Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Auguststartere 2014

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-14, 13:21   #251
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststartere 2014

Jeg starter litt på nytt nå Ble for mange gjester og for lite motovasjon den siste tiden.

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 14:04   #252
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

Det du beskriver har jeg også opplevd. Akkurat som om vi ikke har det tungt nok. Blir så sint på en slik uvitenhet. Men vi skal ikke la de definere oss. Slike utsagn sier mer om dem enn om oss. Vi rister der av oss så godt vi kan

Takk Dadda

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 11:17   #253
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

http://www.tine.no/merkevarer/gomorg...hurt-med-müsli


oioioi, nyhet i butikken! Er denne lavkarbovennlig?

hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 11:32   #254
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Et beger vil gi ca 11 gram karbohydrater, gitt at næringsinnholdet som er oppgitt gjelder totalt (yoghurt + musli). Så om den er lavkarbovennlig eller ikke kommer helt an på hva slags retning man følger. Spiser man ketogent må man nok holde seg unna, mens f.eks. jeg som lever på moderat lavkarbo fint kunne spist en sånn i nøden.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 15:52   #255
miss sophie
Juniormedlem
 
miss sophie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 26
miss sophie er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Helgas utskeielser:
- 5 øl
- 4 havreknekkebrød
- 1stk. ryvita med bær, + 2 skiver brunost
- hel boks med mager vanilje Kesam og 1 kurg jordbær

Overraskende DÅRLIG samvittighet, selv om jeg tidlig bestemte meg for å endre kosthold, og ikke gå på diett Hvilke utskeielser har dere andre i helgene, om dere har? Og ER mine utskeielser egentlig utskeielser mtp at det ikke er godteri eller særlig sukkerholdig, og at jeg har spist sunt ellers? (bortsett fra øllen da )

Merker at jeg blir ganske påvirket av forumet og partystoppere og fokus på slanking Menmen, gjort er gjort og spist er spist! Bake nye Nannahs i dag, og laks på menyen! OG prøve blomkålmos!

Vedlegg: bilde av % - diagrammet fra diett.no Det var myye mer karbo i løpet av helga enn jeg trodde!! (har ikke lagt inn før i dag)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg snip.JPG (17,3 KB, 8 visninger)
__________________



Sist redigert av miss sophie : 14-09-14 kl 17:27.
miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 19:53   #256
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Auguststartere 2014

I går var jeg litt lei, og bestemte meg for å skeie ut. Ble både pizza og sjokolade. Men det jeg merker mest da, er at jeg hele tiden blir så fryktelig SULTEN! Måtte spise hele tiden, og det er jeg jo ikke vant til etter en stund på lavkarbo. Det var rett og slett slitsomt! Nei, nok er nok, gi meg fett og proteiner!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 20:29   #257
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av miss sophie, her.

Helgas utskeielser:
- 5 øl
- 4 havreknekkebrød
- 1stk. ryvita med bær, + 2 skiver brunost
- hel boks med mager vanilje Kesam og 1 kurg jordbær

Overraskende DÅRLIG samvittighet, selv om jeg tidlig bestemte meg for å endre kosthold, og ikke gå på diett Hvilke utskeielser har dere andre i helgene, om dere har? Og ER mine utskeielser egentlig utskeielser mtp at det ikke er godteri eller særlig sukkerholdig, og at jeg har spist sunt ellers? (bortsett fra øllen da )

Merker at jeg blir ganske påvirket av forumet og partystoppere og fokus på slanking Menmen, gjort er gjort og spist er spist! Bake nye Nannahs i dag, og laks på menyen! OG prøve blomkålmos!

Vedlegg: bilde av % - diagrammet fra diett.no Det var myye mer karbo i løpet av helga enn jeg trodde!! (har ikke lagt inn før i dag)

Nå lever jeg ketogent rett og slett fordi helsa tvinger meg til det, og slik må jeg mest sannsynlig leve resten av livet.
I mitt kosthold er det likevel plass til litt bær daglig; anser IKKE det som utskeielse men passer på at karbohydratene pr måltid ikke overstiger 5 og max 25 i døgnet.
100 gram bringebær er for eksempel bare 3,3 karbohydrater.

Øl drikker jeg ikke lenger, men Ringnes Lite er et glutenfritt øl med mindre enn 1 karbohydrat pr 100 gram og vil for mange ikke gjøre den store forskjellen en gang av og til, med mindre man drikker mye. Uansett MYE bedre enn vanlig øl. Gjengen her hjemme sier at Ringnes Lite smaker helt kurant.

Nå er jeg en av dem som mener at man ikke trenger store utskeielser/sprekker så lenge man trivst med kostholdet man har til daglig. Det er tross alt rom for å bytte ut litt karbohydrater i hverdagen slik at om man vil ha f.eks. ekstra bær, så begrenser man karbohydratene ved å f.eks. begrense meierivarer.

Brunosten er veldig rik på karbohydrater (38 gram pr 100 gram varer)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 22:07   #258
miss sophie
Juniormedlem
 
miss sophie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 26
miss sophie er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Men det jeg merker mest da, er at jeg hele tiden blir så fryktelig SULTEN! Måtte spise hele tiden, og det er jeg jo ikke vant til etter en stund på lavkarbo. Det var rett og slett slitsomt! Nei, nok er nok, gi meg fett og proteiner!

Samme her! Kjempesulten! Og så lyst på noe godt hele tiden

__________________


miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 22:21   #259
miss sophie
Juniormedlem
 
miss sophie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 26
miss sophie er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Øl drikker jeg ikke lenger, men Ringnes Lite er et glutenfritt øl med mindre enn 1 karbohydrat pr 100 gram og vil for mange ikke gjøre den store forskjellen en gang av og til, med mindre man drikker mye. Uansett MYE bedre enn vanlig øl. Gjengen her hjemme sier at Ringnes Lite smaker helt kurant. Takk for info! Greit å vite om øl-tørsten skulle melde seg

Brunosten er veldig rik på karbohydrater (38 gram pr 100 gram varer) Fant tidlig ut at den var nei-mat. To skiver fløtemysost: 9 kh

Alternativ til vaniljekesam?

__________________


miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 23:30   #260
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Jeg spiser ingen meierivarer selv, og kesam bruker jeg bare i baking til gjengen min. Da bruker jeg kesam orginal.
Kesam orginal har 4 karbo pr 100 gram, mens mager vanilje kesam har 8,6 karbo pr 100 gram.
Kanskje bruke kesam orginal med ekte vanilje?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 02:52   #261
miss sophie
Juniormedlem
 
miss sophie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 26
miss sophie er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg spiser ingen meierivarer selv, og kesam bruker jeg bare i baking til gjengen min. Da bruker jeg kesam orginal.
Kesam orginal har 4 karbo pr 100 gram, mens mager vanilje kesam har 8,6 karbo pr 100 gram.
Kanskje bruke kesam orginal med ekte vanilje?

Ah! Godt tips!! Takk&takk Eventuelt kan jeg prøve med Stevia vaniljedråper. Har merket meg at de lettproduktene jeg har sett på har mye mer karbo (hvorfor?), men fant ikke kesam med vanilje bortsett fra den magre typen.

__________________


miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 09:35   #262
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Auguststartere 2014

Ned hele 500 gram siste uken Jeg syns jeg har vært så flink at jeg burde vært belønnet med litt bedre resultater Det er bare å stå å videre

Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: +1 kg
Uke 3: -1,6 kg
Uke 4: -0,5 kg

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal



Sist redigert av bærrgen : 15-09-14 kl 11:05.
bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 11:04   #263
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av miss sophie, her.

Har merket meg at de lettproduktene jeg har sett på har mye mer karbo (hvorfor?),

Ofte erstattes fettet med sukker, eller stivelse.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 16:16   #264
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Auguststartere 2014

Ferdig med eksamen i dag, gikk helt greit.
Liten lettelse å få det overstått...

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 16:20   #265
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av missK, her.

Ferdig med eksamen i dag, gikk helt greit.
Liten lettelse å få det overstått...

Hurra! Hva for en eksamen har du hatt?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 18:15   #266
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hurra! Hva for en eksamen har du hatt?

Går vernepleier så har eksamen i datainnsamling og analyse, altså kartlegging av atferd.....

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:09   #267
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Auguststartere 2014

Gratulerer med overstått eksamen missK

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 16:24   #268
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Auguststartere 2014

Hei!

Ned 400 gram denne uken, var egentlig mer tror jeg, men en planlagt sprekk på lørdag med både cider, McDonalds, smågodt og hjemmelaget pizza (!!) på lørdagen, ble resultatet noe mindre enn det jeg er vant til.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 20:16   #269
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Gratulerer med overstått eksamen missK

Takk for dæ

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 08:18   #270
helenemor25
Medlem
 
helenemor25 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 88
helenemor25 er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

__________________


helenemor25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman /lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 14:14   #271
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av helenemor25, her.

Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

Jeg er nybegynner så har ingen gode råd å komme med selv, men mener å ha lest at det skjer av og til, og at enn bare må prøve å holde ut. Hvor lenge har det vært sånn?

hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 14:36   #272
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av helenemor25, her.

Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

Spiser du mye meieriprodukter, som ost, rømme og fløte?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 21:11   #273
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av helenemor25, her.

Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

Hvor lenge har det vært sånn?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 12:10   #274
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av helenemor25, her.

Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

Har ikke noe annet tips enn å bare fortsette, du har jo gått ned utrolig mye, og har ikke så mye igjen. Skjønner at det er irriterende, men bare å stå på videre så løsner det kanskje plutselig.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 18:18   #275
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Er denne "lov" å bruke som søtning? Vil så gjerne ha noe jeg kan strø over eplekaka jeg lager. Har ikke sukrin gold, og vanlig sukrin føler jeg blir så "kaldt".

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1411053355421.jpg (783,8 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg 1411053375622.jpg (775,6 KB, 8 visninger)
hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtningsmidler anno 2014 Budeia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 14-03-14 19:49
Treningstråden februar 2014 milena Trening 34 03-03-14 08:53
Treningstråden januar 2014 milena Trening 71 03-02-14 00:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no