Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Skotske egg

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-10, 21:39   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Skotske egg

Oppskrift med bilder her


Ingredienser:
500 g pølse
6 hardkokte egg
soyaprotein
1 egg (lett pisket)
3 dl blanding av knust baconcrisp/bacongull og pofiber*


Fremgangsmåte:
Fjern skinnet fra pølsene og mos de til en deig ved hjelp av knivene på en foodprocessor.
Del deigen i seks kuler. Trykk hver kule flat mellom to lag plastfolie.
Skrell de hardkokte eggene og rull de i soyaprotein, da festes kjøttet bedre til eggene.
Pakk hvert egg inn i kjøtt, pass på at det er helt dekket. Hvis pølsedeigen er smulete hjelper det å væte hendene med kaldt vann.
Dypp hver ball i pisket egg og rull de deretter i "brødraspen".
Legg ballene på en bakepapirkledd stekeplate og stek ved 220 grader i 30-40 minutter, til ballene er gyldne.

Disse kan oppbevares noen dager i kjøleskapet. Varm dem i mikroen (stikk et hull inn til plommen først) eller stekeovnen før de skal spises.


*)Putt baconcrisp/bacongull i en prødpose og bruk en kjevle til å knuse det. Jeg brukte ca halvparten hver av baconcrisp og pofiber.

__________________




Sist redigert av Lisbeth : 18-11-10 kl 07:58.
Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:44   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skotske egg

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Oppskrift med bilder her


Ingredienser:
500 g pølse
6 hardkokte egg
soyaprotein
1 egg (lett pisket)
3 dl blanding av knust baconcrisp/bacongull og pofiber*


Fremgangsmåte:
Fjern skinnet fra pølsene og mos de til en deig ved hjelp av knivene på en foodprocessor.
Del deigen i seks kuler. Trykk hver kule flat mellom to lag plastfolie.
Skrell de hardkokte eggene og rull de i soyaprotein, da festes kjøttet bedre til eggene.
Pakk hvert egg inn i kjøtt, pass på at det er helt dekket. Hvis pølsedeigen er smulete hjelper det å væte hendene med kaldt vann.
Dypp hver ball i pisket egg og rull de deretter i "brødraspen".
Legg ballene på en bakepapirkledd stekeplate og stek ved 220 grader i 30-40 minutter, til ballene er gyldne.

Disse kan oppbevares noen dager i kjøleskapet. Varm dem i mikroen eller stekeovnen før de skal spises.


*)Putt baconcrisp/bacongull i en prødpose og bruk en kjevle til å knuse det. Jeg brukte ca halvparten hver av baconcrisp og pofiber.

Disse lager jeg titt og ofte, men bruker vanlig kjøttdeig i stedet for mosa pølser. Unga elsker det!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:50   #3
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Skotske egg

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Disse lager jeg titt og ofte, men bruker vanlig kjøttdeig i stedet for mosa pølser. Unga elsker det!

Har du krydder i kjøttdeigen da eller??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:50   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skotske egg

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Har du krydder i kjøttdeigen da eller??

Ja, og så legger vi et par strimler bacon rundt før vi steker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 22:13   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Skotske egg

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Disse kan oppbevares noen dager i kjøleskapet. Varm dem i mikroen eller stekeovnen før de skal spises.

Har du prøvd å varme dem i microen? Sist jeg prøvde å varme et kokt egg i microen måtte jeg skrubbe hele ovnen innvendig etterpå... Det eksploderer!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 08:00   #6
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Skotske egg

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ja, og så legger vi et par strimler bacon rundt før vi steker.

Høres godt ut!! Jeg var inne på tanken om å bruke svinekjøttdeig Hva slags krydder bruker du??

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har du prøvd å varme dem i microen? Sist jeg prøvde å varme et kokt egg i microen måtte jeg skrubbe hele ovnen innvendig etterpå... Det eksploderer!

Hvis man stikker et hull inn til plomma går det bra, jeg har korrigert det i oppskriften

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no