Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hva i allverden spiser dere til frokost?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-05, 12:03   #1
babyboo
Juniormedlem
 
babyboo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Ski
Alder: 47
Innlegg: 10
babyboo er på en erverdig vei

Hva i allverden spiser dere til frokost?

Jeg er oppe halv seks hver dag, og jeg har ikke tid (eller ork) til å begynne å steke omeletter eller koke egg på den tiden av døgnet. Jeg sliter skikkelig med hva jeg skal spise til frokost! Frokostbarene vokser i munnen på meg, så de klarer jeg ikke lenger. Hva spiser dere før dere går på jobb?

__________________
Babyboo

babyboo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, lavkarbo generelt. Svar med sitat
Gammel 31-08-05, 12:31   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hva med ost og kjøttpålegg og salatblader
Eller kok egg om kvelden og spis med røkelaks og salat/agurk
Tenk pålegg!

Her kan du nok finne inspirasjon, babyboo:

Hva har du spist til frokost-tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread....newpost&t=2494

Og i det hele tatt under frokost i Oppskrifter: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116

Håper du finner noe!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 31-08-05, 12:41   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg koker alltid egg på kvelden, så har jeg til neste morgen og kanskje noen dager etter. Koker gjerne 7-8 egg i slengen og har i kjøleskapet. Del dem og spis feks med reker og majones, gjerne på lavkarbo-brød, fiberrik eller grovt knekkebrød, alt etter hvor du er på stigen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-08-05, 12:41   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Åja innlegget ligger jo ikke på "induksjon" for ingenting...
Men da kan du som sagt spise det med reker i majones feks?

Omelett kan også lages kvelden før.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-08-05, 17:08   #5
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Middagsrester var min redning på induksjon! Og masse pålegg.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-05, 09:33   #6
babyboo
Juniormedlem
 
babyboo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Ski
Alder: 47
Innlegg: 10
babyboo er på en erverdig vei

Supert, takk for svar!
Pålegg har jeg ikke tenkt på engang, og reker skal kjøpes idag!!

__________________
Babyboo

babyboo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, lavkarbo generelt. Svar med sitat
Gammel 01-09-05, 10:11   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Spiser og spiser , drikker en protein shake med litt olje og tar kosttilskuddene mine.
Det holder meg mett i 3-4 timer. lages på ca 30 sek og fortæres på 1 min.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 01-09-05, 11:01   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

shaker/smoothies er knall om morran ja...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 09:29   #9
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Jeg har fått som vane å spise løvstek med gratinert ost på toppen. Det smaker godt og gjør at jeg er mett i 3-4 timer. Som variasjon kan jeg steke bacon og egg eller lage omelett. Jeg skulle også gjerne ha prøvd brød bakt av soyaprotein, men jeg har ikke funnet frem til dette produktet i helsekostbutikker jeg har vært innom. Og å bestille det fra ketolyse.no er jo så dyrt..... Ellers hadde det vært fint med inspirasjon til disse smoothisene dere lager! Jeg har aldri prøvd meg på det, men kunne tenke meg å gjøre det for variasjonens skyld.

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 16:20   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ametyst: soyaproteinet fra Ketolyse.no er utrolig mye billigere enn det du kjøper i helsekosten, vil jeg tro. Koster det ikke bare 99 kr? I helsekosten (Vegefuel, tror ikke de har andre sorter uten smak) koster en boks på ca 500 gram nesten 300 kr.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 17:07   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ametyst: soyaproteinet fra Ketolyse.no er utrolig mye billigere enn det du kjøper i helsekosten, vil jeg tro. Koster det ikke bare 99 kr? I helsekosten (Vegefuel, tror ikke de har andre sorter uten smak) koster en boks på ca 500 gram nesten 300 kr.

Stemmer at det er billig med 99 kroner.. men så kommer jo porto i tillegg, og om jeg ikke husker feil, var den på 200 kroner!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 18:42   #12
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Dere kan bake brød UTEN soyaprotein også Myyye bedre og billigere. Men jeg er litt usikker på om det er induksjonsmat... Lite karber er det. meen...

Lag et osteomlett på kvelden og spis den kald på morningen. Eller 1 fiberrik og 1 boks makrell i tomat, det holder deg mett leeenge

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 19:37   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Stemmer at det er billig med 99 kroner.. men så kommer jo porto i tillegg, og om jeg ikke husker feil, var den på 200 kroner!

200 kr i porto?????
Nei da hadde jeg aldri kjøpt det der. Kan vel ikke stemme?? Torkil?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 21:20   #14
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Lag et osteomlett på kvelden og spis den kald på morningen. Eller 1 fiberrik og 1 boks makrell i tomat, det holder deg mett leeenge

Kan jeg spise fiberrik og makrell i tomat på induskjon?!?
*håpehåpehåpe*
inneholder ikke den sukker....?

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 21:36   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

200 kr i porto?????
Nei da hadde jeg aldri kjøpt det der. Kan vel ikke stemme?? Torkil?

89,- koster det, uansett hvor mye man bestiller..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 22:14   #16
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jepp, én fiberrik per dag under induksjonen er lov 99,9% sikker
Og makrell i tomat inneholder nesten ingen karber hvis du tar av det meste av tomatsausen (vanlig type, stor avlang boks)

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-09-05, 13:11   #17
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Hvis soyaprotein koster 300 kr i helsekostbutikker så er det jo mer lønnsomt å bestille fra ketolyse.no -til tross for porto på 89 kr. Men et annet spørsmål: HVor lenge kan et slikt produkt vare for dere som har kjøpt det? HVor mange brød kan man få ut av produktet, og smaker det noe godt?

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-05, 16:23   #18
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Hallooo.... man kan bake UTEN soyaprotein altså = enda billigere (og bedre)

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-05, 17:16   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja jeg vil tro lavkarbobrød er bedre UTEN soyamel/soyaprotein... Jeg har brukt masse soyaprotein i brød jeg har måttet kaste, for jeg syns det smaker grusomt...
Jeg skal prøve Princess sitt brød (det siste) nå, tror kanskje det smaker litt bedre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no