Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan få av "siste" rest etter endt slanking

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 13:16   #1
inger2804
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
inger2804 er på en erverdig vei
Talking

Hvordan få av "siste" rest etter endt slanking

Hei. Jeg er ferdig med mine ca 25 kg og har vært ute av ketose i ca 3 mnd. Har holdt et generellet lavt karboinntak (ca 35 - 50 gr pr dag). Har en spisedag i uka hvor "alt" er lov. Dette fungerer fint. Men nå er det badesesong og jeg vil ha av ytterligere ca 3 kg. Dette virker umulig. Har senket karbene til ca 25 gr og kuttet spisedagen. Kommer ikke inn i ketose og vekten rikker seg ikke. Er det vanskelig for meg og tilbake i ketose pga av min relativt lave kroppsvekt ? Jeg trener ca 4 ganger i uka og spiser sunt, masse proteiner og en del fett?? Har du noen erfaring med dette?? Forøvrig så er det ett topp forum du har fått til..

inger2804 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponet generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 15:49   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få av "siste" rest etter endt slanking

Spør du noen spesifikt siden du bruker "du" formen?

Hvordan vet du at du ikke er i ketose? Pga stixen som ikke gir utslag? På 25 gram karbo pr dag bør du være i ketose uansett. Du har holdt på lenge på lavkarbo - det kan jo hende at kroppen forbruker såpass mye av ketonene til energi at det ikke gir utslag i urin. Jeg opplever det samme - og økte matinntaket massivt en uke - da kom utslagene tilbake igjen så det holdt

Hvor mange kalorier spiser du ca hver dag nå? Kanskje du skal prøve med en spise-mye-mer lavkarbo-mat uke og så gå tilbake til slik du spiser nå? Kanskje spiser du for lite - eller altfor mye - husk du har gått ned 25 kilo og kroppen vil ikke ha behov for like mye mat lengre. Har du kuttet alle partystoppere - inkludert lettbrus? "Drikker" du mye av maten, dvs proteinshakes, fløte osv istedet for at den kommer fra rene matvarer? Masse ting og prøve ut

Du trener mye - fire ganger i uka - flere har hatt stans i vektnedgang pga trening. (Nå vet jeg ikke hva du trener da). Et forsøk kan være og kutte disse 4 treningsøktene et par uker og erstatte med raske gåturer på minimum 30 minutter hver dag i så høyt tempo du klarer (musikk hjelper på takta!) - jeg gjorde det i en god helsemessig periode og alle klær løsnet og jeg ble synlig oppstrammet selv med overvekten min

Jeg har selv hatt vektstans i lengre tid uten å finne fasiten foreløpig - men jeg har ihvertfall mange tanker rundt hvordan få i gang ting igjen!
Tilslutt - hvis du nå er normalvektig - vet du jo at det er ikke sikkert kroppen din mener du bør gå ned 3 kilo til

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:28   #3
inger2804
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
inger2804 er på en erverdig vei
Red face

Sv: Hvordan få av "siste" rest etter endt slanking

Hei og takk for svar. Brukte bare tilfeldigvis du formen. Vet ikke helt hvordan sidene og forumet virker men det kommer vel etter hvert. Jeg har fokusert spesiellt på vekt og styrketrening i den hardeste slankeperioden. Puttet på etpar gode jogge/spinningtimer. Har kuttet litt ned på vektene nå men er stadig i skauen (med musikk
Maten min kommer fra rene proteinkilder og fettet hovedsakelig fra nøtter og olivenolje. Ligger på ca 15oo kcal om dagen og tipper at energiforbruket mitt er ca rett over 2ooo. SKal prøve å spise mer (gjerne masse mer) om en god uke. Da kaller en uke i syden med all inclusive......Litt lettere trening blir det og. Har nesten ikke brukt lightbrus og vin blir det lite av. Blir jo uggen dagen etter bare av etpar glass. Tror nok du har rett i at kroppen stritter i mot. De siste tre kilo er "luksus" og jeg er egentlig slank nok. Hadde bare lyst å få ned fettprosenten litt. Har jo litt mer hud og her og der etter dette. Men gleden av å få det til, være blid og glad, ha mer energi osv er herlig. Der er panikken som brer seg mht på klare og opprettholde dette. Ha en strålende dag. Er spent på hva som skjer med kroppen etter en uke med skikkelig "boosting" av forbrenning...

inger2804 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponet generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Slanking gir ikke rett til tilrettelagt mat" Sykepleierstudine Mer enn 30 kg overvekt 16 08-03-11 13:10
Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"? grotingeling Spørsmål og svar 14 20-08-10 20:28
Hvordan holde stabil vekt etter endt kur? hoppetussa Spørsmål og svar 10 10-03-10 11:42
"Gladartikkel" om slanking i Norsk Ukeblad Torkil Ketolysekuren 2 26-05-09 15:30
De siste dagene har jeg "ufrivillig" kuttet ned på karbene, og nå er stixen mør lilla Lollypop! Ketolysekuren 1 29-09-07 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no