Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger litt hjelp til beregning av fett, protein og Kcal.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-11, 22:52   #1
RogerK
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
RogerK er på en erverdig vei

Trenger litt hjelp til beregning av fett, protein og Kcal.

Hei - håper på litt innkjøringstips så det ikke går gale veien

Litt om meg:
Mann - høyde 188 cm - vekt 94 kg - alder 23
Trener 3 ganger i uken, fotball og vekter.

Mål er å få vekk litt "valpefett". Har trent en god del tidligere, men har da spist "norsk-kost" (Brødmat og god norsk middag med poteter/pasta/ris).
Dette gav meg større muskler, men liten nedgang i vekt og fett.

Håper derfor at en lavkarbokur kan hjelpe meg i ønsket retning.

Har forstått at man trenger ca 2 g protein X antall kg kroppsvekt når man trener regelmessig. For meg blir det vel 2*94= 188 g protein. Syntes det høres litt mye ut, men hva vet jeg.

Fant en lavkarbo kalkulator her inne fra et eldre innlegg, men det var ikke noe respons på den tråden. Lurte derfor på om disse tallene nedenfor er tilnærmet riktig for meg. Merket med rødt. Håper noen kan hjelpe.

På forhånd takk!


TO LOSE WEIGHT:
To lose a pound a week safely decrease your daily intake to 2,243 calories.
You have decided to eat 5 grams of carbohydrate a day. To avoid loss of lean muscle mass you must eat 255 grams of high quality protein each day. This can be found in 42.6 ounces of meat, eggs, or hard cheese.
Round out your diet with 133 grams of fat.

RogerK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 08:52   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp til beregning av fett, protein og Kcal.

Om du legger inn hva du spiser på feks diett.no vil du få en grei oversikt over det daglige inntaket

Om du blir mett og føler deg vel på den fordelinga du har skissert, selv om det kanskje ser litt høyt ut på proteindelen?

Uansett, hjertelig velkommen og lykke til!

Vil også på det varmeste anbefale deg å lese denne linken, kunnskap er viktig når man skal legge om det daglige kostholdet!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:08   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt hjelp til beregning av fett, protein og Kcal.

Du skal ikke regne med det antall kg du nå ligger på, men din ønskede vekt, eller fettfri kroppsmasse. Men du vil kanskje bli stor og muskuløs? For mye proteiner gjennom mat kan hindre vekt-tap.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Hjelp, jeg trenger råd om fett! mofe Generell ernæringsdebatt 75 12-02-10 22:43
Beregning av protein, fett og karb på ketolyse? faja Spørsmål og svar 6 23-01-10 16:18
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no