Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva er din verste fiende? (Sånn i lavkarbo-øyne)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-15, 08:54   #1
snowflakes
Seniormedlem
 
snowflakes sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 984
snowflakes er ny på veien

Hva er din verste fiende? (Sånn i lavkarbo-øyne)

Jeg har tenkt litt på dette mens jeg har ligget her med influensaen. Jeg har alltid tenkt at sukker og søtsug er min største fiende, men her om dagen gikk det opp for meg. Det er jammen meg ikke sukkeret som er verst for meg.. det er selvmedlidenheten. Stakkard meg som ikke er frisk, jeg uner meg en skive HK brød. Stakkars meg som er forkjølet jeg tar en snikkers på den. Stakkars meg som fikk besøk av tante R #SJOKOLADE å den beste stakkars meg som ikke går ned i vekt... lakris

Hva er din verste fiende?

Min verste fiende er meg selv og min tankegang

__________________
Min Journal
snowflakes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo på min måte. Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 09:44   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: hva er din verste fiende? ( sånn i lavkarbo øyne)

Kan ikke annet enn å signere på den, desverre

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 11:47   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: hva er din verste fiende? ( sånn i lavkarbo øyne)

Forsåvidt meg selv, men ikke selvmedlidende. heller tvert i mot, jeg straffer meg selv. Også er det det med at jeg ikke vil være vanskelig når jeg spiser hos andre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 14:38   #4
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hva er din verste fiende? ( sånn i lavkarbo øyne)

For meg er det to ting. For det først, at jeg må ta meg sammen for å huske på å spise. Aaalt for mange år med dager hvor jeg ikke har spist noe hele dagen, og deretter spise stort måltid på kvelden. Veldig sunt...
Selv etter at jeg har fått barn så krever det at jeg passer på meg selv. Nå spiser vi middag sammen hver dag da, men slurver fremdeles med frokost/lunsj hvis jeg ikke passer på.

Den andre fienden min er potetgull. Rett og slett. Det er det jeg savner mest på lavkarbo, kanskje det eneste jeg savner skikkelig. Har ikke alltid vært så glad i søtt, men potetgull... Nam Nam.

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 20:26   #5
snowflakes
Seniormedlem
 
snowflakes sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 984
snowflakes er ny på veien

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kan ikke annet enn å signere på den, desverre

godt vi er flere i samme båt <- en snill en

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forsåvidt meg selv, men ikke selvmedlidende. heller tvert i mot, jeg straffer meg selv. Også er det det med at jeg ikke vil være vanskelig når jeg spiser hos andre.

straffer du deg selc med ikke å spise da? Er jo ikke bra det heller for da stopper vel forbrenningen men pp den andre siden så slipper du alle de karbohydratene som jeg BØTTER innpå med #FlauAvMegSelv

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

For meg er det to ting. For det først, at jeg må ta meg sammen for å huske på å spise. Aaalt for mange år med dager hvor jeg ikke har spist noe hele dagen, og deretter spise stort måltid på kvelden. Veldig sunt...
Selv etter at jeg har fått barn så krever det at jeg passer på meg selv. Nå spiser vi middag sammen hver dag da, men slurver fremdeles med frokost/lunsj hvis jeg ikke passer på.

Den andre fienden min er potetgull. Rett og slett. Det er det jeg savner mest på lavkarbo, kanskje det eneste jeg savner skikkelig. Har ikke alltid vært så glad i søtt, men potetgull... Nam Nam.

Den er kjip! Jeg er nok litt i samme båt der jeg også! Frukost kl 14 liksom men så bra du er bevisst på det å tar deg sammen *klapp på skulderen* har du forresten prøvd å lage potetgull av jordskokk? Har lest at det skal være nok så bra erstatning

__________________
Min Journal
snowflakes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo på min måte. Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 21:41   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Opprinnelig lagt inn av snowflakes, her.

straffer du deg selc med ikke å spise

Nei, jeg straffer meg selv med å spise ting jeg vet jeg ikke skal eller kan spise. For da vet jeg at jeg hater meg selv etterpå, og viser meg som det elendige vraket av et menneske jeg føler jeg er.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 00:56   #7
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Opprinnelig lagt inn av snowflakes, her.

Min verste fiende er meg selv og min tankegang

Det var det første som slo meg når jeg så tittelen på tråden! Jeg kunne ikke sagt det bedre selv

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 01:30   #8
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

For meg er det noe vi alle trenger... søvn. Jeg trenger helst 10 timer søvn per dag, da fungerer jeg bra i forhold til jobben og det den krever av meg en vanlig dag.

Nå har jeg i to uker slitt med søvnen, hvor jeg får for lite søvn flere dager på rad for så å sove 15-16 timer i strekk, så på an igjen med lite søvn. Natt til onsdag sov jeg ca en time på morgenkvisten (og hadde sovet ca tre timer tirsdags ettermiddag/kveld, etter å ha sovnet sittende i sofaen, mildt sagt støl når jeg våknet da). Har nå vært våken siden kl 09.00 onsdag morgen og er lysvåken og det er ikke sjans for meg å sovne nå.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 10:06   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Det er meg selv som er min værste fiende ja....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-15, 09:39   #10
snowflakes
Seniormedlem
 
snowflakes sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 984
snowflakes er ny på veien

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, jeg straffer meg selv med å spise ting jeg vet jeg ikke skal eller kan spise. For da vet jeg at jeg hater meg selv etterpå, og viser meg som det elendige vraket av et menneske jeg føler jeg er.

Ja der kjennte jeg meg met igjen! Slik er jeg også! straffer meg selv fordi jeejeg fortjener det skulle virkelig hatt norn verktøy for å endre de tankemønsterene i hode

__________________
Min Journal
snowflakes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo på min måte. Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 10:07   #11
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Søtt, kan gå helt bananas på søtsaker, sjokolade og godteri av forskjellig slag.
Jeg er også min egen verste fiende, saboterer meg selv mye.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 15:17   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Selvmedlidenhet. Hoppe over måltider. Men lavkarbo-messig det så blir jeg fysen på noe søtt om jeg spiser for mye fløte/CC/meieriprodukter, eller om jeg drikker brus (Zero); selv en "lovlig" utskeielse en helg får gjerne konsekvenser godt ut i påfølgende uke.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-05-15, 02:09   #13
Skramle
Medlem
 
Skramle sin avatar
 
Medlem siden: May 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 83
Skramle er ny på veien

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Idag fylte jeg opp smågodt på jobben (dagligvare), og syns det lukta innmari godt av sjokoladen sim var helt fersk fra eskene. Hjelper ikke spesielt at en viss rød tante er innom denne uka.. Potetgull er jeg også glad i. Brød har jeg ikke savnet enda, men kommer vel.. Det eneste jeg har pleid å drikke når vi Sksl ut er øl. Liker ikke søte drinker og sånt, men nå må det vel bli sprit de få gangene jeg skal drikke ..

Er bare på dag 2, så tror det kommer seg etterhvert

__________________


Besøk gjerne dagboken min! --> Skramles Dagbok
Skramle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 23-05-15, 04:47   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Kan ikke si at jeg har noen som helst fiender sånn sett.
Trives med all den gode maten på lavkarbo og ser hele tiden på alle mulighetene og ikke begrensingene

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 23-05-15, 09:30   #15
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Hva er din verste fiende? (sånn i lavkarbo-øyne)

Selvmiddelhet her også. Hadde en jævla kjip dag i går og da tenkt e at e skulle hamstre inn smågodt og ostepop og spise heile kvelden. Men e va faktisk sterk nok til å la vær når e gikk å handla. Selv om livet går nedover no, så trenge e ikkje snop for å takle sorgen over st ting går til helvete...

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 16:01   #16
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Hva er din verste fiende? (Sånn i lavkarbo-øyne)

Spaghetti druknet i smeltet norvegia, smør og salt, chips med dip, og brownien fra Meny

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 19:13   #17
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 37
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Sv: Hva er din verste fiende? (Sånn i lavkarbo-øyne)

Brød og frukt.

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
fiende, selvmedlidenhet, søtsug


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det aller verste med lavkarbo Elvira Generell diskusjon 2 03-06-14 14:19
Slitne øyne etter lavkarbo Marielle_89 Fysisk og mental helse 5 12-10-11 15:30
Bukser, min verste fiende Newstart Livets lyse side 12 02-07-11 17:34
Sukker er hudens verste fiende AnnaV Generell diskusjon 10 14-01-06 12:10
Gjennom et barns øyne... HP Livets lyse side 0 21-05-04 14:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no