Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nye boken til Gary Taubes

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-11, 16:06   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Nye boken til Gary Taubes

Noen som har lest den nye boken til Gary Taubes?
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=0307272702

Jeg har fått den som lydbok å går og hører på den nå. Utrolig mye interesang fakta og jeg har endret litt synet mitt på kalorier inn og kalorier ut..

I tillegg kommer den på norsk i løpet av 2012 og på svensk til sommeren

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:14   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nye boken til Gary Taubes

Jeg har lest OM den og ikke minst sett forelesningsserien som er knyttet til boka - der han forklarer selv

Jeg har for lengst endret syn på kaloriteorien.... selv om jeg ser at noen kan spise mye mer enn andre på lavkarbo - er dette individuelt - og det er så mange faktorer som spiller inn at man kan ikke lengre bare bruke kaloriteorien til og forklare vektnedgang.

Feks hadde jeg jo ingen vektnedgang på GR - men på samme kaloriinntak på lavkarbo kom vektnedgangen... forklar det den som kan!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:35   #3
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nye boken til Gary Taubes

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har lest OM den og ikke minst sett
Feks hadde jeg jo ingen vektnedgang på GR - men på samme kaloriinntak på lavkarbo kom vektnedgangen... forklar det den som kan!

pga, du ikke hadde tilgang til energien som var lagret i kroppen. Så enkelt er det.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 17:07   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nye boken til Gary Taubes

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

pga, du ikke hadde tilgang til energien som var lagret i kroppen. Så enkelt er det.

JEG vet... men alle andre som sverger til kaloriteorien forstår det ikke

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 17:12   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nye boken til Gary Taubes

Har hatt denne liggende på kindlen min en stund - kanskje på tide å sette av litt tid til ikke-skjønnlitteratur, da.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 18:48   #6
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nye boken til Gary Taubes

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

JEG vet... men alle andre som sverger til kaloriteorien forstår det ikke

energi ut og inn, gjelder til syvende og sist, desverre.

Veien til vektnedgang har så mange hindere som:
PCOS, insulinresistens, osv osv....you name it. Når man er kommet over disse hinderene, så har man en siste hinder, og det er nemlig: energi inn og energi ut.

Det er ingen skjult hemmelighet at det er flere folk som går på lavkarbo må passe på kalori inntaket sitt. Spiser man feil, så stopper man opp. Spiser for mye, så stopper man opp, fordi kroppen forbrenner det som er lettest tilgjengelig først, og i mange tilfelle er det maten.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Intervju med Gary Taubes Bulldog Lavkarbo generelt 1 24-05-09 11:53
Hva er den beste boken du har lest? Cho Andre bøker 31 23-09-08 00:10
Good Calories, Bad Calories av Gary Taubes Blomsterpotta Bøker om ernæring og helse 0 10-02-08 17:19
Holder det med den ene boken? Georgine Bøker om ernæring og helse 6 28-08-06 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no