Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg går ikke ned et gram!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-11, 11:53   #1
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Jeg går ikke ned et gram!

Jeg vet det er mange tråder om dette, men jeg finner liksom ikke min løsning på problemet.

Nå er jeg ganske slank da, men har veldig mye fett rundt mage/hofter. Min trivselsvekt er ca 6 kilo unna, men jeg rikker meg ikke et gram eller cm! Det som motiverte meg til å begynne på lavkarbo for 2-3 uker siden, er ønsket om bedre helse. Jeg har cøliaki og fibromyalgi, mange har fått stort utbytte av å leve lavkarbo. Grunnet rimelig redusert livskvalitet siste 3 årene, har det blitt lite trening og turgåing - noe som virkelig har satt seg rundt magen!

Dette er ca hva jeg spiser daglig:

Frokost: to tynne lavkarboskiver godt med meierismør, skinke ost/kokt egg, salami, mills majones. 2 store glass vann.

Mellom frokost og lunsj: ca 2 små kopper kaffe, 4 store glass vann.

Lunsj: to tynne lavkarboskiver stort sett som beskrevet ovenfor.
Middag: Fisk stekt i smør, eller gratinert i div. varianter med smør, fløte, brokkoli, blomkål. Alltid mye rømme til middagen. 2 store glass vann, en kopp kaffe etter middag. Av og til fløte i.

Av og til en tynn lavkarbo skive godt med smør og kokt egg, majones, salami til kvelds. Ellers spiser jeg en avocado.

I helgene har vi stort sett taco, der jeg lager salat med mye fetaost, kjøtt, guacomole og rømme. Eller det er kjøtt (f.eks. biff) med mye grønnsaker, guacomole, løk, paprika, salat. Alltid stekt i godt med meierismør.

Men, jeg drikker alltid ett par glass rødvin fredag og lørdagskveld. Kanskje en liten konjakk (elsker konjakk!) etter barna har lagt seg. Har alltid kaffe med fløte ila helgen.

Jeg er ikke så lærd på dette med lavkarbo, ikke veier jeg, eller teller, karboene ila dagen heller. Kanskje fordi jeg ikke skal ned så mye i vekt, men ønsker en bedre livsstil. Men vil absolutt se det som et bonus om jeg kunne kvittet meg med magefettet!

Og kommet meg ut av "zombie" tilværelsen

Håper noen gidder lese dette lange innlegget mitt...

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:01   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Men føler du deg bedre? Har det hjulpet på livskvaliteten?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:02   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Lavkarbobrød og alkoholholdig drikke er synderne er min dom.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:02   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Jeg vil anbefale deg å legge inn det du skriver over på diett.no for å få en pekepinn på hvor du ligger. Du trenger ikke gjøre det hver dag, men legg inn en typisk dagsmeny og se hvor du ender opp. Både kcalmessig (så du ikke spiser for lite) og karber og fordeling.

Det blir også enklere å gi deg svar når man ser disse tallene

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:04   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

De lavkarboskivene, inneholder de mel ? Det blir jo noen i løpet av dagen.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:07   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Du skriver at du har fibro. Da har du sannsynligvis bremseklossen kortisol med på kjøpet.
Da blir det ekstra viktig for ditt vekttap at du fjerner det som stresser deg & kroppen (sykdom = stress) i den grad du klarer. Slappe av, glede deg over ting og sove godt.

I tillegg til å være flink med maten, selvsagt. Når det gjelder maten din hadde jeg nok gjerne sett ennå mer grønnsaker der... men det er nå min tanke da.

Ellers kan både brøderstatning og mye melkvarer være bremseklosser for enkelte. Kanskje det gjelder deg? Det må du nesten bare prøve deg fram på.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:25   #7
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Tusen takk for fine tilbakemeldinger dere!

Når det gjelder brødet jeg spiser, inneholder det:
Linfrø (hele og knuste)
creme fraiche (tilsetter av og til philadelphia, rømme)
linfrø
solsikkekjerner
sesamfrø
fiberhusk
egg

Brødet er så godt!!! Jeg lager også Nannahs solsikkebrød, som er mer en godt! Ville kose meg med det i helgen, sammen med Noras syltetøy uten sukker, men har klart å stått i mot Men, dette sukkeret innholder 16 gr karbo - hvorav 9,3 gr sukkerarter og 4,3 g sukkeralkoholer. Er ikke dette syltetøyet harmløst da? Hva med karameller laget med bare meierismør, fløte og litt sukrinmelis, er ikke det også harmløst?

Forstår ikke helt dette med søtsaker som i utgangspunktet inneholder lite karbo, og mye fett - det høres liksom så "bra" ut... Så lite vet jeg

Du som nevner diett.no - hm, skal finne ut av den der!

Så bra at dette forumet finnes!

Kortisol er nok en liten bremsekloss hos meg ja, typisk med nettopp kortisol er vel nettopp magefettet

Når det gjelder helsen min, så kjenner jeg dessverre ingen fremgang enda, men det gjør meg ikke mindre motivert!

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:50   #8
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Kanskje noe av det legen thomas geisner skriver i bloggen sin kan hjelpe deg også? Driver og tester ut råd der selv for tiden. Sjekk denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48436
Geisner snakker også om kortisol så det kan absolutt være noe å se på.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:58   #9
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

frø i mengder kan være vektstopper hos noe av oss, men du har holdt på så kort tid enda, så jeg vil heller anbefale deg å prøve flere uker før du endrer så mye. Stress og lite søvn kan være vektbremseer så det trenger ikke være maten som er feil heller lykke til

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:07   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Opprinnelig lagt inn av Zenitra, her.

Men, dette sukkeret innholder 16 gr karbo - hvorav 9,3 gr sukkerarter og 4,3 g sukkeralkoholer. Er ikke dette syltetøyet harmløst da? Hva med karameller laget med bare meierismør, fløte og litt sukrinmelis, er ikke det også harmløst?

Sukkeralkoholer kan trekkes ifra, så da står du igjen med 11.7 gram karbohydrat. Ikke pålegget jeg ville valgt til brøderstatning, men det må du nesten vurdere selv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:27   #11
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Jeg er nybegynner selv så jeg kan ikke så mye, men spiser du ikke litt lite grønnsaker? Jeg prøver å få i meg grønnsaker til hvert eneste måltid, og frokosten min består ofte av grønnsakssmoothie. Er livredd for å ikke få i meg alle de gode næringsstoffene man trenger fra grønnsaker

Mest sannsynlig har ikke dette noe med vekten din å gjøre da, så det ble en liten digresjon, beklager det

  Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:58   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Du er ganske slank som du sier selv, jeg synes du skal legge bort vekta og finne fram målebåndet istedet.
Lavkarbo vil over tid kunne omfordele kroppssammensetningen, men det er ikke sikkert du vil se det på vekta. Klærne vil etterhvert bli løsere, og du vil føle deg generelt bedre, men hvis du skal bruke vekta som motivasjon når du er normalvektig (jeg antar dette jfr "ganske slank") så kan det kanskje være greit og ha andre motivasjonsfaktorer også

Hvis du virkelig ønsker og se om du klarer og gå ned i vekt også, bør du kutte alkoholen helt i noen uker. Ting vil ta lengre tid for deg som ikke har så mye overflødig fett, og når du drikker alkohol forbrenner kroppen denne FØR den forbrenner fettet du inntar. Når så alkoholen kommer med ganske fettrik mat i helgene sier det seg litt selv at du ikke får noen særlig fettforbrenningseffekt i helgene, og da er det ikke så mye tid for kroppen og gjøre det på resten av uka

Øk på med grønnsaker til andre måltid enn bare middag også Er du sulten, spis mer mat.

Prøv med alkoholen i første omgang og se hva som skjer etter en måneds tid Kom så heller tilbake til saken så kan vi jo se på det igjen da

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:33   #13
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Flott Nerthus, tusen takk for oppklarende tilbakemelding! Og det gjelder fra alle dere andre også så klart

Foruten det veldige magefettet som har krøpet på plass, spesiellt siste året, så er jeg nok såpass slank at det virker realistisk som du Nerthus sier - at det vil ta lengre tid. Jeg er fortsatt str. small i klær, men de fleste buksene mine i nåværende garderobe, er i xtra small. Jeg har ikke sjangs å få dem over "stjerten" Og skulle glidelåsen etter stor anstrengelse gå sammen, så henger magen og sideflesket over linningen så jeg ser ut som en michelling-reklame! Jeg har skaffet meg et par bukser i medium, men vil jo helst ikke at det skal gå DEN veien da...

Ok, ofre vinen i helgene - huuuu det blir et savn! Jeg elsker freddan med levende lys og rødvin...

Men, helsen, vekten og trivselen er jo mer verdt en rødvin på freddan

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 23:33   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned et gram!

Opprinnelig lagt inn av Zenitra, her.

Flott Nerthus, tusen takk for oppklarende tilbakemelding! Og det gjelder fra alle dere andre også så klart

Foruten det veldige magefettet som har krøpet på plass, spesiellt siste året, så er jeg nok såpass slank at det virker realistisk som du Nerthus sier - at det vil ta lengre tid. Jeg er fortsatt str. small i klær, men de fleste buksene mine i nåværende garderobe, er i xtra small. Jeg har ikke sjangs å få dem over "stjerten" Og skulle glidelåsen etter stor anstrengelse gå sammen, så henger magen og sideflesket over linningen så jeg ser ut som en michelling-reklame! Jeg har skaffet meg et par bukser i medium, men vil jo helst ikke at det skal gå DEN veien da...

Ok, ofre vinen i helgene - huuuu det blir et savn! Jeg elsker freddan med levende lys og rødvin...

Men, helsen, vekten og trivselen er jo mer verdt en rødvin på freddan

Det er bare for noen uker, se på det som prioriterte handlinger for å nå et mål du har satt deg Tenk over dette også: Du har nå fått trening i å HOLDE vekten... dette er verdifull kunnskap som du kan ha god nytte av når du er "fornøyd" med vekt/mål, ikke sant? Mange bommer på det som skal skje ETTER at man har nådd målvekt, men du har jo nå tjuvstartet litt på denne erfaringen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke gått ned et gram siden oppstart Prell Mer enn 30 kg overvekt 57 19-05-11 08:49
Hvis jeg vil holde meg under 20 gram karbohydrater om dagen og ikke er glad i egg osv Chopin Lavkarbo generelt 2 05-05-10 16:35
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36
Går ikke ned ett gram hegepedersen Spørsmål og svar 4 16-09-08 14:01
Dag 10, ikke ned ett gram Babalotta Ketolysekuren 27 07-08-07 17:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no