Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hva slags benbygning har du ?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-11, 19:13   #151
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror bredden over ryggen din henger igjen i hodet ditt ja. Jeg synes du ser mest smalskuldret ut på det bildet du nettopp la ut. Du ser forresten fabelaktig ut!

Takk for det!
Smalskuldret er jeg nok ikke, mulig jeg lener meg litt forover så det ser sånn ut, men jeg merker det jo på særlig jakker og på bilder sammen med folk som virkelig er smalskuldrete.
Med det sagt har jeg stort hode, så kanskje det er derfor det ser sånn ut!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 20:13   #152
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Opphengt og opphengt... Som andre sier her, det er ikke snakk om det som tyter ut, men snakk om hvor mye man kan veie før det tyter ut og at BMI er unøyaktig. Akkurat som at å stole på kun beinbygning er unøyaktig. Jeg har kraftig (bred) beinbygning og naturlig mye muskler. En forklaring på hvorfor noen kan ha en BMI på 17 uten å være beinete og andre ser beinete ut med en BMI på 27 selv om de er en god del bredere enn den med BMI på 17. Begge utrente.
På bildet under har jeg en BMI på rett over 30, men det er ikke så mye som tyter ut likevel er det? (meg til høyre) Litt overvektig, men ikke fedme som BMIen egentlig påstår:

Ikke det perfekte bildet for å vise det, men jeg har ikke mange bilder av meg på denne tiden. Det var før alle hadde digitalt fotokamera og jeg hadde ikke eget kamera og så var jeg for gammel til at jeg var så mye med foreldrene mine og at de tok bilder av meg. Magen strutter litt ut, men så svaier jeg ryggen mer enn normalt på dette bildet også. Magen til min naturlig slanke venninne til venstre buer jo nesten like mye som min. Men hun ser jo ut til å ha en kraftigere svai i ryggen på dette bildet enn meg.

Synes du var flott på bildet jeg
Det jeg på knotete vis vil frem til er at vi er alle forskjellig. Noen er smal noen er bred....noen høy og noen lav. To som har kraftig benbygning kan være veldig forskjellig....den ene med brede skuldre og smale hofter...den andre motsatt....den tredje med både brede skuldre og brede hofter. Hvis jeg hadde hatt en BMI på 20, så tror jeg at jeg hadde blitt innlagt for en annen hadde det sikkert vært supert, mens noen kunne lagt lavere. Hvorfor måtte bruke tall for noe som er så opplagt? Hvorfor skulle folk måtte "forsvare" at de veier 10 kg mer enn naboen? (eller mindre for den saks skyld) Det med at det ikke er skjelettet mitt som tyter utenfor bukselinningen.....det er snakk om MEG. Og at jeg vet hvilken kroppsbygning jeg har, og hva som er trivselsvekten min. Om jeg da veier 70 kg eller 50 kg (er 163 cm) skulle ikke bety noe? Det er fokuset på VEKTEN jeg ikke liker, og hvordan noen føler de må forsvare det. Roper HIPP HURRA for at vi alle er forskjellig Har du lange flotte ben, fremhev det......har du en smal fin midje, så fremhev det. Har du runde hofter og sprettrumpe, så show it off! Vi er alle flotte på vår måte, og på samme måte som jeg misunner trekk hos andre, så misunner andre trekk hos meg......Hvis ikke ville det blitt kjedelig altså

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 01:21   #153
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Mine håndledd måler 19,5 cm.... Det finnes ikke på tabellen! Er 167 høy. Skjelett ala Mamutt, det forklarer jo hvorfor jeg aldri knekker noe tross i herdige forsøk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 01:34   #154
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Mine håndledd måler 19,5 cm.... Det finnes ikke på tabellen! Er 167 høy. Skjelett ala Mamutt, det forklarer jo hvorfor jeg aldri knekker noe tross i herdige forsøk

Det skal du være glad for!! Jeg har knekt alt som knekkes kan, i de årene jeg har vært her!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 04:48   #155
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Jeg kom på et annet flott eksempel på at beinbygning betyr noe. Jeg har bred beinbygning og mye muskler som i kombinasjon gjør at jeg må ligge litt høyere i BMI enn mange andre. Under er et bilde av lillesøstera mi. Fascinerende at hun er så liten og spiser hva hun vil og jeg ble så stor - og vi er helsøsken. Anyway, hun har liten beinbygning, men mye muskler. Tro det eller ei, men hun har en BMI på 19! BMI på 19 og likevel former! Veldig pære med forholdsvis store hofter og stor rumpe og små pupper. Hun ser IKKE skrapet ut akkurat. Hvor ofte ser du legger og lår som det der på ei utrent jente med BMI 19? Den ene storebroren vår kommenterte at hun hadde større legger enn de fleste guttene han kjente. Jeg har sett henne gå på vekta, så jeg vet at hun ikke lyger om vekta.

EDIT: Fant et bedre bilde som viste formene. Bikinibilde... Vet ikke hvor keen hun er på at det ligger bikinibilde av henne her, så jeg redigerte bort ansiktet hennes på amatørvis (jobb-PC, har ikke photoshop på denne).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6345.jpg (108,8 KB, 21 visninger)
Filtype: jpg IMAG0303 (resize).jpg (203,7 KB, 24 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:

Sist redigert av Supera : 12-12-11 kl 05:26.
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 08:49   #156
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg kom på et annet flott eksempel på at beinbygning betyr noe. Jeg har bred beinbygning og mye muskler som i kombinasjon gjør at jeg må ligge litt høyere i BMI enn mange andre. Under er et bilde av lillesøstera mi. Fascinerende at hun er så liten og spiser hva hun vil og jeg ble så stor - og vi er helsøsken. Anyway, hun har liten beinbygning, men mye muskler. Tro det eller ei, men hun har en BMI på 19! BMI på 19 og likevel former! Veldig pære med forholdsvis store hofter og stor rumpe og små pupper. Hun ser IKKE skrapet ut akkurat. Hvor ofte ser du legger og lår som det der på ei utrent jente med BMI 19? Den ene storebroren vår kommenterte at hun hadde større legger enn de fleste guttene han kjente. Jeg har sett henne gå på vekta, så jeg vet at hun ikke lyger om vekta.

EDIT: Fant et bedre bilde som viste formene. Bikinibilde... Vet ikke hvor keen hun er på at det ligger bikinibilde av henne her, så jeg redigerte bort ansiktet hennes på amatørvis (jobb-PC, har ikke photoshop på denne).

Er det sånn at det er mulig å ha fettceller" i" musklene og ikke bare under huden?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 14:10   #157
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Litt om skjelett og beinbygning. Kan ikke gå god for kildens pålitelighet. Det finnes helt sikkert 1000 andre undersøkelser som finner andre svar. Man finner som regel det man leter etter i enhver undersøkelse....

http://www.vektklubb.no/artikkel/knu...ygning-7522412

  Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 14:16   #158
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg kom på et annet flott eksempel på at beinbygning betyr noe. Jeg har bred beinbygning og mye muskler som i kombinasjon gjør at jeg må ligge litt høyere i BMI enn mange andre. Under er et bilde av lillesøstera mi. Fascinerende at hun er så liten og spiser hva hun vil og jeg ble så stor - og vi er helsøsken. Anyway, hun har liten beinbygning, men mye muskler. Tro det eller ei, men hun har en BMI på 19! BMI på 19 og likevel former! Veldig pære med forholdsvis store hofter og stor rumpe og små pupper. Hun ser IKKE skrapet ut akkurat. Hvor ofte ser du legger og lår som det der på ei utrent jente med BMI 19? Den ene storebroren vår kommenterte at hun hadde større legger enn de fleste guttene han kjente. Jeg har sett henne gå på vekta, så jeg vet at hun ikke lyger om vekta.

EDIT: Fant et bedre bilde som viste formene. Bikinibilde... Vet ikke hvor keen hun er på at det ligger bikinibilde av henne her, så jeg redigerte bort ansiktet hennes på amatørvis (jobb-PC, har ikke photoshop på denne).

BMI er jo ikke akkurat eksakt vitenskap, men det er en pekepinn på den gjennomsnittlige befolkningsmassen...

Et gjennomsnitt finner man som følger:

Du tar ca 2 millioner mennesker og finner et middelsnitt av disse. De 10 % som avviker i begge ender (oppe og nede på en graf) eksluderes og tas ikke med i "snittberegningen"

Deretter bruker du de tall du har igjen for å si at BMI gjelder for disse.... Da får du en indikasjon/måltall på hva som gjelder for den gjennomsnittlige befolkningsmassen (selv om du ikke tar med de 400 000 menneskene som utgjorde hver sin 10% i hver ende av skalaen).

Nøyaktig? Tja, nøyaktig nok for de som er innenfor normen. Veldig unøyaktig for de som faller utenfor normen. Dog, det kan si veldig mye om et folkeslag. Eksvis de norske damene/mennene kontra de amerikanske,eller finske eller spanske osv...

Så nøyaktig er BMI....

  Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 21:17   #159
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Er det sånn at det er mulig å ha fettceller" i" musklene og ikke bare under huden?

Fettceller i musklene? Det har jeg aldri hørt om... Jeg er nok ikke den beste å spørre, men jeg har hørt om to grupper fett. Fett rundt innvollene og hudfett. Hudfett er ikke farlig, men fett rundt innvollene er farlig.

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

BMI er jo ikke akkurat eksakt vitenskap, men det er en pekepinn på den gjennomsnittlige befolkningsmassen...

BMI gir bare en pekepinn på hvor man ligger på skalaen, ja. Men her var det snakk om beinbygning og hvordan det påvirker hva som er normalvektig for folk. Jeg har bred beinbygning og mye muskler og lillesøster har smal beinbygning og mye muskler. Hun ser ikke undervektig ut med BMI 19 til tross for at hun har mye muskler. Hun hadde nok vært lubben med BMI 24 f.eks. Mens jeg så bare litt lubben ut med BMI 30. Begge har naturlig mye muskler, så her spiller nok beinbygningen inn.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 12:44   #160
KristianM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Mo i Rana
Innlegg: 15
KristianM er på en erverdig vei

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Har alltid vært blytung, selv som topptrent 17-åring. Hadde da veldig lite fett på kroppen, og six-packen var fremme. Er 170cm og veide da 85kg. Dette vil si en BMI på nesten 30 og i kategorien overvektig.

Rundt håndleddet er jeg 19cm, altså noe kraftig benbygning

KristianM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 00:42   #161
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Opprinnelig lagt inn av KristianM, her.

Har alltid vært blytung, selv som topptrent 17-åring. Hadde da veldig lite fett på kroppen, og six-packen var fremme. Er 170cm og veide da 85kg. Dette vil si en BMI på nesten 30 og i kategorien overvektig.

Rundt håndleddet er jeg 19cm, altså noe kraftig benbygning

Dette viser bare at BMI er en pekepinn for et gjennomsnitt og det er vel ca 10% som faller utenfor "normen/skalaen" i begge ender.

Er man veltrent og med mye muskelmasse, så vil BMI vise "overvektig" noe som jo er feil

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no