Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Diabetesforeningene blir ikke enig

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-07, 11:32   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Diabetesforeningene blir ikke enig

Jeg hørte på radio i dag at det er to foreninger for diabetes... den ene har nå gått ut og annbefalt lavkarbo, mens den andre foreningen er helt uenig litt morsomt at de ser så forskjellig på ting

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 11:46   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Da håper jeg svigermor får kontakt med den som anbefaler lavkarbo snart. Blir så fustrert over tingene hun lærer på matkurset hun har gått på.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 11:53   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Vet noen hva foreningene heter?
Jeg vil bli støttemedlem i den som anbefaler lavkarbo

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:05   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Den ene er ihvertfall Norges Diabetesforbund og her er kostholdsanbefalingene deres som er til å grine av:

Maten bør inneholde:

* mye fiber i form av grove kornprodukter, mye grønnsaker og frukt
* mindre fett fra kjøtt og meieriprodukter og mer fett fra fisk og plantekilder
* mye karbohydrat, men lite rent sukker

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:42   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

ja og så har de en liste hvor det står at man bør spise mindre karbohydrater, og samme dag leverer de ut en liste hvor prim og brunost står anbefalt langt over fet hvitost.

Det er til å grine av.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:00   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

"motstanderen" (lavkarbo) er vel den gruppen til Fedon, Poleszynski etc. vil jeg tro.

http://www.matoghelse.no/ny-raadgive...860-48598.html

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:12   #7
pepsimax
Seniormedlem
 
pepsimax sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trondheim, Heimdal området... :o)
Alder: 41
Innlegg: 546
pepsimax er ny på veien

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Det står på teksttv side 106 på nrk1...
Og linken her:

Bort med brødskiva og bli frisk?

Hoho - kult å se!
Ei venninne sendte meg akkurat en melding til meg og sa:
Du har rett om kosthold!

Endelig en skeptiker har forandret mening!

__________________
Oppstart: 3 mars 2007 - Vekt: 92kg.
Delmål: 1# 80Kg 2# 75Kg 3# 70Kg 4# 65Kg
Drømmen min: Å få velporsjonert figur og velge & vrake klær på klesbutikkene...... *drømme*
01.06.07 - 79,9kg

Bloggen min - Journalen min

pepsimax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lokkebiff/Skaldemann - litt sånn selvkomponert :P Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:40   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Ja, rart hvordan ting blir sant så fort det kommer på tv...

Her står det også: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/04/03/496866.html

Og når de i tillegg har denne: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/04/03/496876.html

lurer jeg på hva i all verden som har skjedd med dagbladet? Har en av de ansatte begynt på fedon-kurs og fått opp øya?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 14:00   #9
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Det spekuleres i om Norges Diabetesforbund faktisk har litt for tette bånd til insulin-produsentene :-S Det er jo helt vilt å anbefale sine medlemmer å spise mye karbohydrater, det gjør de jo bare mer insulin-avhengige?!?

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 23:21   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

"motstanderen" (lavkarbo) er vel den gruppen til Fedon, Poleszynski etc. vil jeg tro.

http://www.matoghelse.no/ny-raadgive...860-48598.html

Har meldt meg jeg er jo utdannet sykepleier, så det hadde ikke vært så dumt å fått brukt den utdannelsen til noe fornuftig I tilegg har jeg jo PCOS, og insulinressistens...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 12:16   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

I tilegg har jeg jo PCOS, og insulinressistens...

Kanskje man burde melde seg når man har insulinresistens også ja? Det har jeg ikke tenkt på faktisk. Tror jammen jeg skal melde meg inn også.
Har forøvrig lyst til å snikmelde inn faren min som har diabetes 2 og nå er medlem av den vanlige diabetesforeningen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 13:06   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: diabetesforeningene blir ikke enig

Helt utrolig at Diabetesforbundet fremdeles tviholder på rådene sine. Eneste grunnen jeg kan komme på er fordi de samarbeider med insulinprodusenter. Det står jo endel om dette i Mat & Helse også. Det er mye korrupsjon ute og går.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 17:13   #13
Bell
Medlem
 
Bell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 65
Bell er på en erverdig vei

Sv: Diabetesforeningene blir ikke enig

Sendte mail med beskjed om at jeg vil være med i gruppa
Har hatt diabetes type 1 i snart 30 år,og er spennt på hva dette er.
Går på ketolysekuren nå,og det går veldig bra mht blodsukker/diabetesen,men må selvsagt fortsatt ta litt insulin før hvert måltid og sengetid,da jeg ikke produserer noe selv.

Spennende!

__________________


Bell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?? Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 17:17   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforeningene blir ikke enig

håper på å få høre fra de over påske alltid spennende å være med på nye ting

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 18:11   #15
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Diabetesforeningene blir ikke enig

Hør diskusjonen mellom Poleszynski og Diabetikerforbundet på NRK Nettradio.

Gå hit
http://www.nrk.no/programmer/sider/dagsnytt_atten/

klikk så på Dagsnytt Atten... for den 03.04

Dra på "pilla" i Liten Avspiller til cirka en fjerdedel eller tredjedel utover og finjuster det litt --- så kan du høre diskusjonen. Interessant.

  Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 19:30   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforeningene blir ikke enig

Interessant diskusjon, veldig saklig. Er sjelden jeg hører alle parter forholde seg så rolige.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no