Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Sult

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-09, 14:08   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sult

Heisann

Tipper jeg har prøvd det som er av dietter/måte å spise på, men det er en ting det virker som jeg aldri blir kvitt og det er sult. Jeg er alltid sulten, har alltid lyst på noe mat og skikkelig stappe meg mett. Jeg kan spise hele dagskvoten min på 1:3:1 OE i et måltid uten problem. Noen som har lest masse ang sult og hormoner i kroppen? hadde vært så deilig å blitt kvitt det en gang for alle.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 14:51   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Sult

Lag smørkrem. Den tar livet av den verste hungeren min. La ca. 150-200 gram usaltet smør bli mykt, så pisker du det med 3-4 eggeplommer og opptil 40-50 gram druesukker. Jo mykere den er, jo deiligere. Gjerne tilsett mandelessens. En kjappere variant er å smelte smøret, så piske det inn sakte (som om du lagde majones) i eggeplommene. Tilslutt tilsetter du druesukkeret. Du bør la blandingen stå 20-30 sekunder i fryseren for å få rett konsistens.

Det er ikke uvanlig at svært virile personer lett kan spise over 4000 kalorier om dagen.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.

Sist redigert av danish : 09-05-09 kl 15:12.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 20:00   #3
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sult

det hørtes hissig mettende ut ja, men eneste er tanken på druesukker jeg ikke liker. Siden OE stilen skal helst være stivelse, så da blir det straks litt værre. Eller har du en løsning på det også ?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 20:55   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sult

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

det hørtes hissig mettende ut ja, men eneste er tanken på druesukker jeg ikke liker. Siden OE stilen skal helst være stivelse, så da blir det straks litt værre. Eller har du en løsning på det også ?

Bruke sukrin eller splenda??
Ideen er vel at fettet skal mette, men man må ha litt søtt i smørkremen for å klare å spise den?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 21:23   #5
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Sult

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

det hørtes hissig mettende ut ja, men eneste er tanken på druesukker jeg ikke liker. Siden OE stilen skal helst være stivelse, så da blir det straks litt værre. Eller har du en løsning på det også ?

Stivelse er tettpakkede glukosemolekyler, så jeg tror ikke rent druesukker er så ille. Det er fruktosen som er giftig. Du kan evt. bruke sukrin. Jeg bruker sjeldent mer enn 20 gram druesukker, forresten.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 21:30   #6
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sult

ok, takk skal du ha. skal teste det. Forresten ang vann, kunne nevnt det her inne men startet post om det, hvor mye vann drikker dere?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Thor Foseid - spis deg slank uten sult Trolljenta Spørsmål og svar 10 10-02-18 16:55
"Spis deg slank uten sult" Jabba Lavkarbobøker 9 25-10-09 18:51
Spis deg slank uten sult Niten Lavkarbobøker 3 06-05-09 11:46
Ketose,sult og syltetøy ... Momsa Ketolysekuren 8 22-07-08 21:50
Sult i verden, Fedme i verden,kjøtt og korn Goggen Generell ernæringsdebatt 1 06-02-08 23:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no