Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Butterdeig...

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-04, 18:03   #1
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Question

Butterdeig...

Hurtig spørsmål sånn rett før middagstider hos oss som går på Tokyo-tid...

Butterdeig er ikke akkurat ideelt for oss Atkinsere...
Noen som vet om noe som helst alternativ???
Skulle så gjerne bakt inn litt, men har jo ingen mulighet nå... Er i vedvarende vekttap-fasen dorresten...

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 18:08   #2
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Cool

Opprinnelig lagt inn av Ingo

Hurtig spørsmål sånn rett før middagstider hos oss som går på Tokyo-tid...

Eller Cassablanca-tid eller Brasilia-tid om noen tenkte å rette på meg...
(Klokka er nå litt over fem i Cassablanca...)

Ingo
-Verdensmester i unyttig info-

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 18:56   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Går ikke det an¨å lge butterdig av grovt spelt og soyamel da?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 21:27   #4
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Hei!
Skal du bruke butterdeigen som en "pai"? I såfall kan man muligens lage det av fiiiin-malte mandler? Har ingen aning om resultatet, bare en ide jeg fikk. Mulig jeg prøver den ut selv.

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 21:43   #5
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Nja... Tenkte å lage lammekjøtt i tynne skiver med spinat oppå (pluss noe ostesaus), rulle sammen til rullekake også ha en butterdeig-erstatning utenpå....

Så må vel finne på noe annet. Mandler blir for porøst...

Skulle være vanskelig ja...

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 23:08   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Dere gutta er da så avanserte i matveien. Jeg blir helt imponert. 'Gutten min' kan lage fiskboller i karrisaus med rårevne gulerøtter han - og det er det liksom. Ja, det er godt det altså!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 08-12-04, 02:02   #7
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro

'Gutten min' kan lage fiskboller i karrisaus med rårevne gulerøtter han - og det er det liksom. Ja, det er godt det altså!


Min bror kan lage eggerøre/omelett og hurtigris det er vel det men det er godt det også!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 08-12-04, 11:12   #8
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Resultat...

Ga opp butterdeig, og pakket kjøtt (kokt 1 time), spinat og sopp blanding, og ostekremen til Iset inn i store spinatblader og stekte i ovnen!
Funket kjempefint faktisk, og ble faktisk godt, selv om bekymringene var store...

Spinatpuffer! (Sitat fra "Kongerike for en Lama")

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-12-04, 16:50   #9
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Du verden - du imponerer, Ingo!
Fortell om flere fremtidige, artige måter å tilberede mat på - er du snill*S

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no