Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Slanke legger

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-09, 16:37   #1
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Slanke legger

Jeg har en stor drøm her i livet... det er mye viktigere enn å få vekk magen, den forsvinner av seg selv med rockeringen . jeg ønsker meg slanke legger... spørsmålet og utfordringen er hvordan.

jeg vet at man ikke kan punktslanke - men for guds skyld, det må da finnes metoder som fokuserer på akkurat dette området...

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 18:44   #2
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Slanke legger ...

Tror nok ikke man direkte kan slanke leggene alene, (hvis ikke man skal fettsuge de da ), men går man ned i vekt, så går man jo ned overalt, med det du kan gjøre i tillegg til kosthold er å trene.

Tåhevmaskiner i treningsstudio er gode. Du bør ikke trene på sittende leggmaskiner siden disse trener nedre del av leggen mer - maskinen skal være stående med strake knær.

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 18:54   #3
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Slanke legger ...

jeg boikotter leggpress maskinen - du ser ikke meg ligge der å skulle gjøre de større... jeg skal inn i et par acne jeans og jeg skal inn i et par overknee støveletter - det får koste blod, svette og tårer... men det skal skje...

det eneste jeg er litt små bekymret over er Spinnning... genialt som fettforbrenner - men herregud leggmusklene vokser jo....

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 18:58   #4
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Slanke legger ...

Det er litt fra person til person tenker jeg, for har veninner som ikke har fått noe større legger av spinning men derimot mere markerte lår og legger. Er bedre med muskler enn fett
Men ved vekttap - også tap av fett på legger

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 19:01   #5
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Slanke legger ...

jeg håper at en el annen hunk av en treningsnarkoman mann kan si til meg at dette gjør du for å få slanke legger. punktum finale.

et par timer i stilletthæler ggjør jo sitt for leggene... nesten så jeg tar de med på Elixia å stiller meg opp på elipsemaskinen...

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 19:06   #6
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Slanke legger ...

He he, ja, det hadde jo vært greit
Ja, er bra trening det med stilett altså, ta med deg ei veninne og trim med de på, da kommer når trenings hunken bort skal du se he he.

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 19:09   #7
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Slanke legger ...

ja, jeg må snart gripe tak i min PT - å si at nå skal vi slanke leggene... kommer vel med forslaget om at rumpa bør løftes litt først... før jeg begynner å tenke på leggene... hehe...

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 19:16   #8
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Slanke legger ...

Hvor mye koster en personlig trener da?

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 19:18   #9
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien
Wink

Sv: Slanke legger ...

ja, hva koster en prostituert i timen? tror de ligger på omtrent samme pris. jeg betaler/betalte 750,- timen for en 55 minutters seanse. forskjellen er at jeg bare opplevde smerte og svette.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 19:26   #10
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Slanke legger ...

He he, ok, håpe det er verdt det da, at han/hun er flink

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 19:28   #11
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Slanke legger ...

jada, han er veldig flink. Bryter. så han er liten og med masse muskler, et lite berg. hadde han vel i 1,5mnd 2 ganger i uken - har en liten pause nå... det blir jo så dyrt... men det går like fint uten etter en liten stund.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 19:49   #12
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Slanke legger ...

Det er bra .
Ja, stiv pris, men har lurt på og prøve det selv, for å sikre meg at jeg trener riktig. For selv om en på treningsstudioet setter opp et opplegg for deg blir jo ikke det helt det samme som når man har en som står og presser en litt ekstra - trenger et spark bak noen ganger

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:08   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slanke legger

Jeg har helt motsatt "problem" (som ikke er et så stort problem lenger når kroppen ikke er komisk stor i forhold til beina ). Men jeg vet såpass som at:
-Tren isometrisk i stedet for eksplosivt/mange rep. Isometrisk trening er når du holder en øvelse lenge i stedet for mange repetetisjoner. Som yoga, pilates, svømming er også bra. Viktig også at du ikke sitter, men står når du gjør øvelser på studio, sånn at du trener de øvre leggmusklene mest -det vil gi et inntrykk av slankere legger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 08:50   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Slanke legger

Desverre er det jo sånn at når beina bærer tungt så utvikler de muskler, ergo store mennesker får store leggmuskler.
Jeg har godtatt mine smått om senn, så lenge ankelen er smal.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 10:08   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slanke legger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Desverre er det jo sånn at når beina bærer tungt så utvikler de muskler, ergo store mennesker får store leggmuskler.
Jeg har godtatt mine smått om senn, så lenge ankelen er smal.

Rart, for jeg har skikkelig tynne bein, fra lår til legger -ser ut som om de sitter på en ranglete søttenåring
Og jeg har vært ganske stor i perioder (pluss minus hundre kg). Musklene mine er også under normalt i beina, i følge kroppsanalyse. Da jeg sa til han som tok testen at jeg trodde jeg hadde mye muskler i beina, fordi de føltes så steinharde når jeg stramma dem, sa han "det er ikke tilstedeværelsen av muskler, men fraværet av fett ".
Jeg har mange kilo under gj.snittlig muskelvekt for kvinner, så jeg har litt å gå på

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 10:40   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Slanke legger

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Rart, for jeg har skikkelig tynne bein, fra lår til legger -ser ut som om de sitter på en ranglete søttenåring

Så disse klumpene jeg har er kun selvforskyldt? Neh, holder på den med at det er for de har litt å drasse på jeg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 12:00   #17
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Slanke legger

jeg er misunnelig på beina til photo! grr! jeg har tjukkaslegger og lår. har vel mer eller mindre kommet til enighet med meg selv at leggene er som de er, og det er det ikke å få gjort noe med. har jo minsket fra 41 til 38.5 rundt leggen så får være fornøyd med det, men lårene altså..lårene skal enten slankes bort eller suges bort. makan! hmf!!

forøvrig så kan det hende at du har legger som aldri vil passe i normale støvletter. er mange av oss som har det. derfor er www.duoboots.com perfekt!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 12:52   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slanke legger

Haha, nå måtte jeg måle leggene mine. 35 cm på det tykkeste. 49 rundt låra på det tykkeste. MEN! Det skal sies, det ser ikke mye kult ut når du veier hundre kg å ha spikertynne bein! Nå begynner det derimot å proposjonere seg. (Og jeg er dødsmisunnlig på overkroppen til Fjanni, så det er sagt )
Også er jeg bare for lat til å trene på meg mer form på beina.
Jeg har derimot blitt kalvbeint av overvekt, men det har retta seg opp litt. Jeg har også slitasje på kne og hofter på grunn av overvekt.
Jeg tror det også er høyst genetisk. Jeg har fysikken til pappa, og på den sida av slekta legger vi på oss i bredden forfra, ikke så mye på mage og sånn. Pappa har ekstremt lange tynne bein, og sånn var de også den korte perioden pappa var tjukk i voksen aldre (sympatitjukk mens mamma var preggers med meg ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 18:05   #19
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Slanke legger

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Rart, for jeg har skikkelig tynne bein, fra lår til legger -ser ut som om de sitter på en ranglete søttenåring
Og jeg har vært ganske stor i perioder (pluss minus hundre kg). Musklene mine er også under normalt i beina, i følge kroppsanalyse. Da jeg sa til han som tok testen at jeg trodde jeg hadde mye muskler i beina, fordi de føltes så steinharde når jeg stramma dem, sa han "det er ikke tilstedeværelsen av muskler, men fraværet av fett ".
Jeg har mange kilo under gj.snittlig muskelvekt for kvinner, så jeg har litt å gå på

Det er vel ikke 100% at feite folk har store legger, men "fat-guy-calves" er jo et begrep, så jeg antar at det er noe i det...

Leggene responderer best på trening med høy arbeidsmengde og frekvens, så for å få dem mindre bør man kanskje gjøre omvendt?

  Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 19:29   #20
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien
Smile

Sv: Slanke legger

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det er vel ikke 100% at feite folk har store legger, men "fat-guy-calves" er jo et begrep, så jeg antar at det er noe i det...

Leggene responderer best på trening med høy arbeidsmengde og frekvens, så for å få dem mindre bør man kanskje gjøre omvendt?


Ja, nå må jeg ha dette inn med teskje - spinning er Ok - er det noe annet jeg ellers bør gjøre...

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:02   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slanke legger

Hva med romaskin? Det burde jo belaste overarmer og overkropp langt mer enn underkropp, eller?
Ellers er jo som sagt isometrisk trening bra for de som veil ha stramme, om ikke store muskler.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:22   #22
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Slanke legger

Opprinnelig lagt inn av martine, her.

...er det noe annet jeg ellers bør gjøre...

Ikke tren dem

Edit: Skal utdype litt... Sykling/spinning er fint, vektløfting er fjongt, gåturer er helt ok, jogging går greit forutsatt at man ikke liker knærne sine, bare ikke tren legger direkte. Altså ingen tåhev eller tilsvarende øvelser

  Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:35   #23
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Slanke legger

Flott! takk, skal du ha - nå har jeg jo boikottet leggpress maskinen i en evighet... å har ingen planer om å vende tilbake.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:00   #24
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Slanke legger

trent tungt, og ikke får mange reps. Man blir ikke stor av å trene med vekter for guds skyld, man blir stor av å spise for mye. Er du på diett(spiser mindre enn du forbrenner) så ja blir du ikke større. Du får mye mer igjen for å trene knebøy,markløft osv. enn svada spinningen. Aktiver musklene slik at sirkulasjonen rundt benene dine starter og fettet kommer til å renne av dvs tren STYRKE

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:29   #25
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Slanke legger

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

trent tungt, og ikke får mange reps. Man blir ikke stor av å trene med vekter for guds skyld, man blir stor av å spise for mye. Er du på diett(spiser mindre enn du forbrenner) så ja blir du ikke større. Du får mye mer igjen for å trene knebøy,markløft osv. enn svada spinningen. Aktiver musklene slik at sirkulasjonen rundt benene dine starter og fettet kommer til å renne av dvs tren STYRKE


Når man er på diett så er det så mange som er livredde for å få svære muskler ved trening (å bli større).
Men så lenge man spiser mindre enn man forbrenner, så vil dette aldri skje.
Men selv om musklene ikke vokser, så får man mer muskelstyrke ved trening selv om man er på diet?

Har jeg forstått riktig???

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan legger jeg inn bilder? AnSoRa Spørsmål og svar 2 25-08-09 12:59
Voksing av legger Carisma Livets lyse side 11 28-05-07 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no