Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

12 uker= - 4,5 kilo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-06, 00:43   #1
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

12 uker= - 4,5 kilo

Er det noen som vet om denne kuren ikke virker på noen? Er det en mulighet sånn rent vitenskapelig? Da mener jeg ikke å sutre eller noe sånt, bare vurderer muligheten!!

__________________

start: 28.nov 2008


Sist redigert av manikken : 03-06-06 kl 09:55. Årsak: fryktelig dårlig
manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 10:33   #2
Lille
Juniormedlem
 
Lille sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: midt i landet
Alder: 61
Innlegg: 13
Lille er på en erverdig vei

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Opprinnelig lagt inn av manikken

Er det noen som vet om denne kuren ikke virker på noen? Er det en mulighet sånn rent vitenskapelig? Da mener jeg ikke å sutre eller noe sånt, bare vurderer muligheten!!


Det har jeg også lurt på, syns jeg følger kuren etter boka.Jeg har gått ned 4 kg på 7 uker, er fremdeles tålmodig og venter på det store vekttapet.....Mens jeg venter har jeg og kroppen min det veldig bra
Kanskje det er noen som kan gi oss svar?

Lille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 14:55   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Har ikke hørt om noen friske mennesker den IKKE virker på. OM den ikke virker må det nødvendigvis være en årsak til at den ikke gjør det. Det kan være medisinsk eller praktisk.

Førstnevnte kan være sykdommer du har (insulinresistens, lavt stoffskifte, PCOS etc) og/eller medisiner du tar som hemmer vekttap. Sovemedisin, anti depressiva og betendelsehemmende har bl.a. vist seg å virke mot sin hensikt. Også til en viss grad vanndrivende (egen erfaring).

Rent praktisk kan det være at du ikke spiser riktig eller nok eller lite nok. (Kunstig søtstoff og for mange meieriprodukter har hemmet mange) Dette er en balansegang. Det gjelder å finne ut hva DIN kropp tåler og trenger for å ta av !

Det er viktig å få i seg nok fett, proteiner og grønnsaker + VANN. Man skal ikke spise mindre enn 15 karber pr dag. mange tror at det hjelper å kutte ned langt under 15 for å ta av, men det hjelper skjelden eller aldri. Det er som regel et tegn på at kroppen trenger MER mat, ikke mindre.

Du sier 4,5 kg på 13 uker. Du sier ikke noe om i hvilken takt du har tatt av disse kiloene. 1/4 kilo pr uke eller 1/2 kg annenhver uke eller.....
Du sier heller ikke noe om hva/når og hvordan du spiser, da er det heller ikke lett å se om noe der kan være årsaken.

Kan du ikke poste en typisk dagsmeny (med mengder) så kan vi se på den i første omgang ?

Vi finner som regel ut av det ser du.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 00:11   #4
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Takk for positivt svar Nille

Jeg har ikke tenkt å gi opp, men jeg synes det er ille rart at det går så treigt:

Har ingen "lidelser" annet enn migrene og tar Imigran ved anfall.

Gikk ned 3 kilo på de 3 første ukene. Deretter har det tatt 9 uker på å gå ned 1,5 kilo

Jeg får i meg mellom 15 og 20 karber om dagen, og har vært i ketose hele tiden.

Spiser ikke mye søtningsstoff i det hele tatt, 1-3 kopper kaffe med fløte blir det hver dag. Dette skal jeg nå kutte ut et par uker

Ost spiser jeg hver dag hver dag, gjerne som mellommåltid.

I helgene blir det gjerne et glass vin eller to.

Får i meg i snitt 1500 kcalorier om dagen tror jeg.

Går rask tur ca. 45 min om dagen og tar styrkeøvelser 3 ganger i uka.

Alt i alt er jeg " flink" og får lit uttelling

Tar alt jeg skal av tilskudd og drikker mye vann, min. 2 liter.

Gir ikke opp, men er forundret..

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 08:57   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

eh...vin kan nok være en partystopper det også da...

vetikke jeg altså..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 09:41   #6
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Opprinnelig lagt inn av luringen

eh...vin kan nok være en partystopper det også da...

vetikke jeg altså..

Ja, det er jo litt av ironi Tror ikke vinen skal ha skylda, for det er ikke mye det er snakk om... men jeg kan jo ta feil.

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 13:13   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Dessverre er det slik for noen at de ikke kan drikke vin og/eller koffeinholdige drikker og samtidig gå ned. (Jeg er en av dem - Anne her inne er en annen). Du må prøvde deg frem hva du tåler da.

Kutt ut begge minst en uke og så tilfører du en om gangen med en til havlannen ukes mellomrom. Da burde du finne ut av hva som stopper deg. Litt mer vann er også greitt (2,5 - 3 liter pr dag).

Når du trener bygger du muskler, og selv om fett og musker har samme egenvekt, så tra muskler mye mindre plass enn fett. Dvs. at du kan ha gptt ned i størrelse selv om vekten har stått nesten stille (HP her inne er et godt eksempel).
Tallet på vekta er som sagt bare det - et tall !

Ikke gi deg


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 13:21   #8
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Da gjør jeg det, vekk med kaffe og vin(sukk). Ellers er jeg vel mye nærmere 3 liter enn 2 liter vann om dagen. Det er for dumt å gi opp nå etter 3 mnd. Dessuten skal det jo bli godt å vise noen av skeptikerene på jobben... At du orker å holde på med de der farlige greiene? Har du gått noe ned da?

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 17:31   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Du sier ingenting om høyden din....jeg mener, hvor realistisk 63 kilo er? Og er du f.ex såpass høy, at de kiloene du holder på med, er "pyntekilo", går vekttapet saktere....Likeledes, har du mye musklatur, og lite kroppsFETT, så vil også vekktapet HELDIGVIS gåsakte. For det er jo fettet du vil bli kvitt, ikke musklene.
Bare tankespinn og forslag fra min side.
Lykke til!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 23:32   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Jeg spør meg om du får i deg nok lovlige grønnsaker og nok sunt fett jeg. Å kjøre ketosedietter med lite fett går dårlig. Fordelingen bør ligge på 5% karber 20-25% proteiner og hele 70-75% fett. Bruker du olje over salater og steker i rapsolje/meierismør? Mikser du inn litt fett her og der? Visst ikke bør du prøve å få opp fettinntaket ditt. Sjøl har jeg måttet ty til mct-olje for å få i meg nok fett. Mange her som har opplevd at for lite fett inn gir for lite fett ut.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 10:27   #11
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: 12 uker= - 4,5 kilo

Heisann

Borealis: Jeg er 1.70 og er spinkelt bygd. Jeg veide rundt 63 kilo for 3 år siden og trivdes med det. Nå er jeg jo 3 år eldre og er innstilt på å kanskje gi meg på 65 kilo Det er vanskelig å finne tøy da jeg har alt mellom navle og knærEr klar over at denne kuren virker best på de med ekstra rundt magen, men gir det en sjanse.

Fjonken: Jeg tror jeg spiser riktig, bruker karbene stort sett på salater og div. grønnsaker.. tomat, litt paprika, agurk, brokkoli, blomkål, litt erter, asparges.
Får i meg fett, tar mct-olje - men jag skal prøve å dytte i meg litt ekstra fett et par uker

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
[Slank] Hvor langt tid tar det å gå ned 16 kilo? mofe Spørsmål og svar 1 05-09-05 20:21
Til dere som har tatt av 10-12 kilo eller mer..... pysa Lavkarbo generelt 8 21-05-05 15:55
11 måneder gammel gutt - 22 kilo tung! Fedonisten Nyheter / media 20 13-05-05 00:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no