Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kurs Atkins, Eat el.l.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-05, 23:46   #1
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Kurs Atkins, Eat el.l.

Hei alle!

Jeg begynner å bli rimelig desperat nå, siden jeg ikke klarer å holde meg selv i ørene til Atkins induksjon. Det går bra de fem første dagene, men så skeier jeg alltid ut med pasta og rødvin. Mine to lidenskaper. HUFF!!!!! Kan noen hjelpe meg? Jeg ser etter tips til kurs innen atkins, eat, south beach el.l. som jeg kan fysisk gå på og veie meg ukentlig hos en kursleder, slik at jeg slipper disse ydmykende helgene alene. *SØRGE* snufse, snufse, bare legger på meg.....Anyone?

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-05, 00:08   #2
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Ametyst

Hei alle!

Jeg begynner å bli rimelig desperat nå, siden jeg ikke klarer å holde meg selv i ørene til Atkins induksjon. Det går bra de fem første dagene, men så skeier jeg alltid ut med pasta og rødvin. Mine to lidenskaper. HUFF!!!!! Kan noen hjelpe meg? Jeg ser etter tips til kurs innen atkins, eat, south beach el.l. som jeg kan fysisk gå på og veie meg ukentlig hos en kursleder, slik at jeg slipper disse ydmykende helgene alene. *SØRGE* snufse, snufse, bare legger på meg.....Anyone?

Jeg har gått Eatkurs. Det er ganske dyrt altså, men det har hjulpet meg til å holde meg i ørene.. Og nå som kurset er ferdig, så har jeg denne deilige karbodagen.. Hihi.. Gulrot kan man kalle det.. Noe du ser fram til som hjelper deg til å fortsette...
For å være helt ærlig, så følte jeg ikke at jeg fikk sånn kjempe mye ut av kurset som kurs. Føler at jeg betalte for å ha et sted å veie meg, og da blir det litt dyrt... For det var litt sånn at hvis jeg stilte spørsmål som kurslederen ikke hadde svaret på i papirene sine, fikk jeg samme svaret hver gang...: "Det er jeg LITT usikker på, men jeg kan sjekke det ut til neste gang." Skal ikke si at han aldri faktisk sjekket det ut, men en del ganger ble det bare glemt... Sånn var det jeg opplevde det... At de ikke kunne det så dypt at de kunne svare på spørsmål. Men det kan hende andre kursledere kan mer, jeg vet ikke jeg... De andre på kurset virket VELDIG fornøyd, så det kan hende det bare er ejg som er kravstor....
Jeg syns det er dyrt, men jeg må si jeg kan anbefale det... Det har hjulpet meg til å få kontroll på kostholdet. Jeg sier ikke at det har vært lett.. Bestemte meg for å drite i det de sa da de blanda inn blodtypedietten.. Det blei for dumt syns jeg.. Vaffal når jeg gikk ned.. Ingen grunn til å endre noe da... Jeg bestemte meg for å gjøre helt som de sa (bortsett fra blodtype greiene) gjennomde 8 ukene kurset varte, men nå etterpå har jeg testet ut masse for å prøve å finne ut et kosthold som jeg føler at jeg kan leve med... Feks å lage smoothie som jeg har lært her =) Og trikse litt med pannekaka som står i boka... Så nå har jeg det veldig bra.. Også er jeg jo fornøyd med resultatene... Har gått ned nesten 8 kilo og 40 cm på 9 uker.
Minus blodtypegreiene er Eat stort sett Atkins. starter på 20g karbo i to uker, går så opp 10g per uke til man er oppe i 50g. Da kommer blodtypedietten. Sikkert greit for de som sliter med å gå ned å kikke litt på det, men jeg syntes da ikke noe om det.. (har blodtype A). Det er ganske mye fett.. Det må du nesten være klar over..
Håper dette kan hjelpe det litt...

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 04-06-05, 00:17   #3
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

1000 takk for svar matglad! Jeg er nok litt matglad selv, og trenger en kursleder som skal veie meg og motivere meg for å holde dette gående. Jeg klarer som sagt å holde det gående med egg og bacon til frokost, salat til lunsj og kjøtt eller fisk til kvelds. Hvis jeg er sulten blir det omelett til kvelds. Det blir jo litt ensformig da? Jeg leste at du spiste løvburger med greddost og løk til måltidene! Akkurat det kopierte jeg og skal prøve nå. Fikk såååå vann i munnen da jeg leste det i dagboken din. Jeg har forresten bodd i Åsgårdstrand og sentrum av Tønsberg. Flytta til Oslo på grunn av jobb, men skal definitivt tilbake til Tønsberg. Mulig det er riktig det dere skriver om snobber i TBG, oh jeg merket det jo da jeg bodde der. Men hvorfor bry seg så om det? Jeg lar meg ikke stoppe av den grunn. Vil jeg gå i joggedress på farmandstredet så gjør jeg det. hehe!

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-05, 00:25   #4
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Hihihi! Tøffing du!!
Også måtte jeg bare si det... Det er matGAL ikke GLAD.. Haha...
Det som er viktig med maten, har jeg lært, er å ha flere ting man liker. Og ikke henge seg opp i ting!!! For da kan man bli matLEI.. Det er heller ikke noe gøy!!! Så variere masse!!!
Fint at du fikk hjelp av løvsteken min.. Hehe.... Og koselig at du var i dagboka mi..
Jeg skal IKKE tilbake til Tønsberg vaffal!! Trives sååå godt i Horten, mye skjønnere by! Mye hyggeligere også.... Syns lille meg da....
Nå må jeg gå å legge meg....

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 04-06-05, 00:52   #5
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Matglad delux

Jeg har hatt en matglad deluxe i dag....spist pasta med kjøttdeig på cafe. Fy!!!!!!!!! I tillegg har jeg tatt noen øl. Dobbelt fy!!!!!!!!!!!! Huff så dårlig samvittighet jeg har nå skal man lete lenge etter...

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no