få med seg det sunne omega 3 i frøene må man velge de knuste.

Elida77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 10:01   #20
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Det har vært en del diskusjoner her inne om linfrø.....jeg kan ta feil men jeg synes å huske at knuste linfrø inneholder karber.....
Men som tidligere nevnt...det er sikkert så lite i denne sammenhengen at det ikke er så mye å tenke på egentlig....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 10:23   #21
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Jeg har en pose med Risenta knuste linfrø kjøpt i helsekostbutikk. Den står det også 0 gram karbohydrater.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:43   #22
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Jeg kjøper linfrø på Ica, og det står at det er 34g karber i linfrøene deres.... Er ikke linfrø linfrø?

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 22:47   #23
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Jeg kjøper linfrø på Ica, og det står at det er 34g karber i linfrøene deres.... Er ikke linfrø linfrø?

Det var snodig... sjekket mine to pakker med hele linfrø.... den ene var Ica sin og ja det står 34 på den også. Den andre var gogreen og hadde 0.
Det skjønte jeg ikke

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 15:41   #24
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Veldig lav forbrenning etter begynt på ketolyse ... Vanlig?

Karbohydratene i linfrö er kostfiber som mennesker ikke er i stand til å ta opp som näring. Samme som at man i grönnsaker skal trekke fiberinnholdet fra karbene.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:41   #25
Mullis
Nytt Medlem
 
Mullis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sunndalsøra
Innlegg: 6
Mullis er på en erverdig vei

Linfrø og solsikkefrø for fordøyelsen

For å holde fordøyelsen i gang lager jeg meg knekkebrød av linfrø, solsikkefrø og en liten neve havregryn.
Legger frøene i vann en timestid og ha så i litt havregryn og litt salt ( noen ganger pizzakrydder) Har deige/massen i en langpanne ca 1/2 - 1cm tykk, steker det på 170 grader fra 1 1/2- 3t. kjenner når det er blitt sprøtt. Ps. husk å dele det opp i ruter før det er ferdig stekt, bruk en pizzaruller. disse er kjempegod med all slags pålegg.

Mullis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nedsatt forbrenning på ketolyse? Fast-i-fisken Ketolysekuren 5 23-02-09 23:24
Ketose etter tre dager, vanlig? NinaOp Ketolysekuren 14 06-02-09 10:16
Bruker dere vanlig salt på ketolyse? Superslimithink Spørsmål og svar 1 25-11-08 11:51
Keitete spørsmål om ketolyse og forbrenning Adaware Ketolysekuren 16 07-09-08 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no