Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Søtsug

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-12, 20:24   #1
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Søtsug

Hei

Hvordan kjemper du søtsuget? Hørt at hvis du spiser noe surt, pusser tennene får bort søtsuget. Men har du noen gode tips og råd?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."

Sist redigert av Jammo : 17-07-12 kl 20:25. Årsak: Skrivefeil
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 21:46   #2
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtsug

Spis jevnt med riktig mat igjennom dagen. Drikk nok. Vær passe mett og vær aktiv!

Hehe...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 01:19   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Søtsug

Ta deg en spisedag 1 gang i måneden, spis alt du har hatt lyst på, og spis til du blir skikkelig dårlig. Det gir dårlige assosiasjoner til maten du har sug etter (iallefall for min del). Ellers.. Sov nok. Spis noen få store måltider, istedet for mange små. Spis nok fett, og ikke for mye protein eller meieriprodukter. Drikk en stor kopp krydderte. Finn på noe å gjøre, annet enn å daffe foran tv'en.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 11:32   #4
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Søtsug

Slå deg selv! Neida.. Altså. Jeg kaldsvetta på det verste. Verre enn å kutte røyken... Jeg tok en shott med ublandet fun saft.. Da får du frysninger, brekninger, å det legger seg et slikt ekkelt belegg over alt i munnen av søtt å ekkelt. Blæh! Nei. Grusomt! Men det funket på de verste toppene

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 17:55   #5
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Søtsug

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Slå deg selv! Neida.. Altså. Jeg kaldsvetta på det verste. Verre enn å kutte røyken... Jeg tok en shott med ublandet fun saft.. Da får du frysninger, brekninger, å det legger seg et slikt ekkelt belegg over alt i munnen av søtt å ekkelt. Blæh! Nei. Grusomt! Men det funket på de verste toppene

Hmm. Får nesten prøve på det

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 00:12   #6
Målselv
Medlem
 
Målselv sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Målselv
Innlegg: 96
Målselv er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

Som mange andre her inne er jeg nok en av de som har vært sukkeravhengig. Da jeg begynte med dette fikk jeg et råd: Tin en liten pose fråsne bringebær, tilsett sukrin og litt fløte etter creme fraich. Dette gledet jeg meg til hver kveld. Da ble dagen lettere å komme gjennom. Bringebær har kun 4 g karbo pr. 100 g.
Nå får jeg ikke dette søtsuget så ofte lengre

__________________



Målselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 00:44   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtsug

Når jeg leste dette kom det ned i hodet mitt: tran. Jeg kan ikke huske å ha lest eller hørt det noe sted så jeg googlet søtsug og tran og så at flere har anbefalt det mot søtsug

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 08:13   #8
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Søtsug

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Når jeg leste dette kom det ned i hodet mitt: tran. Jeg kan ikke huske å ha lest eller hørt det noe sted så jeg googlet søtsug og tran og så at flere har anbefalt det mot søtsug

Tar Omega-3 kapsler Takk for råd

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 08:15   #9
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Søtsug

Opprinnelig lagt inn av Målselv, her.

Som mange andre her inne er jeg nok en av de som har vært sukkeravhengig. Da jeg begynte med dette fikk jeg et råd: Tin en liten pose fråsne bringebær, tilsett sukrin og litt fløte etter creme fraich. Dette gledet jeg meg til hver kveld. Da ble dagen lettere å komme gjennom. Bringebær har kun 4 g karbo pr. 100 g.
Nå får jeg ikke dette søtsuget så ofte lengre

Nam Bringebær er en av de beste bærene jeg vet om Fikk lyst på det nå

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no