Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Handling i Sverige - tips

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-04, 22:14   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hva skal jeg kjøpe i Sverige?

Ønsker tips til hva som er billig/bra/umulig å få tak i her som kan kjøpes i Sverige.

Jeg har kjøpt Lipton Vaniljete (umulig å få tak i her)
Kyllingfilet (fordi det er billig)
Kalkunfilet-kjøttpålegg (billig)
Soya-is (billigere)
Spelt (billig)
Endel melkeprodukter og yoghurter som har andre smaker, uten sukker el.l. men disse husker jeg selvsagt ikke nå. Der kommer tipsene fra dere inn...

I helsekosten der borte trenger jeg også tips om billige varer...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 23:21   #2
Metalann
Gjest
 
Innlegg: n/a

Svensk kylling filet

Opprinnelig lagt inn av marianne

Ønsker tips til hva som er billig/bra/umulig å få tak i her som kan kjøpes i Sverige.

Jeg har kjøpt Lipton Vaniljete (umulig å få tak i her)
Kyllingfilet (fordi det er billig)
Kalkunfilet-kjøttpålegg (billig)
Soya-is (billigere)
Spelt (billig)
Endel melkeprodukter og yoghurter som har andre smaker, uten sukker el.l. men disse husker jeg selvsagt ikke nå. Der kommer tipsene fra dere inn...

I helsekosten der borte trenger jeg også tips om billige varer...

Dettan leste æ på et anna forum:

"Kjøper du den billige kyllingen på Svinesund (ca 70/kg) får du filéter som inneholder 10-15% vann. I tillegg er de tilsatt salt og sukker. Dette gjør at de har en helt motbydlig konsistens, og ikke så sunn som i Norge."

  Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 08:19   #3
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Jeg kjøper kyllingfilet på Svinesund. Den billigste er en 2,5kg pose som koster ca. 150. Den er ikke noe særlig, synes jeg. Men de 2kgs-eskene fra Gullfågeln (også ca. 150 kr), er etter min smak ikke noe dårligere enn prior sin i hvert fall, hverken når det gjelder smak eller konsistens. Og den er jo mye billigere.

Dessuten kjøper jeg som regel masse kalkunbryst til 59/kg, karbonadedeig, bacon, indrefilet av svin, kjøtt-, kalkun- og kylling-pålegg og litt forskjellig annet kjøtt.
Kjøper også Danone sukkerfri, 0,1% fett yoghurt m/ vanilje eller jordbær ( 1liters-kartonger), masse Lindt excellence sjokolade (19kr i Sverige, fant dem i en innvandrerbutikk i Oslo til 45kr ). I tillegg har mange av de svenske butikkene veldig bra vareutvalg, så jeg kjøper ofte ting som kanskje ikke er noe billigere enn hjemme, men som man må på Meny, Ultra, Maxi e.l. for å få tak i.

Jeg er også takknemlig for tips fra helsekosten. Sist gang skulle jeg kjøpe soyaflak der, men det hadde de ikke. (Heldigvis, etter det jeg har lært siden den gang ). Men ellers er jeg helt blank på den fronten. Er ikke noe flink til å bruke helsekosten her hjemme heller.

__________________

Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 08:30   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg kjøper følgende i Sverige:

Guldfogelen kyllingbryst - som Ryli
Svinefilet
Bacon
Juleskinke - sesong nå
Litt annet kjøtt, avhengig av hva de har den dagen - gjerne løvbiff
Fruktose 25 kr
Økologiske havregryn (fra Änglamark - synes det er så fint navn på økologiske produkter)
Kaffe - Løvbergs lilla
Ost

Og når jeg først er der kjøper jeg melk også, det er også billigere.
Også oppdaget jeg endel vilt-kjøtt i fryseren der sist, malt elg, malt vilt, hjortestek ol.
Mange kjøper ribbe i sverige om dagen. Jeg kjøper min ribbe i norge.
Lint har jeg også funnet i 'godissen', like spesielt godt den som var tilsatt ekte vanilje jeg da.

I helsekosten kjøper jeg B-vitaminer, de er både sterkere og billigere en i Norge. Bruker du spesielle kosttilskudd, ta med deg esken og sammenlign styrke og pris.


__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 08:38   #5
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

I følge min 1/2-svenske storesøster så er det beste kylling merket Svensk Kronfögel (tror det skrives sånn).

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 08:42   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Det er hel kylling, tipper jeg, ikke fileter ??

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 08:47   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk
Question

Før jobbet jeg med noen skikelig treningsfreaker, og de pleide å kjøpe proteinpulver på svinesund fordi det var mye billigere. Noen som vet noe om dette? Pris, typer osv....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 08:54   #8
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

Det er hel kylling, tipper jeg, ikke fileter ??

Mener det skulle være begge deler jeg Guro, mulig det ikke finnes på Svinesund.Har ikke sett så nøye etter selv.
Jeg har nemelig ofte lett for å kjøpe det som er billigst.

Mulig jeg svipper over i helgen for å handle, skal kikke da,- og jeg kommer helt sikkert til å kikke etter om jeg kan "se" noen der herfra
(Er vel bare å ta en ekstra kikk i handlekurvene for å se om det er noen lavkh mennesker tenker jeg.)

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:01   #9
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Mener det skulle være begge deler jeg Guro, mulig det ikke finnes på Svinesund.Har ikke sett så nøye etter selv.
Jeg har nemelig ofte lett for å kjøpe det som er billigst.

Mulig jeg svipper over i helgen for å handle, skal kikke da,- og jeg kommer helt sikkert til å kikke etter om jeg kan "se" noen der herfra
(Er vel bare å ta en ekstra kikk i handlekurvene for å se om det er noen lavkh mennesker tenker jeg.)

Jeg handler ikke i Svinesund jeg Men ja - jeg kan gjennkjennes på handlekurven der jeg handler!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:04   #10
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:


Jeg handler ikke i Svinesund jeg

SØREN!!!!

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:16   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes

Tror vi får lage en "losje-ring" jeg..... så slipper jeg å kle meg som en frosk for å bli gjenkjent

I tillegg til mye av det som er nevnt over, så kjølper jeg hele kyllinger. De er mye større og bedre enn de norske og er ypperlige til å koke (trekke) til suppe og gryteretter av kylling. De er også myyye billigere.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:40   #12
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Før jobbet jeg med noen skikelig treningsfreaker, og de pleide å kjøpe proteinpulver på svinesund fordi det var mye billigere. Noen som vet noe om dette? Pris, typer osv....

Det jeg vet om billig proteinpulver - er at du ofte får det du betaler for...... Som for så mange andre ting. Jeg ville kjøpt kjente merker hvis jeg var deg. De er renest og du vet hva du får. Hvordan prisene er i forhold til her hjemme på kjente varer vet jeg ikke.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:42   #13
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes

Tror vi får lage en "losje-ring" jeg..... så slipper jeg å kle meg som en frosk for å bli gjenkjent

Losje-ring høres fint ut. Eller..... HVA MED T-skjorter?????

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:49   #14
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

T-skjorter .... YES

HP!!?????

God ide` til treffet!

Sitat:

....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes

Hva med en søt liten brokkoli-bukett

Svinesund-treff? (Hørtes i allfall skikkelig Harry ut!)

Sitat:

I tillegg til mye av det som er nevnt over, så kjølper jeg hele kyllinger. De er mye større og bedre enn de norske og er ypperlige til å koke (trekke) til suppe og gryteretter av kylling. De er også myyye billigere.



Mmmm, kyllingfrikase

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 10:53   #15
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Her var mange gode svar fra gode venner - takk!

Opprinnelig lagt inn av Anne

....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes

Jeg skal på messa på søndag og da skal jeg ha på meg en stor fløyelsblomst-brosje!!!

Tror vi får lage en "losje-ring" jeg..... så slipper jeg å kle meg som en frosk for å bli gjenkjent

Det blir jo vanskeligere for meg å kjenne deg igjen uten froskedrakt! Du har ikke grønn kåpe eller grønn drakt i det minste da?

I tillegg til mye av det som er nevnt over, så kjølper jeg hele kyllinger. De er mye større og bedre enn de norske og er ypperlige til å koke (trekke) til suppe og gryteretter av kylling. De er også myyye billigere.

Ha en jättekul dag!
Marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 10:57   #16
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Her var mange gode svar fra gode venner - takk!


Ha en jättekul dag!
Marianne

Og jeg Marianne...ingen grønn kåpe eller froskedrakt...men jeg har Lilla negler og briller og lilla striper i håret og jeg skal dit på søndag jeg også

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 11:34   #17
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Og jeg Marianne...ingen grønn kåpe eller froskedrakt...men jeg har Lilla negler og briller og lilla striper i håret og jeg skal dit på søndag jeg også

Så hvis jeg ser en dame som likner på en prikk på Dame Edna så er det deg?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 11:47   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Åååå...dere er så heldige som kommer dere til Sverige!! Lindt til 19 kroner da... jeg betaler 30 jeg. *Drømmer om alt jeg skulle ha kjøpt i Sverige...*

Ingen som har nevnt vin enda? Marianne - vin!!!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 12:06   #19
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Så hvis jeg ser en dame som likner på en prikk på Dame Edna så er det deg?

Ikke helt håper jeg...... Jeg har ikke krøller, også har jeg ikke krusseduller på brillene...også er vi ikke like høye

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 13:23   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Åååå...dere er så heldige som kommer dere til Sverige!! *Drømmer om alt jeg skulle ha kjøpt i Sverige...*

Ta Säfflebussen!Eller E6 expressen.. de er billige, og man er i sverige på et under par timer....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 10:13   #21
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Var i Sverige og handlet i går. Dette kjøpte jeg:

Benfri skinkstek (ca. 2 kg)
Buffalo Wings (ferdigstekte, krydrede kyllingvinger) (2x500g)
2 Bønnemix i tacosaus
Chark??? (Står det på lappen, men vet ikke hva det kan være)
Lindt excellence Ghana & Madagaskar (2 av hver)
Svin indrefilet (600g)
Fruktose
Garam Masala krydder
Hasselnøtter
Julmust (2 flasker til frua, masse sukker )
3 kg Karbonadedeig
Kidneybønner
20 Egg
2 kg Kyllingfilet (De har svensk kronfågel på Maximat. 95 kr pr. kg, men pakkepris på 159kr hvis du kjøper to)
1 Hel kylling (svensk kronfågel)
Kyllingkjøttboller (ferdigstekte 2,5 kg)
Pekannøtter
Pålegg: røkt bogskinke
Pålegg: røkt skinke
Squash
2 Tacomarinert kyllingkjøtt i strimler (350g poser-ferdigstekt)
Diverse woksauser i pose
1 kg Tex-mex stek (krydret løvstek)
Valnøtter
Epler
5 liter Danone vaniljeyoghurt, usukret, 0,1% fett
2 kg hamburgere (rå)
2 kalkunbryst (2,5kg)

1,5 kg grovt, sammalt speltmel (i helsekosten)

Orket ikke å skrive opp alle prisene, men har de foran meg hvis dere lurer på noe spesielt.

__________________

Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 10:44   #22
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Lurer på prisene på melet og på valnøttene, jeg (jeg er rå på å spise valnøtter).

Og så lurer jeg litt på prisen på haien

Marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 10:52   #23
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

42 NOK for melet (1,5 kg), 17 SEK for en pose valnøtter (men det står ikke noe volum eller kg-pris, så da er du vel like langt? ). Tror jeg har funnet ut hva den haien er. Det må være den 3-pakningen med (hai-)bacon som jeg kjøpte, for den finner jeg ikke noe sted på kassalappen. Og den kostet 25,50 SEK.

__________________

Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 10:59   #24
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Chark har du kjøpt, men det skrives kanskje med S?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 11:00   #25
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ryli

42 NOK for melet (1,5 kg), 17 SEK for en pose valnøtter (men det står ikke noe volum eller kg-pris, så da er du vel like langt? ). Tror jeg har funnet ut hva den haien er. Det må være den 3-pakningen med (hai-)bacon som jeg kjøpte, for den finner jeg ikke noe sted på kassalappen. Og den kostet 25,50 SEK.

39 kroner for 1 kg mel her i Noregs land, og 14,90 for en boks valnøtter på kiwi. Posen er vel større en den standard boksen med valnøtter du får kjøpt overalt?

Marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar

Emneord
sverige


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Trenger noen tips! Madonna Lavkarbo generelt 3 28-04-04 22:53
Kan noen gi meg tips Belle Kosttilskudd 1 04-03-04 11:31
Noen tips om Atkins-isen? Får det ikke til! donjuanwannabe Kake/dessert og snacks 4 27-02-04 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no