Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Say cheese!!! :) (omelett)

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-09, 00:00   #1
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Say cheese!!! :) (omelett)

Kristins osteomelett!

Du trenger:
Skivet skinkeost fra Kavli
Jarlsberg/Norvegia e.l.
5-6 egg
Ca 4-5 teskjeer fløte
Ca 2 teskjeer salt
En dæsj gressløk (jeg bruker tørket..)

Dekk bunnen av panna med et lag ost- jeg brukte Jarlsberg.
Legg deretter skivet skinkeost fra Kavli oppå. La dette stå på lav varme mens du pisker sammen egg, fløte, salt og litt gressløk. Hell blandingen oppi panna oppå osten som nå er nesten smeltet. Ha så enda et lag med ost på toppen - f.eks Jarlsberg.

Jeg lar dette stå i panne med lokk i ca 15 minutter på middels varme. (på min koketopp er det på 4 av 9...) Pass på at osten ikke blir brent, samtidig er det jo godt at den er godt stekt

MmmmMMMMmmmm dette var en omelett for meg i hvert fall!!!

ENJOY!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 00:14   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Mmmmmmm!

Herved bokmerket og må prøves!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:29   #3
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Dette hørtes godt ut, skal prøves.
Har du smør i panna?

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 15:44   #4
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Neih...men det satt ørlitegrann fast... Så det kommer vel litt ann på hvilken panne du har tenker jeg. Min begynner å bli litt slitt... *drømmer om Nowo-panne til induksjonstopp*

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:13   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

smaker den salt?

(ikke ta dette ille!, men jeg spiser aldrig salt på maten, og lurer litt på denne smaken da.. )

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:44   #6
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Hmm...du kan jo kutte ut saltet? Jeg synes ikke den smaker spes salt pga all osten, om det var det du tenkte på?

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:10   #7
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

ja selvfølgelig kan jeg jo det -

men bare lurte

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:15   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

Neih...men det satt ørlitegrann fast... Så det kommer vel litt ann på hvilken panne du har tenker jeg. Min begynner å bli litt slitt... *drømmer om Nowo-panne til induksjonstopp*

Nowopanner er megabra!!! Elkjøp hadde noen på tilbud ei tid tilbake. Panner som kostet over 1000 kr stykket solgte de for bare ca 300 kr. Jeg kjøpte fire stk... to grillpanner og to vanlige.

Og omeletten din skal absolutt prøves! Høres herrlig ut dette!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:36   #9
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Sirup'n: jeg bruker egentlig lite salt i maten... så jeg vil ikke tro du synes den er salt

Kanutten: Håh...dumme Elkjøp her har ikke Nowo. Det er det bare Tilbords som har..så jeg får bare sitte pent og vente på et tilbud. Panna til induksjonstopp koster rundt 1500 kroner

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:55   #10
mindor
Juniormedlem
 
mindor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 37
mindor er på en erverdig vei

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

vi er ikke fornøyd meed Nowo til induksjon vi har Brukt opp 2 stykker det virker som om "plata" blir for varm for belegget for de holder ca 6-8 månder før de flasser, Nowo til vanlig topp er helt perfekt vi hadde det før vi skiftet til induksjon og den har svigermor overtatt og den er 4-5 år gammel og like fin.

Vi har også prøvd Gastrolux tror jeg den heter like dyr som Nowo, men like dårlig. Nå prøver vi hackman og den ser ut som holder litt lengre(selv om Jernia ikke anbefalte den for belegget kunne ikke måle seg med Nowo)

Beklager at dette bare ble on panner

skal prøve omeletten en dag for den så god ut

mindor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på lavkarbo igjenn snart Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:54   #11
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Opprinnelig lagt inn av mindor, her.

vi er ikke fornøyd meed Nowo til induksjon vi har Brukt opp 2 stykker det virker som om "plata" blir for varm for belegget for de holder ca 6-8 månder før de flasser, Nowo til vanlig topp er helt perfekt vi hadde det før vi skiftet til induksjon og den har svigermor overtatt og den er 4-5 år gammel og like fin.

Vi har også prøvd Gastrolux tror jeg den heter like dyr som Nowo, men like dårlig. Nå prøver vi hackman og den ser ut som holder litt lengre(selv om Jernia ikke anbefalte den for belegget kunne ikke måle seg med Nowo)

Beklager at dette bare ble on panner

skal prøve omeletten en dag for den så god ut

Ååååh..! Ja, da gidder jeg ikke kjøpe den dyre Nowo panna! Er veldig fornøyd med kjelene til Nowo i hvert fall, og panna til vanlig koketopp.. Da får jeg bare kjøpe meg igjen en vanlig billig en da.. før den går i oppløsning den jeg har

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:59   #12
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Da står min omelett og godgjør seg og det lukter SÅ godt!!!! Jeg hadde bare kavli osten med paprika istedet, men det har vel ikke så mye å si

Gleder meg nå ja!!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:07   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Dette hørtes veldig godt ut!

Men dere som opplever at omeletten setter seg fast, prøv å sette panna til sides med lokket på noen minutter, da løsner dampen omeletten.. Det hender min karbomelett setter seg fast, men en gang satte jeg den til sides mens jeg skar opp noen grønnsaker, og da jeg skulle ta av den, så hadde den løsnet

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:51   #14
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Say cheese!!! :) (omelett)

Den ble kjempegod!!! Brukte 4 egg og orket bare halvparten så da er det lunsj til i morgen også gitt

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Omelett á la Mexico SusieBlues Middag 7 04-11-09 11:39
ED-omelett til salgs indi Eurodiett 1 12-12-07 19:37
taco omelett auroraborealis Middag 7 21-01-06 23:27
Induksjonsfrokost! Omelett Skorpia Frokost og kveldsmat 3 23-01-04 21:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no