Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

må man få i seg 20g karbohydrat???

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-05, 12:43   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

må man få i seg 20g karbohydrat???

Eller er det greit at man ender på 10-15 f.eks.

Noen som vet?

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 13:01   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Vel det kommer an på aktivitetsnivået. sitter du i rullestol er nok 10g nok men er du i normal aktivitet så bør du nok komme opp 15-20 ja

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 15:11   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av nomma

Eller er det greit at man ender på 10-15 f.eks.
Noen som vet?

Hvis du får i deg så lite karbohydrater spiser du nok altfor lite grønnsaker... Kroppen har ikke noe behov for karbohydrater... men det er ikke anbefalt å leve utelukkende på kjøtt, fisk, ost og oljer. Grønnsaker er en god ting.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 27-05-05, 12:53   #4
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

okay

okai-okai *gomler salaten sin*

Tenkte bare på om det "krise" hvis jeg ikke spiste salaten min en dag..

(Har vel gamle Grete Rhode i tankene på at man måtte spise så og så mange kalorier hver dag ellers gikk man på sparebluss.. )

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-05, 15:00   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Om du får i deg for lite grønnsaker - så kan kroppen protestere kraftig, og holde igjen på kiloene. Så - viktig å få i seg nok grønnsaker, og karbohydrater.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-05-05, 03:15   #6
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mofe

Om du får i deg for lite grønnsaker - så kan kroppen protestere kraftig, og holde igjen på kiloene. Så - viktig å få i seg nok grønnsaker, og karbohydrater.

Støtter Mofe her. Atkins sier at det er ingen fordeler ved å gå lavere enn 20 karber, tvert imot. Det kan virke som om den verste nybegynnerfeilen er å spare karber - men det er IKKE lurt.

Spis det du skal. Mange opplever at sultfølelsen blir veldig mye mindre, men det er veldig viktig å få i seg alt man skal! Spis nok grønnsaker, nok proteiner, og (kanskje) framfor alt, nok fett. IKKE sluntre unna med noe av dette! Det vil bare føre til at ting ikke virker som de skal. Kjør på, og ikke tell kalorier, og ikke bry deg om fettet - tvert imot!

Mange som sier at de ikke går ned på Atkins, har slurvet med noen av disse tingene, enten ved at de har telt kalorier i stedet for karber, eller ved at de har spist for lite karber, eller at de har spist for lite protein, eller - kanskje det som skjer oftest? At de har spist for lite fett. Ikke gjør den samme feilen!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 03:15
Mer om "ingers rugbrød" - og tanker om kosthold generelt Zoë Lavkarbo generelt 16 01-02-05 23:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no