Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS - interesseorganisasjon?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-09, 16:10   #1
snøspurv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 53
Innlegg: 5
snøspurv er på en erverdig vei

PCOS - interesseorganisasjon?

Mestringssenteret på sykehuset vårt har bedt meg om å stille som likemann i PCOS, dvs representant for pasientgruppen som er villig til å dele av sine erfaringer overfor de som er ferskere i gamet. Jeg har lest mye på forskjellige nettfora, og brukt mye tid på å bli kjent med egen diagnose, særlig i forhold til det med barnløshet. Men etter at jeg la barneproduksjonen på hylla, så har jeg ikke vært så oppdatert. Er det noen som vet om det finnes en aktiv interesseforening - formell eller uformell - på nettet?

Som likemann vet jeg at jeg kommer til å anbefale nettet, og særlig Albertines informasjonsinnsats, til nye brukere. Og så håper jeg på å få ernæringsfysiologen med på å utarbeide et innføringskurs i lavkarbo. Om noen av dere har erfaringer fra likemannsarbeid, så gi meg gjerne tips. Og ikke minst: Hvis noen har gode ideer til hva dere ville ha gjort om dere kunne ha fått være med å utarbeide et oppfølgings og veiledningsopplegg for PCOS'ere, så kom med innspill. Syns det er ganske flott at de forsøker å få i gang et sånt tiltak, jeg. Særlig med tanke på at det er mange allmennleger som vet lite, og gynekologene som forteller oss om diagnosen som regel bare er innstilt på hvordan de kan behandle oss i fhd til barnløsheten.

Så jeg sier takk til alle gode ideer!

snøspurv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:32   #2
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: PCOS - interesseorganisasjon?

Har ikke svar på så mye, men trening burde være en del av behandlingen. Det er selvfølgelig kjempeviktig med lavkarbokost, og trening med høy intensitet, gjerne styrketrening, vil ha en mengde positive innvirkninger på diagnosen. Spesielt kan styrketrening hjelpe med å øke insulinfølsomheten i muskelaturen noe som har mye å si hvis man har PCOS.

Kjempetiltak - lykke til

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 01:28   #3
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: PCOS - interesseorganisasjon?

Så flott tiltak!! Ønsker deg masse lykke til. Har mange ganger savnet en interesseorganisasjon for oss, men har ikke funnet ut at det finnes noen....

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pcos og pergotime ... Tulla81 PCOS og karbohydratkontroll 3 10-07-08 16:18
Interesseorganisasjon for lavkarbere? Fjonken Lavkarbo generelt 6 14-03-06 12:08
PCOS og hud jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 8 30-08-05 23:07
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 10:55
pcos`ere??? gibistr2004 Lavkarbo generelt 3 28-04-04 21:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no