Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Nybegynner!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 01:23   #1
actually
Juniormedlem
 
actually sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 33
Innlegg: 36
actually er ny på veien
Smile

Nybegynner!

Jeg begynte på lavkarbo i går. Men må nesten si at jeg er litt forvirret, og skjønner egentlig ikke hvor mange karber jeg kan spise om dagen for å gå ned i vekt. Noen som vet?

Jeg ønsker å gå ned 35 kg. (veier 105 kg nå, men vil ned til 70 kg som er min idealvekt) Noen som har tips på hvordan jeg kan få en "kickstart" ?

Ønsker også en livsstilsforandring, og å leve på lavkarbo resten av livet kombinert med trening

actually er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 01:34   #2
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Nybegynner!

Det er veldig individuelt hvor mange karber man kan spise og fremdeles gå ned i vekt. Noen må holde seg rundt 10 kh, andre kan gå opp til kanskje 50. Aktivitetsnivå vil også påvirke en del. Ketolyse sier 15kh for kvinner, og 20 for menn om jeg husker riktig, de fleste vil gå ned i vekt (og være i ketose) med et slikt inntak. Atkins starter på 20 tror jeg, men har en gradvis opptrapping slik at man finner ut akkurat hvor mange kh man kan innta uten at vekttapet stagnerer. Det finnes selvsagt flere retninger, men mange velger enten ketolyse eller Atkins som filosofi i starten.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 01:56   #3
actually
Juniormedlem
 
actually sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 33
Innlegg: 36
actually er ny på veien

Sv: Nybegynner!

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Det er veldig individuelt hvor mange karber man kan spise og fremdeles gå ned i vekt. Noen må holde seg rundt 10 kh, andre kan gå opp til kanskje 50. Aktivitetsnivå vil også påvirke en del. Ketolyse sier 15kh for kvinner, og 20 for menn om jeg husker riktig, de fleste vil gå ned i vekt (og være i ketose) med et slikt inntak. Atkins starter på 20 tror jeg, men har en gradvis opptrapping slik at man finner ut akkurat hvor mange kh man kan innta uten at vekttapet stagnerer. Det finnes selvsagt flere retninger, men mange velger enten ketolyse eller Atkins som filosofi i starten.

Takk for svar!

Jeg holder meg for øyeblikket til rundt 20-30 karber om dagen, men tenkte å trappe ned sakte men sikkert frem til at jeg får ett resultat jeg blir fornøyd med Er ikke bare bare å snu på kostholdet over natten Jeg levde på nesten bare karber før, noe som førte til min overvekt..

Jeg krysser iallefall alt for at jeg kan komme ned i normalvekt i løpet av ett år eller to

__________________


actually er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 02:02   #4
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Nybegynner!

20-30kh om dagen blir sikkert bra. De fleste går ned på et slikt inntak. Og tidsramma på et-to år vil jeg si er realistisk.

Lykke til.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 04:19   #5
actually
Juniormedlem
 
actually sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 33
Innlegg: 36
actually er ny på veien

Sv: Nybegynner!

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

20-30kh om dagen blir sikkert bra. De fleste går ned på et slikt inntak. Og tidsramma på et-to år vil jeg si er realistisk.

Lykke til.

Det er betryggende å høre at jeg ikke er helt på villspor med mine 20-30 karber om dagen hehe

Takk!

__________________


actually er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:55   #6
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner!

hei
Anbefaler å regne ut på diett.no
Fordeling skal være sånn ca 75% fett, 5% karbo og 20%proteiner

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:05   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Nybegynner!

Hei og velkommen! Nybyrjartråden kan vere ein grei stad å samle informasjon. Mykje god info samla på ein stad!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
hjelpeløs


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner shubby Induksjonen 3 06-07-10 14:46
Bær over med en nybegynner, men ... ~Hilla~ Ketolysekuren 18 13-06-10 23:16
Jeg er nybegynner ... turbomonica Ketolysekuren 18 25-11-09 08:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no