Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Tips til tileredning av pastaen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-10, 21:57   #1
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Tips til tileredning av pastaen

Hei hei alle sammen.

Lagde meg tidligere i kveld en liten pastarett bestående av slikt som vi i fase 1 får lov til å spise, og det ble faktisk ikke så værst, så tenkte jeg skulle dele med dere

Jeg brukte en ildfast form, kledde den med aluminiumsfolie, og hadde i:
7-8 cherrytomater, delt i to og lagt med flat side opp
5 rosenkål, delt i fire
1/2 liten rødløk, delt i båter

Jeg spredte dette rundtomkring, og krydret med slikt som jeg liker, nemlig en liten dæsj ekstra virgin olivenolje med basilikum(fra O&CO- min favorittbutikk!!!), litt salt, timian og krydderet fra Santa Maria som heter "Chili Explotion". Min erfaring: Absolutt ikke uspiselig! Nå er ikke jeg noen kokk, men det var mye bedre enn kun pasta, og nå var jeg så lei av pastasalat at det klarte jeg ikke tanken på engang

Har dere andre noen gode tips dere vil dele, så hiv på, jeg trenger massevis

Ellers har jeg et spørsmål: Jeg jobber endel natt og kveld om hverandre, og sliter med å stille om døgnrytmen min. Jeg vet det ikke er bra å spise for sent, men hva gjør jeg da når jeg står opp kl 14 og sovner kl 04:00 hver dag? Jeg har bare spist 4 måltider idag, og det er mitt problem, fordi legen min mener at jeg burde spise 5, og at det ikke er positivt for min vektnedgang at jeg kutter ut ett, samtidig som han heller ikke synes det er bra å spise for ofte. . . Noen råd når det kommer til dette?

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:30   #2
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Takk for tips.
Anngående sen spising. Jeg beregner fra første måltid (jeg har 5 om dagen) at jeg skal spise hver 3'dje time. Det går da av seg selv. jeg har også alarm på tlf om jeg er på farten for å minne meg selv på å spise....hvis du har en annen døgn rytme må du kunne gjøre det annerledes enn oss dag jobbende!?!?

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 16:07   #3
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Oppskriften din ligner jo nesten litt på denne da bortsett fra noen småting Jeg må teste det ut ja.

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=3219

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 17:27   #4
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Pasta er godt med stekte grønnsaker


Jeg koker opp pasta'en i posen som anvist (med salt). I mellomtiden steker jeg forskjellige grønnsaker i stekepannen:

for 2 voksne:
2 løk i biter
1 hvitløksbåt i skiver
litt brokoli i biter
paprika i biter
2 tomater i biter
litt sukkererter i biter
Når dette er ferdigstekt tilsetter jeg 2 ts med pesto og rører sammen.

Når pasta er ferdig så tar jeg popmannens del av grønnsaker ut av stekepannen, tilsetter pasta og rører alt sammen. Utrolig god smak!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 17:46   #5
Lillebjørn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 27
Lillebjørn er på en erverdig vei

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Tror det ikke er noe problem å spise sent når døgnrytmen din er sånn som den er. Pass bare på å spise senest to timer før du legger deg Legger du deg fire kan du trygt spise klokka to Da er det jo tolv timer til du står opp og spiser igjen

__________________


Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:05   #6
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Tips til tileredning av pastaen

jeg tror ,og de lærde strides,,at du kan spise nårsomhelst i løpet av døgnet bare det er innenfor det du skal spise
og vi på ED har jo ikke akurat noen store måltider

så jeg ville begynt døgnet når du står opp ,uansett om klokka er sånn eller sånn

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 19:35   #7
valkerut
Medlem
 
valkerut sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 67
valkerut er på en erverdig vei
Smile

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Ellers har jeg et spørsmål: Jeg jobber endel natt og kveld om hverandre, og sliter med å stille om døgnrytmen min. Jeg vet det ikke er bra å spise for sent, men hva gjør jeg da når jeg står opp kl 14 og sovner kl 04:00 hver dag? Jeg har bare spist 4 måltider idag, og det er mitt problem, fordi legen min mener at jeg burde spise 5, og at det ikke er positivt for min vektnedgang at jeg kutter ut ett, samtidig som han heller ikke synes det er bra å spise for ofte. . . Noen råd når det kommer til dette?[/quote]

Jeg også jobber mye netter og kvelder Fakesmile, jeg pleier å regne måltider fra tiden jeg står opp....5 måltider del på de timer fra du står opp til du skal legge deg...(så prøver jeg å ikke spise siste måltidet for sent) - men det er vanskelig når en har mye å gjøre på jobben - eller sover lenge og har få timer å gå på..men jeg prøver å regne hver 3-4 time som Monica. Som regel går det bra. Så er det de dagene en skal snu...står opp før - eller har en hel dag å spise på før en skal på nattevakt...da regner jeg et eller to måltid ekstra -da våkendøgnet blir så lange...men fortsatt hver 3-4t for da vet jeg at forbrenningen holder seg jevnt

__________________


valkerut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:45   #8
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Takk for svar og råd alle sammen!

Og valkerut: det er det som har vært det største dilemmaet, når jeg snur døgnet, for jeg er da våken fra, si kl 16:00 mandag til kl 23:00 tirsdag, så syv måltider på alle disse timene gjør meg helt utsultet!

Men jeg skal nok finne ut av det Godt å få litt tips og støtte i hvert fall!

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 11:36   #9
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Legger disse tipsene inn i oppskriftstråden

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:41   #10
valkerut
Medlem
 
valkerut sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 67
valkerut er på en erverdig vei
Wink

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Opprinnelig lagt inn av FakeSmile, her.

Takk for svar og råd alle sammen!

Og valkerut: det er det som har vært det største dilemmaet, når jeg snur døgnet, for jeg er da våken fra, si kl 16:00 mandag til kl 23:00 tirsdag, så syv måltider på alle disse timene gjør meg helt utsultet!

Men jeg skal nok finne ut av det Godt å få litt tips og støtte i hvert fall!

Skjønner veldig godt problemet - kanskje det å fokusere på å spise hver 3-4 time og ikke tenk på antall måltider, det hender jeg også lager masse godkjente grønnsaker og så later jeg som det er et mellommåltid/stort måltid for å få det til å gå opp...ellers forsvinner fort måltidene vi har til råde disse laaange døgnene... Har også kokt et eller to ekstra egg..som måltid for å få til å gå opp...det viktigste tenker jeg er at en ikke spiser mat en ikke tolerer

__________________


valkerut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 03:08   #11
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Takk for tips og støtte, valkerut! Helt herlig at man bryr seg sånn om hverandre her inne, nettene blir fryktelig lange om man skal sitte og kjede seg, være sugen på noe godt og samtidig ikke få maten til å strekke til!! Men da skal jeg også bli flinkere til å fokusere på grønnsaker, samt at jeg tar med nok måltider- det er jo så viktig! Et egg i ny og ne er heller ikke å forakte, jeg elsker egg

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 09:07   #12
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Tips til tileredning av pastaen

Hei folkens, må bare dele noe godt jeg laget:

Jeg er egentlig ikke så glad i laks, men dette var fantastisk godt. Mannen min kokte egen pasta og brukte min saus og han slikket talerkenen....

-Kok pastaen
-Imens kutter du opp to/tre champignon
-1/2 gul løk
-En liten klump med ingefær, i bitte små biter (ca.2-3 cm bred ingefær bit)etter smak
-70-100 gr. røkt laksefilet. (jeg kjøper et stort stykke på Kiwi av first price, veldig billig) Kutt laksen opp i små treninger på ca. 2 cm.
-2 ts.pesto
-1 ss.cremefraich/ lettrømme/rømme
-Sper sausen med litt melk til passe/ønsket konsistens

Stek løk og ingefær i litt smør i et minutt, hiv så oppi soppen. La surre i 3-4 min.ha oppi pesto, cremefraich og litt melk eller vann og spe med. Peppre litt og kok opp. Deretter legger du laksebitene oppi, rører rundt og la det trekke 3-5 min til laksen er ferdig. Jo mindre biter du har laksen i jo fortere går det! Salte helt til slutt etter du har smakt, hvis det trengs. Både pestoen og laksen gjør det ganske salt.
Smaker fantastisk, særlig med rødvin/hvitvin til!

Bon apetitt!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat tips:D Miri Ketolysekuren 2 21-04-08 13:58
Kan jeg få et tips? Lara Oppskrifter 5 09-02-07 19:04
Tips manhunter Lavkarbo generelt 5 29-01-07 08:11
TV-tips mofe Generell diskusjon 2 19-12-05 23:12
tips til mat ute? Amygdala Induksjonen 0 28-07-04 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no