Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Cerazette

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-12, 19:18   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Cerazette

Noen som bruker det og har opplevd økt matlyst / søtsug?

Startet på de for litt siden og klarer ikke begrense meg. Har et søtsug som ikke ligner grisen. Stapper i meg det jeg kommer over. Nei dette går ikke. Hva i alle dager er det som skjer....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:41   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Cerazette

Jeg brukte dem og opplevde ikke dette. Men det _er_ en fare ved alt som påvirker hormonsystemet...
Gary Taubes (Good calories, bad calories) "fortalte meg i dag" hvorfor jeg sannsynligvis gikk så usannsynlig mye opp på tidlig 90-tall da jeg begynte med p-pilla Marvelon (2-hormonspille med hormonmengder som man idag heller ville ha brukt på hester...elns). Den inneholdt et syntetisk østrogen og dette var tror jeg var "likt nok" til at min egen estradiol-produksjon ble satt ned i respons, men ikke "lik nok" til at resten av kroppen oppfattet det som identisk. (Mangler man brått estradiol kan man gå opp i vekt...)

Sitat:

Does estrogen help you lose weight?

It definitely does if you're a rat. Rats without ovaries frantically licked a sugar solution and gained weight until they were given estradiol. The sugar still tasted good but they got full sooner (because estrogen triggered gut peptides that send the full message to your brain), and they stopped licking. When the scientists bypassed the rats' stomachs and injected estradiol right into their brains, the rats ate less (so maybe estrogen affects brain chemistry to help lose weight). After their ovaries were removed, the rats ate dramatically more. As soon as they got estradiol, they went back to eating smaller meals. Their weight loss is even greater when the rats had access to an exercise wheel. Even in guinea pigs, estradiol lowered blood pressure, lowered food intake, and lowered body weight.

Kilde: http://www.hystersisters.com/vb2/article_97222.htm (orker ikke å lete opp mer seriøs kilde nå - dette er en tråd å nøste i, ikke noe mer)

NB - det kan ikke være denne mekanismen i cerazette siden den er en ren progesteronhermer og ikke inneholder østrogenliknende stoffer.

Og sånne ting som dette (samt at østrogen binder opp stoffskiftehormoner og jeg ikke trenger hjelp der) og en for meg stadig økende skepsis mot hva syntetiske hormoner gjør i kroppen min har fått meg til å droppe dem, selv om jeg egentlig var veldig fornøyd med å ha funnet en p-pille som ikke
- fikk meg opp i vekt
- gjorde meg til et hormonelt monster
- ga meg blødninger i tide og utide (cerazette fikk meg helt blødningsfri)
- tok fra meg all livsglede
(Jupp, har hatt alle de bivirkningene der på ymse merker opp gjennom tiden.)

Av andre årsaker (stoffskiftet) var heller ikke kobberspiral særlig aktuelt. Bivirkningene der (kraftigere blødning - jeg er blodfattig og ofte et mer oppfarende humør) trenger verken jeg eller forholdet mitt.

Jeg har gått over til ovuview + femcap... så får tiden vise hvordan det blir - om det blir noe bedre.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:23   #3
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Cerazette

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Noen som bruker det og har opplevd økt matlyst / søtsug?

Startet på de for litt siden og klarer ikke begrense meg. Har et søtsug som ikke ligner grisen. Stapper i meg det jeg kommer over. Nei dette går ikke. Hva i alle dager er det som skjer....

Jeg har blitt veldig matfiksert etter at jeg startet opp på cerazette... men har ikke peiling om det kommer AV p-pilla, eller andre ting. F.eks så har jeg økt karbomengden noe, og eksperimentert med lørdagsgodt. Sikkert ingen av delene som er fordelaktig for å minske søtsug..
MEN har en misstanke om at det er cerazette..
Har også gått opp fra 69kg til 72 kg etter jeg startet på p-pilla

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 11:21   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Cerazette

Ja noe er det iallefall som har skjedd. Har ikke brukt slike ting på veldig mange år. Men tenkte at nå kunne jeg prøve det. Vanlige p-piller kommer ikke på tale for det tåler jeg ikke.
Men nå er det jo helt uutholdelig. Jeg er ikke den som ikke har kontroll men nå spiser jeg alt jeg kommer over. Nesten som en besettelse. Har hevet i meg to krom tabletter. Så får vi se om det hjelper. Hvis problemet fortsetter så skal de tablettene bort fortere enn f... da er det ikke verdt det.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cerazette/minipiller Photobscura Stoffskifte / hormonproblemer 8 20-08-09 00:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no