Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Brødet "Sunt og godt"

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-11, 10:11   #1
*Liten*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 2
*Liten* er på en erverdig vei

Brødet "Sunt og godt"

Hei

Er det noen her som har noe erfaring med et brød som heter Sunt og godt?
Det skal være ca. 22. g karbo pr. 100 g.
Er dette et brød som kan spises i lavkarbo, og evt hvor mange skiver i løpet av en dag? (vet at man ikke skal "proppe" i seg altså
Er ny her, og er litt grønn

Hvilke pålegg evt. bruker dere på brød/ knekkebrød??

- Liten

*Liten* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 10:19   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Brødet "Sunt og godt"

Det høres ut som et brød man kan spise litt av, men alt avhenger jo av hva slags kosthold man velger å følge. Som sagt så mange ganger før, kan lavkarbo være alt fra 0 gram karbohydrat i døgnet til 100-150 gram karbohydrat i døgnet, og du egenkomponerer jo ditt kosthold, og da vet jo du best hva du kan tåle. Om du har en antydning på hva slags lavkarboretning du har som grunnlag, er det lettere å være konkret angående mengde. Fra et personlig synspunkt vil uansett ikke anbefale å spise mye korn, og ville følgelig holdt meg til et par tynne skiver om dagen (ca 60-70 gram brød totalt). Selv Fedon Lindberg anbefaler ikke å spise noe særlig brød, heller ikke sitt eget som han tjener penger på.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 11:18   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Brødet "Sunt og godt"

Har prøvesmakt det - og anbefaler det kun om du liker sånn "syden-brød" - dvs ikke av de fineste - men tynt og slapt og litt "hullete" *ler*. Vanskelig med annet enn "fast" pålegg på. Greit men litt kjedelig på smak. Du må nesten prøve det selv for å gjøre deg opp en mening - eller hva?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:18   #4
*Liten*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 2
*Liten* er på en erverdig vei

Sv: Brødet "Sunt og godt"

Ja, nå er det kjøpt og smakt
Var ikke så ille syntes jeg...

*Liten* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:38   #5
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Brødet "Sunt og godt"

Fedon brødet på rema har kun 17 gr karbo pr 100 gr. Litt mindre enn dette brødet.. Det er 450 gr, så da blir det 76.5 gr karber i hele brødet. brødet gir ca 20-22 skiver i brødskjærermaskina i butikken, som gir ca 3.8 gr karber per skive. så det er alt tatt i betraktning..

Jeg kjøper det til min sønn av og til. Skal holde oss til glutenfri kost, men i travle perioder er det greit å ihvertfall holde seg til lavkarbo. Han har ikke hatt noen reaksjoner på dette brødet, så det går fint.

Jeg kan ta meg en skive eller 2 i helgene, men på hverdager og sånn generelt, så holder jeg meg unna brød..

Også er Fedon brødet knallgodt Nam nam

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Du ser "godt ut", positivt eller negativt? trude.lutt Generell diskusjon 42 21-03-11 00:56
Er dette brødet "lavkarbo nok"? Musamis Lavkarbo generelt 3 21-06-10 14:46
"Slik blir brokkoli godt" Cherry Middag 19 22-03-10 02:08
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
VANNMELON, veldig godt, kan den anbefales som "ketolyse mat"? matti Ketolysekuren 8 15-07-08 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no