Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva og hvor mye trener vi???

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-05, 12:43   #1
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Hva og hvor mye trener vi???

Tenkte kanskje vi kunne skrive litt om hva vi trener og hvor mye??
Jeg går jo på ketolysekuren og der står det moderat trening hver dag. Men jeg synes liksom det ikke er trening dersom jeg ikke er ordentlig sliten etterpå.
Jeg trener spinning, styrke, aerobic helst 3 ganger i uka... Noen ganger mer.

Og så lurer jeg på hva som anbefales å spise etter endt treningsøkt, slik at jeg ikke bare bryter ned muskler????
Vil så gjerne komme i ordentlig form...

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 12:55   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

fyll på med proteiner etter treningen (regner med at noen av de som virkelig kan noe om det svarer mer utfyllende på dette )

jeg trener karate 2 ganger i uke *hiiiiiiiaaal*
noen ganger er jeg kanskje så heldig at jeg rekker tre
skal prøve å få inn en økt på helsestudio de ukene det bare blir 2 ganger på karate



jeg prøver også å få endel gåing inn i dagsprogrammet f.eks at jeg ikke nødvendigvis handler mat i nærmeste butikken

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 13:27   #3
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Kroppen din trenger påfyll av kroppens byggestener, altså proteiner, rett etter trening, jo før jo bedre!

Jeg bruker selv proteinpulver, som er greit og bare tilsette litt vann og helle innpå med en gang jeg er ferdig. Men proteinrik mat kan gjøre samme nytten!

Jeg trener styrke 3 ganger i uka, og prøver også å få til 3kardioøkter i uka. Kardio er lettere og få gjennomført om sommeren når en har mer og velge i, men er bare til ta seg litt i nakkeskinnet og få på skoa så blir det gjort

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 13:35   #4
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

før jeg ble syk trente jeg på sats hver dag, styrke/kondisjon annenhver gang.
og før det igjen trente jeg kickboxing to ganger i uka og håndball tre ganger i uka, + jogging de andre dagene anbefaler alle å prøve kickboxing, blir kjempetrent av det!

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 16:00   #5
*iselilja*
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Akershus
Alder: 37
Innlegg: 128
*iselilja* er ny på veien
Post

trener på treningssenter ca. fire ganger i uka. varierer mellom aerobic, styrke, spinning og tredemølla! anbefales til alle, trening gir så syyykt mye overskudd.!

det enesten som er litt kjipt med treningen, er at de allerede kraftige fotballårene mine blir enda større og klumpete.. blæh.

*iselilja* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 20:30   #6
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg må innrømme jeg "trener" ikke hver dag, spesielt nå som det ligger en halv meter med snø. Så snart veiene klarner opp litt, så er jeg tilbake. Men, jeg har ca. 15 minutter hver vei til hun som kjører meg til skolen, og noen dager går jeg hjem fra skolen.

Mandag kvelder svømmer jeg, og jeg tar Yoga et par ganger i uken.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 21:37   #7
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Nirren

Tenkte kanskje vi kunne skrive litt om hva vi trener og hvor mye??
Jeg går jo på ketolysekuren og der står det moderat trening hver dag. Men jeg synes liksom det ikke er trening dersom jeg ikke er ordentlig sliten etterpå.
Jeg trener spinning, styrke, aerobic helst 3 ganger i uka... Noen ganger mer.

Og så lurer jeg på hva som anbefales å spise etter endt treningsøkt, slik at jeg ikke bare bryter ned muskler????
Vil så gjerne komme i ordentlig form...

På ketolysekuren er det anbefalt moderat trening. Dette er fordi at kroppen er på lavgir i ketose, så hvis man trener for mye blir du rett og slett utmattet. Når man er i ketose skal man trene, men ikke knallhard trening. Jeg synes du trener bra, de dagene du ikke trener bør du gå en tur med rask gange ca 30 minutter, dette slik at trening foregår hver dag. Jeg går selv på Spenst 3 dager i uka, både kondisjon og styrke, men jeg passer på at jeg går tur med hunden hver morgen allikevel. Hvis du klarer å trene på morgenen blir treningen mer effektiv, da du får satt igang blodpumpa tidlig på dagen! Lykke til, du kommer i god form hvis du fortsetter slik. Pass på at du ikke gaper over for mye på en gang, det jevne er bedre enn skippertak.
Studentberta

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 16:54   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg trener styrke 3 dager i uka ala RYP/HST. Det er meningen at jeg skal trene fettforbrenning i tillegg , gjerne rett etter styrke økta ,men det er blitt dårlig med det i det siste.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ønsker du deg? Fedonisten Livets lyse side 28 02-10-11 22:29
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 21:58
jeg er blitt syk -hva gjør jeg med kuren? monalisa Induksjonen 10 24-01-05 18:34
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no