Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Merker man at man er i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-09, 19:47   #1
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Merker man at man er i ketose?

hvordan merker man det?
lest flere tråder der folk sier det.. så lurer bare..

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 20:42   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: merker man at man er i ketose?

Man svetter, fryser, får hodepine eller man har ingen symptomer i det hele tatt
Varierer fra person til person

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 20:45   #3
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: merker man at man er i ketose?

litt spesiell ånde eller smak i munnen, svetten lukter "kattepiss", trøtt, slapp, tunge bein, kjapt melkesyre under trening, hodepine er mine kjennetegn. de fleste går fort over da mens noen blir litt lenger. ;p

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 20:46   #4
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: merker man at man er i ketose?

Noen får en litt spesiell ånde også - forsøk å puste på noen

Edit: Fjanni var kjappere

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 20:49   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: merker man at man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Noen får en litt spesiell ånde også - forsøk å puste på noen

Do it, do it!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 21:02   #6
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: merker man at man er i ketose?

Jeg får hodeverk og fryser og er kald om en annen når jeg er i ketose, dette da kun idet jeg går inn i ketose men det går seg til etter noen dager..

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 21:05   #7
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: merker man at man er i ketose?

lokkebiff er ond! hehehe. ;p jeg går alltid å bekymrer meg for at noen skal tro jeg er sånn aceton-fille-sniffer!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 21:08   #8
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Sv: merker man at man er i ketose?

sambo komenterte ånden min i går *flaut*

å har hatt "slitene" bein et par dager.. men vet ikke om det er derfor da..

men hvor tidlig kan man komme i ketose da??

gleder meg til å få tak i ketostix ja..

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 21:29   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: merker man at man er i ketose?

Bruker som regel en dag på å komme i ketose, spørs hvor mye karbs man har spist før kan skal inn i ketose.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 21:30   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: merker man at man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Bruker som regel en dag på å komme i ketose, spørs hvor mye karbs man har spist før kan skal inn i ketose.

..og hvor mye fett man spiser i det man skal inn i den
Jeg bruker 6-8 timer.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:02   #11
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: merker man at man er i ketose?

Jeg får sandpapirfølelse i munnen. Nå brukte jeg 1 dag på å komme inn i ketose

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:31   #12
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Sv: merker man at man er i ketose?

så det kan være at jeg er i ketose nå da? begynte mandag..

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:44   #13
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: merker man at man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av mette_moj, her.

så det kan være at jeg er i ketose nå da? begynte mandag..

Ja, det er jo ikke umulig Er det ikke herlig å tenke på! At mens du sitter på rumpa så forbrenner kroppen fett

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:01   #14
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Sv: merker man at man er i ketose?

jo er ganske kult det ja
men må innrøme at jeg ikke tror på noe før jeg ser effekten da men har meget god tro på dette "gleder" meg til veiing om en ukes tid.. men er redd det ikke skal funke da...

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:05   #15
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: merker man at man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av mette_moj, her.

jo er ganske kult det ja
men må innrøme at jeg ikke tror på noe før jeg ser effekten da men har meget god tro på dette "gleder" meg til veiing om en ukes tid.. men er redd det ikke skal funke da...

Jeg startet på Mandag og måtte bare på vekta i kveld, har gått ned 2 kg

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:11   #16
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Sv: merker man at man er i ketose?

oj! håper jeg går ned like fort venter til mandag med veiing jeg da.. skal bli spennende ja

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:12   #17
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: merker man at man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av mette_moj, her.

oj! håper jeg går ned like fort venter til mandag med veiing jeg da.. skal bli spennende ja

Flink du er som venter til mandag

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:14   #18
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Sv: merker man at man er i ketose?

kanskje resultatet er større da enn nå.. gjør jeg det nå blir jeg bare motløs.. kanskje jeg har gått ned noen gram til mandag, da blir jeg inspirert til å fortsette likeens

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:54   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: merker man at man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

svetten lukter "kattepiss",

Jeg syns det lukter brent jeg Hvertfall når jeg trenner.. litt sånn grillos eller noe

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 10:08   #20
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Merker man at man er i ketose?

10 sikre tegn på at du er i ketose:

1. Det lukter brent fett om morgenen, spesielt rundt hoftene og øvre del av lårene
2. Fett- og proteinrike hysdyr, som kyr, griser, hunder og lettfordøyelige kanarifugler slutter å møte blikket ditt
3. Du klarer ikke se en papirstrimmel på gata uten å få en ubeskrivelig trang til å urinere
4. Tannbørsten gjemmer seg skjelvende i fjerde skuff, under et beskyttende lag av q-tips, gamle aviser og solkrem fra i fjor
5. Du drømmer stadig at du tar full vårrengjøring i huset, men våkner med langkosten i senga og oppdager at det ikke var noen drøm likevel
6. Kolleger, venner og familie tolker usammenhengende babling, fekting med ben og armer og dypdykk i majonesen i kantina som tydelige tegn på a) narkotikamisbruk eller b) alvorlig personlighetsforstyrrelse, eller c) begge deler
7. Du tar deg selv i å bestille cocosa og pelsdyr fremfor cola og pizza
8. Din kjære gir deg tilnavnet hurtigpu...
9. Du blir lattermild av Clausthaler, festsjef på et glass rødvin, og sanseløs av fire rusbrus
10. Huden blir barnemyk, rynker forsvinner, gule tenner blir hvite, tørt hår blir glansfullt. Noen blir også høy og mørk.

Hvis oppfyller minst 5 av kravene over, kan du regne med at du ganske sikkert er i ketose

  Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 10:16   #21
*Marianne
Juniormedlem
 
*Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 27
*Marianne er på en erverdig vei

Sv: Merker man at man er i ketose?

hehe, veldig bra

Men jeg lurer på en ting.
Kan man komme i ketose av å ha spist lite karbo ett par dager? ("vanlig" kost ellers)
Eller er det noe som kommer i løpet av uker/måneder?

__________________



*Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 12:07   #22
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Sv: Merker man at man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

10 sikre tegn på at du er i ketose:

1. Det lukter brent fett om morgenen, spesielt rundt hoftene og øvre del av lårene
2. Fett- og proteinrike hysdyr, som kyr, griser, hunder og lettfordøyelige kanarifugler slutter å møte blikket ditt
3. Du klarer ikke se en papirstrimmel på gata uten å få en ubeskrivelig trang til å urinere
4. Tannbørsten gjemmer seg skjelvende i fjerde skuff, under et beskyttende lag av q-tips, gamle aviser og solkrem fra i fjor
5. Du drømmer stadig at du tar full vårrengjøring i huset, men våkner med langkosten i senga og oppdager at det ikke var noen drøm likevel
6. Kolleger, venner og familie tolker usammenhengende babling, fekting med ben og armer og dypdykk i majonesen i kantina som tydelige tegn på a) narkotikamisbruk eller b) alvorlig personlighetsforstyrrelse, eller c) begge deler
7. Du tar deg selv i å bestille cocosa og pelsdyr fremfor cola og pizza
8. Din kjære gir deg tilnavnet hurtigpu...
9. Du blir lattermild av Clausthaler, festsjef på et glass rødvin, og sanseløs av fire rusbrus
10. Huden blir barnemyk, rynker forsvinner, gule tenner blir hvite, tørt hår blir glansfullt. Noen blir også høy og mørk.

Hvis oppfyller minst 5 av kravene over, kan du regne med at du ganske sikkert er i ketose

hahaha!

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 12:38   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Merker man at man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

10 sikre tegn på at du er i ketose:

1. Det lukter brent fett om morgenen, spesielt rundt hoftene og øvre del av lårene
2. Fett- og proteinrike hysdyr, som kyr, griser, hunder og lettfordøyelige kanarifugler slutter å møte blikket ditt
3. Du klarer ikke se en papirstrimmel på gata uten å få en ubeskrivelig trang til å urinere
4. Tannbørsten gjemmer seg skjelvende i fjerde skuff, under et beskyttende lag av q-tips, gamle aviser og solkrem fra i fjor
5. Du drømmer stadig at du tar full vårrengjøring i huset, men våkner med langkosten i senga og oppdager at det ikke var noen drøm likevel
6. Kolleger, venner og familie tolker usammenhengende babling, fekting med ben og armer og dypdykk i majonesen i kantina som tydelige tegn på a) narkotikamisbruk eller b) alvorlig personlighetsforstyrrelse, eller c) begge deler
7. Du tar deg selv i å bestille cocosa og pelsdyr fremfor cola og pizza
8. Din kjære gir deg tilnavnet hurtigpu...
9. Du blir lattermild av Clausthaler, festsjef på et glass rødvin, og sanseløs av fire rusbrus
10. Huden blir barnemyk, rynker forsvinner, gule tenner blir hvite, tørt hår blir glansfullt. Noen blir også høy og mørk.

Hvis oppfyller minst 5 av kravene over, kan du regne med at du ganske sikkert er i ketose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 15:57   #24
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Merker man at man er i ketose?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 15:41   #25
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: merker man at man er i ketose?

Er det vanlig med hodepine i et par tre uker? Jeg har hodepine nesten annenhver dag og har vært i ketose i siden mandag for 2 uker siden...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Skal til Sverige, trenger hjelp til handleliste-hvilke matvarer og spes.merker? tonemor Ketolysekuren 1 25-10-08 20:17
Inn og ut av ketose minna Ketolysekuren 5 25-02-08 07:54
Jeg går ned, men merker det ikke? Babalotta Ketolysekuren 14 15-11-07 15:07
Jeg merker jeg sliter en smule Lovehandle Ketolysekuren 4 17-08-07 07:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no