Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forskjellen på ketolyse og atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-06, 18:20   #76
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Der kjenner jeg meg VELDIG igjen!!
Tåler FOR lite...drukket 3 ganger siden jeg startet LK, og har blitt for full hver gang...tåler mye mindre enn jeg gjorde...dropper hele alkoholen, jeg...

jeg ser på det som en ren bonus, student og underbetalt deltidsarbeider som jeg er

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:28   #77
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Ja, det var jo en grei ting, men æ greie jo ikke beregne...helle innpå som æ pleie, og PANG, -så var det natta! (nesten!;-)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:02   #78
Pusemor
Medlem
 
Pusemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 184
Pusemor er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

[quote=Torkil;136047]

Opprinnelig lagt inn av Iset

Torkil vil sikkert svare selv, men jeg drister meg til å svare litt allikevel; forskjellen er vel at Ketolysekuren som sagt er en KUR og ikke tilbyr noe etterpå, da kan man gå over på det man syns passer selv, enten det er Grete Roede, Lindberg, Atkins fase 3-4 osv. Hvis jeg ikke tar helt feil nå.
Atkins er varig omlegging av kosten og er inndelt i 4 faser.

Hei
Kremt... GR blir tatt ut i revidert utgave. Jeg anbefaler Innsikt ! og mat a´la Fedon.
Vennlig Hilsen
Torkil

Er det greit å spise Linberg sine sjokolader?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w8x44Bk/]
Pusemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:39   #79
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Pusemor, her.

Er det greit å spise Linberg sine sjokolader?

Hvis det er Lindberg sine egne produkter du mener så er svaret;
NEI, Lindberg sine barer har for mange karber for Ketolyse og Atkins !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:45   #80
Teletubbien
Medlem
 
Teletubbien sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Hedmark
Alder: 46
Innlegg: 375
Teletubbien har en fantastisk aura rundt segTeletubbien har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

På Atkins chocolate bar, type Morning Shine, står det at en stk sjokolade inneholder 8, noe karber, MEN så står det at de som teller karbohydrater og følger Atkins kuren kun skal merke seg 2 karber..
Hva med meg som følger ketolysekuren, er det 8 eller 2 ?

Teletubbien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse +/- Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:51   #81
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jeg TROR det har med sukkeralkoholer å gjøre, at det som ikke påvirker blodsukkeret trekkes fra.
Så der skiller nok ikke Atkins og Ketolyse seg veldig. Tror nok du kan unne deg en sånn på Ketolyse.

Men i større mengder kan den type søtningstoffer (som ikke slutter med -ose) påvirke vektnedgangen. Så vær litt varsom.
Jeg er litt skeptisk til spin-off-produkter uansett, om den så er aldri så lavkarbo, så ville jeg til nøds brukt den som litt kos, eller som et ikke-noe-annet-tilgjengelig-mellommåltid.

Nå har jeg enda ikke rota meg til å smake dem (har bare sett dem på Narvesen, og der koster de rundt tjue kr for en liten flis av en bar).
Men jeg må vel prøve en gang jeg også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:31   #82
Pusemor
Medlem
 
Pusemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 184
Pusemor er på en erverdig vei

Lindberg sjokoladebar

Hver slik bar koster ca 20 kr. Men det går ann å kjøpe en pakke med 4 stk for 60 kr..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w8x44Bk/]
Pusemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 01:00   #83
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Oi, så mye lur kostholdsfilosofi...

Jeg er veggis, eller så er jeg det de på vegetarforumet kaller pescetarianer. Dvs. jeg spiser fisk og skalldyr (selvom det også er iferd med å bli litt problematisk, jeg vil helst ha bare grønnsaker). Jeg spiser alt av meieriprodukter, men jeg holder meg unna oster med løpe, for det har plutselig gått opp for meg at løpe er et slakteprodukt fra kalvemager og det orker jeg ikke.... Rart men sant. Så jeg spiser Norbo-ost med mikrobiell løpe. Liker bedre løpe på sopp enn løpe på kalv.

Men - altså. Jeg veide 90 kilo for to uker siden og ble sjokkert. Så jeg kuttet ut alt av poteter, pasta, ris, brød, hvite sauser på hvetemel, melk og margarin. Jeg har brukt meierismør i stekinga, spist reker, tunfisk, løk, majones, avokado, Norbo-ost, parmesan, egg, soyaburgere, quorn-produkter. Jeg har telt karbohydrater og prøvd å holde meg under 20g om dagen - ikke lett. Jeg har ikke drukket melk, har drukket litt kaffe, vin, Fun-light hvis jeg trengte noe ekstra.

Nå veier jeg 91 kilo (!)

Hjeeeeeelp!

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:48   #84
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Ta en titt på "Joruns Journal" du Spirea, hun er også vegetarianer, og går på Atkins. Kanskje du finner noen tips til mat i dagboken hennes.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 13:06   #85
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Bare å kikke Fra en pesco'er til en annen!

Og jeg har gått ned masse, så det funker altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 10-05-07 kl 00:16.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:58   #86
ivalodia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 30
ivalodia er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
På ketolysekuren kan du spise en god del grønnsaker, men i praksis ikke frukt ( litt jorbær og hinbær). Kjøtt og fisk kan man spise en del av.
Typisk ;Frokost; egg og bacon/ en liten omelett. Lunsj: blandet salat med litt tomat, paprika, fetaost, kylling ( restene fra gårsdagens grillkylling?), oliven, stilkselleri etc. Fet dressing. Middag ; kjøtt med grønnsaker.
Kvelds; litt ost med stilkselleri.
Det er lov å drikke sukkerfri brus, alkohol ( vin , lavkarboøl, sprit) men man tåler ikke så mye alkohol.
Ketolysekuren gir frihet for sult og mye energi for de allerfleste.
Les "Brukererfaringer" på www.ketolyse.no

Atkins er delt inn i flere faser, der man starter på samme måte som ketolysekuren, men så beveger seg gradvis over i mat a´la Fedon ( kort fortalt).
Ketolysekuren er for de som har 10-15 kilo +++ for mye , og er en KUR, som må etterfølges av lavkarbomat.
Atkins er mere en livsstil der man starter på kur og så gradvis går over i et sunt kosthold.
Ketolysekuren tilbyr komplett program med kosttilskudd,bok og urinstix samt soyaprotein- det er trolig det billigste konsept på markedet.
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen
Jo meg med ketolysekuren og legetittel

Altså en kur som må etterfølges av lav karbo mat, gjelder dette i all fremtid?

ivalodia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 00:15   #87
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av ivalodia, her.

Altså en kur som må etterfølges av lav karbo mat, gjelder dette i all fremtid?

Det er jo klart!
Mange kan tillate seg mer når de er såkalt ferdigslanket, andre igjen har sterke resistenter eller sykdommer som gjør at de blir dårlige av å gå tilbake til den gamle kosten.
Men uansett bør nok de fleste fortsatt holde seg vekk fra veldig raffinert og bearbeidet mat som inneholder raske karber som kødder med blodsukkeret.

Hele poenget med lavkarbo er jo å gå bort fra det forenklede kostholdet av den typen som vi mennesker egentlig ikke er bygget for å spise. Å bevege seg mer mot utgangspunktet, ren mat, rene råvarer etc.
Dette fordi det gagner helsen på lang sikt, og preventerer en rekke livsstilsykdommer som diabetes, fedme, hjerte- og karsykdommer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:25   #88
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jeg er overbevist!!! Dette tror jeg er det rette for meg. Må prøves. Må bare vente på lønn, så jeg får kjøpt boka og handlet inn de rette matvarene!

MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 20:27   #89
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

For en flott tråd dette var..!!

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:35   #90
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Okei, jeg er overbevist. Jeg skal prøve dette.

safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 03:08   #91
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hmm. . . Mjaaa. . .

Nå er jo jeg innbitt Atkins'er, da. Gikk ned 37 kg på ca 1,5 år. Men nå er det snart to år siden jeg gikk over på Atkins vedlikehold. Og det var ca 7 kg før jeg hadde nådd målvekten min. Så egentlig litt for tidlig.

Så har jeg etterpå levd etter vedlikeholdsreglene: Du kan tillate deg litegranne mer karber hvis du ellers har vært flink. . . Og det prøver jeg. Jeg tror at jeg stort sett lever etter vedvarende vedlikehold. . . Men gjør jeg egentlig det?

Men nå er det nesten to år siden jeg giddet å føre matjournal, eller (for den saks skyld) giddet å veie meg. . .

Når jeg ser meg i speilet, mener jeg av og til at jeg antakelig har gått opp. Men hvis jeg måler etter klær, så går jeg fremdeles inn i de buksene etc jeg kjøpte i fjor sommer som var str 40.

Og andre dager tror jeg at jeg kanskje er smalere. Da har jeg kanskje på meg klær som viser meg fra en bedre side - hvordan jeg egentlig ser ut, kanskje? Kan man jo håpe . . .

Men jeg har som sagt ikke veid meg på lenge - tør vel ikke! (Kan jo ha gått opp flere kilo...?)

Men det jeg har lest her (at ketolyse-kuren er for folk med 10-15 kg overvekt), får meg til å lure på om jeg skal kjøpe boken og gå for den i stedet for å gå tilbake på utgangspunktet i Atkins.

Spesielt er jeg så over all måte imponert over Torkil som bruker så mye tid og krefter på å støtte oss her, i tillegg til alt han har med sine "egne" på eget forum og sånt. Og det (i tillegg til at det passer med antall kilo jeg skal ned) er vel en av de største og beste grunnene til at jeg vurderer å kjøre en "Torkil" i stedet for en såkalt "Nille" (eller en Atkins).


(Overhodet ikke til forkleinelse for Nille eller Atkins - men det vet du, Nille!)

__________________
Karin


Sist redigert av Karin : 07-08-07 kl 04:27.
Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 09:41   #92
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Helt greitt Karin ! Nå er jo Ketolysekuren og Atkins induksjon såpass like at det i praksis kan gå ut på det samme !

Slik jeg ser det er det ikke noen vektgrense for om man kan gå på Atkins Induksjon/vedvarende. (altså ikke noe krav om 10-15 kilo overvekt). Mange (uansett startvekt) trenger induksjonen som en kickstart. Dvs. induksjon uten det som erfaring viser at kan hemme vekttap, - som koffein, kunstig søtstoff, for mye kremfløte, nøtter/mandler, bær.

Har selv en fot i begge leire....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 19:13   #93
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Nå har jeg i alle fall bestilt Ketolyseboka. Blir interessant å lese den. Man får i alle fall gjerne litt inspirasjon til å komme seg i sving igjen! Atkins kan jeg nesten utenat, så uansett om det er nesten likt, er det greit å få ting sagt på andre måter.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 20:59   #94
Bestemor Duck
Juniormedlem
 
Bestemor Duck sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 12
Bestemor Duck er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jeg var medlem i VG klubben i ett år, og følte meg skikkelig lurt!!

__________________




Bestemor Duck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 16:25   #95
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil, her.

Hei hei. I løpet av en dag kan man faktisk gå opp et par kilo pga væske (drikke) m.v., så det er nok lurt å veie seg om morgenen, etter å ha vært på toalettet, da blir du ikke så forvirret Lykke til videre

Gammel tråd, men jeg leser meg opp på emnet. Hadde bare en kommentar - fra kveld til morgen har jeg opplevd 3 kg forskjell - det er jo nesten ikke til å tro at går an?

Noen som har en "vitenskapelig" forklaring på hvor de 3 kiloene blir av, bortsett fra det lille som kommer som urin om morgenen?

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 19:52   #96
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Gammel tråd, men jeg leser meg opp på emnet. Hadde bare en kommentar - fra kveld til morgen har jeg opplevd 3 kg forskjell - det er jo nesten ikke til å tro at går an?

Noen som har en "vitenskapelig" forklaring på hvor de 3 kiloene blir av, bortsett fra det lille som kommer som urin om morgenen?

Det er nok ikke 3 kilo vann alene. Det er nok litt avfallstoffer fra maten også, som ligger og koster seg i mage/tarm. Det som kommer ut av det er jo lett å merke ....

Vann derimot, forsvinner ut av kroppen på mange måter. Urin, svette, pust. På en måte kan man si at det fordamper på en måte. Kroppen består av 50-60% vann (h.h.v. kvinner - menn). Fett inneholder 20 % vann og muskler 75% vann. Normalt væsketap er ca. 2 liter pr døgn. Er det varmt eller man trener mister man mer og må følgelig innta mer.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 00:31   #97
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Spennende tråd. Vurderer selv å starte på ketolysekuren. Kjøpte meg boken i går. Er bare litt redd for at det skal bli problematisk i og med at jeg reiser mye i jobben min. Har ikke helt forstått den helt store forskjennen på ketolyse og lavkarbo generellt, men skal lese meg opp litt - både her og i boken. Noen som kan si noe om hovedforskjellen?

Takk for hjelpen og inspirasjonen.

__________________





Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:12   #98
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er nok ikke 3 kilo vann alene. Det er nok litt avfallstoffer fra maten også, som ligger og koster seg i mage/tarm. Det som kommer ut av det er jo lett å merke ....

Vann derimot, forsvinner ut av kroppen på mange måter. Urin, svette, pust. På en måte kan man si at det fordamper på en måte. Kroppen består av 50-60% vann (h.h.v. kvinner - menn). Fett inneholder 20 % vann og muskler 75% vann. Normalt væsketap er ca. 2 liter pr døgn. Er det varmt eller man trener mister man mer og må følgelig innta mer.

Aha... selvsagt! For jeg trente nemlig kvelden før, og drakk en god del vann. Ergo veide jeg vel såpass mye på kvelden, og morgenen etter 3 kg mindre.

Gleden snudde seg brått i dag tidlig, nesten tilbake til utgangspunktet..!
Men så måtte jeg på do - og vips er jeg litt lettere å snakke med

Tror jeg skal la være å veie meg hver dag, men det er jo litt spennende i starte for å se om man faktisk får det til.

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 15:38   #99
1958
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4
1958 er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hei !
Er ny her, og har gått på Atcinson tidligere. Holdt ut i 16 uker og gikk ned 18 kilo. Men...... det ble kjedelig uten alt for mye grønnsaker og frukt. Vil nå gjerne prøve ketolysekuren. Er det litt mer å spise på der, og ikke minst av alt: kan jeg spise grønnsaker ? Takk for svar

1958 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach - usikker Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 09:49   #100
AnetteS
Medlem
 
AnetteS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 40
Innlegg: 266
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av 1958, her.

kan jeg spise grønnsaker ? Takk for svar

Mmmm ja Til middag i dag skal jeg spise 2000 g blomkål og brokkoli, og en stor god biff *snadder*
Spiser masse salat og grønnsaker hver dag, men frukten holder jeg meg unna. Er mett hele dagen så fristelsen til å spise ett eple eller druer er ikke der på samme måte som før

Hvis du ikke har boken til Torkil Andersen anbefales det å kjøpe den, jeg hadde stor nytte av den og den er god som veiledning underveis
(www.ketolyse.no)

Masse lykke til

__________________
-Anette-

*Journalen min*



AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Kanskje noen kan forklare.... uhan Lavkarbo generelt 4 14-04-05 09:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no