Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-13, 11:53   #1
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 37
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Hei! Jeg lurer på noe ang.trening. Jeg har gått fra 152 kg til nå 97 med lavkarbo uten å røre så mye på meg,men nå har jeg altså begynt å trene. Går på treningsstudio og trener så ofte som jeg kan,gjerne hver dag. Det går i styrke,kondisjon og sånne fellestimer som zumba,crossfit osv... Saken er den at jeg har lagt på meg! Jeg vet jo det at muskler veier mer en fett og alt det der,men jeg har jo mer en nok å ta av enda så hvorfor går jeg opp? Kommer jeg til å fortsette å legge PÅ meg liksom? Jeg skulle kanskje ikke vært så opphengt i den vekta,men likevel,vil jo se at det går ned Hvordan spiser dere som trener foressten? Jeg spiser streng lavkarbo,er det greit?

Beklager evnt.skrivefeil,bruker iPad

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:13   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Musklene både veier mer og samler litt vann, men forbruker også mer energi. Så du vil nok snart begynne å gå nedover i vekt igjen. Hvis du måler med målebånd, så vil du helt sikkert se at du er blitt smalere. Så fortsett med treningen med god samvittighet. Det gjør godt for helsen også.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 13:16   #3
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Hei Kjenner meg igjen i det du skriver her og det er veldig typisk også.

Når man etter lang tid med lite trening og lite muskelmasse begynner å trene igjen så vil man bygge mye mer muskler og når man da har mye å ta av også så vil kroppen bruke mer fett av reservene når man trener og derfor trenger ikke vi som er overvektige å tenke på for eksempel at vi ikke spiser nok og slikt når vi slanker oss og trener samtidig,fordi vi har såppas å ta av at kroppen greier å kvitte seg med fett i stedet for muskelmasse

Og når man er nybegynner som fast "trener" så vil man de første måndene oppleve å gå opp i vekt ,i de fleste tilfeller, og ja dette er faktisk fett gjort om til muskler,og som kjent så veier musklene mer. Du vil kunne bygge mye fler kg muskler også i bgeynnelsen enn en som har trent i mange år for eksempel. Så nyt denne tiden der du er fersk,fordi den er faktisk veldig positiv og du forbrenner mye fett!

Jeg kan skrive under på at du vil kvitte deg med fett og cm selv om vekta kanskje vil stå i ro en stund

__________________
I CAN ,AND I WILL!!

http://anjasfitnessfigth.blogg.no/
Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 18:14   #4
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 37
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Tuuusen takk for svar begge to! da satser jeg på at det triller nedover etter en stund får bare smøre meg med tålmodighet

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 02:20   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Re: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Muskler veier ikke mer enn fett (åpenbart, en kilo muskler veier like mye som et kilo fett), men en muskler tar grovt sett fire ganger mindre plass i kroppen enn tilsvarende mengde fett.

Det som som skjer når man stimulerer muskelmassen er at den brytes ned samtidig som den bygges opp. Særlig dersom man er utrent kan dette føre til vannsamling. Så når du går opp i vekt nå som du har begynt å trene, er dette også gjerne vann som samles i muskelvevet.

Fordelen med muskler er at de på sikt vil gi deg en bedre forbrenning og insulinfølsomhet, men i all hovedsak er trening en helsefordel; ledd, muskler, nerver, ikke minst humør vil ha trekke fordeler av at du trener, så tren for helsens del, ikke for slankingen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 09:11   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Bruk speil og målebånd. Vekta er faktisk bare et tall som man slett ikke trenger å offentliggjøre, mens utseende (enten det er fast og stramt eller slapt og slaskete) vises...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 11:26   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

ikke tren så mye at det blir masse stress da, siden stress er an faktor som kan bremse vekttap. Så du spiser ikke en del mer når du trener som er årsaken? Jeg ser også større ut om jeg trener mye styrke, det samler seg vann. Med yoga og gåturer slipper jeg det. Hater vann under huden.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 14:38   #8
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 37
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Nei,jeg spiser som jeg har gjort hele tiden,har ikke gjort om på noe siden det funka så bra men jeg håper at det går nedover igjen når kroppen har vent seg til treningen? Det er jo fortsatt mye å ta av å skal det bli muskler av alt,ja da blir jeg stor da

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 16:01   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Opprinnelig lagt inn av LorelaiLeigh, her.

Nei,jeg spiser som jeg har gjort hele tiden,har ikke gjort om på noe siden det funka så bra men jeg håper at det går nedover igjen når kroppen har vent seg til treningen? Det er jo fortsatt mye å ta av å skal det bli muskler av alt,ja da blir jeg stor da

Ja ikke la vannansamlingen stoppe deg. Trening er så bra for den psykiske og fysiske helsa også. Jeg tror det blir mer vannansamling jo hardere du trener. Jeg tror det går seg til. Kroppen er ikke vant til hardkjør og reagerer vel på det? Prøv å finne en vanemessig måte å trene på som du kan holde deg til i årevis. Tenk at trening er en plikt du har til kroppen som tannpussen for tennene.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Trener du? Mammarosa Trening 10 28-09-11 15:59
Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere? Tiril77 Lavkarbo generelt 30 05-04-11 14:55
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26
Jeg trener.... Nooria Trening 13 09-05-04 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no