Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-10, 11:32   #1
Jeanett-t-d
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Enebakk
Innlegg: 1
Jeanett-t-d er på en erverdig vei
Post

Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

Hei.

Er helt ny her, men etter å ha sett tante blitt tynn å pen vil jeg også prøve.
Men har sett litt oppskrifter og finner ingen der det ikke er noe jeg ikke liker. Så jeg lurer på om dere vil hjelpe meg litt med frokost, middag og kveldsmat? Her er det jeg ikke liker:
- Egg, er dem innbakt i noe går det greit men ikke omelett eller bare egget.
- Ost, går greit oppå mat dvs smeltet. Men ikke på brød, knekkebrød osv.

Også bare for å gjøre dette ekstra vanskelig så var planen å begynne i dag, men har omtrent ingen ting av det som står i oppskriftene, og ikke noe transport til butikken.. for langt å gå.

Jeanett-t-d er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:09   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

Hei,
I og med at du er så kresen så bør du jo konsentrere deg om det du liker å spise, man må ikke spise egg og ost på lavkarbo, det bare virker sånn!
Veldig ofte kan man med enkle knep gjøre favorittmaten lavkarbo vennlig.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:10   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

De oppskriftene som det er egg i er vel egget som oftest "innbakt"? Hvis ikke det er omelett eller eggerøre eller noe sånt da. Ost er vel som oftest valgfritt, evt smelta.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:13   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

Begynn med begynnelsen - nemlig å lese denne linken:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Deretter leser du trådene i denne delen:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Så velger du en filosofi som ser ut til å passe med det du liker å spise, setter deg GODT inn i filosofien (bestill boka, les på forumet, google) og setter i gang

Imens du leser alt det jeg har linket over kan du starte med lavkarbo på denne måten:
1. Ingen poteter, gulrøtter som vokser UNDER jorden, pasta, ris eller brød.
2. Spis kun ellers matvarer med maks 5g karbo pr 100gram - jepp, det betyr lese næringsinnhold i butikken

Spis når du er sulten - til du er mett. Det finnes alternativer for brød om du ikke kan klare deg uten - søk opp på forumet.

Når du så føler at du har litt mer kunnskap om ønsket filosofi - handle inn - planlegg for flere dager av gangen - og sett i gang! Lykke til!

Dette tar tid å sette seg inn i - velg å gjør det FØR du begynner med en ren filosofi - ellers blir du lett frustrert. Start generell lavkarbo du først - så får du litt feeling med temaet - så kan du strukturere mer når du har lest deg opp.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:28   #5
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Imens du leser alt det jeg har linket over kan du starte med lavkarbo på denne måten:
1. Ingen poteter, gulrøtter som vokser UNDER jorden, pasta, ris eller brød.
2. Spis kun ellers matvarer med maks 5g karbo pr 100gram - jepp, det betyr lese næringsinnhold i butikken

Spis når du er sulten - til du er mett. Det finnes alternativer for brød om du ikke kan klare deg uten - søk opp på forumet.

Det er slik jeg har gjort det, og har gått ned 10 kg siden januar. Så den måten funker utmerket!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 07:25   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

1. Ingen poteter, gulrøtter som vokser UNDER jorden, pasta, ris eller brød..

Hva med gulrøtter som vokser OVER jorden da?

Sorry, jeg klarte ikke å dy meg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 07:50   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hva med gulrøtter som vokser OVER jorden da?

Sorry, jeg klarte ikke å dy meg.

Hehe, du sa det før meg .

Men jeg synes ikke dét var for ille kresent, da! Jeg har sett langt verre. Uansett filosofi kan du spise alle typer kjøtt -storfe, svin, lam, vilt etc, fjærkre, fisk osv (men prøv å i det lengste å unngå veldig utspedd farsemat, som f.eks pølser), stort sett alt av grønnsaker som vokser over jorden, noen få underjordiske som f.eks løk, salater, krydder og urter, meiriprodukter som smør, rømme, creme fraiche, og følger du et litt mer moderat kosthold med mer karber kan du spise enkelte yoghurter, uten sukker selvfølgelig , og diverse belgefrukter for et moderat lavkarbokosthold.

Detta går så bra! Lykke til .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:51   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

hahaha - uff - det skulle jo være GRØNNSAKER ikke gulrøtter som vokser under jorden... sånn er det å prøve å holde to tanker i hodet på samme tid

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:05   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?!

Flyttet til Spørsmål om matvarer og oppskrifter

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
hjemme med mor, kresen, matvarer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stekt "ris" DELUXE Ferskenbeinet Middag 3 01-07-11 18:49
Er så fryktelig kresen soffelotta Lavkarbo generelt 6 03-09-09 14:45
Kan man spise så mye man vil? AltforStor Ketolysekuren 12 18-08-07 00:11
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Frokost og kvelds til kresen gane.. Mamsen Dr Lindbergs 7 10-03-05 21:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no