Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Bøker om ernæring og helse

Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Bøker om ernæring og helse Andre bøker som er "innenfor" tema!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-06, 20:35   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Siden jeg forhåpentligvis skal studere ernæring til høsten lurer jeg på hvilke bøker jeg bør lese for å få bredes mulig innblikk i lavkarboverden. Jeg ønsker å lære så mye som mulig om lavkarbofilosofier for så å bli " spesialist" innen dette.. Tror det kan være et marked for ernæringsrådgivere med godt innblikk i lavkarbofilosofier.. Så folkens, hva slags bibeler anbefaler dere?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 23:08   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Dr Atkins New Diet Revolution (2003 UK/US utgave) er en bra start. Videre har du arbeidene til Jan Kwasinewski og Wolfgang Lutz - men der er nok den beste litteraturen på tysk. På norsk så inneholder Sukker - snikende fare endel bra info om steinalderdiett. Natural Hormonal Enhancement av Rob Fagin, og Naturlig Slank av Fedon Lindberg er bra på hormoner. Og mange fler...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 00:21   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Du bør jo lese Slank med Ketolysekuren også da ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 09:02   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du bør jo lese Slank med Ketolysekuren også da ....

Den har jeg allerde lest.. Har den på hjemlån fra biblioteket..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 09:05   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Norske og engelskspråklige bøker helst.. Er ikke særlig stø i verken tysk, fransk eller noe annet språk forøvrig..

Fine tips så langt.. Hva med den bedre uten brød... Noe å hente i den og Skaldemans bok?

Tar i mot flere tips.. Gjerne tips om vitenskaplige rapporter som understøtter prinsippene i lavkarbofilosofien. Også motstandernes rapporter ønskes..Må jo vurder litt fra alle sider og bli kjent med sin fiende..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 09:23   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Anbefaler deg disse bøkene jeg:

Den nyeste boka til Fedon. Akkurat kommet ut og heter 'Fedons metode'. Det er en oppdatert og revidert utgave av den første boka hans 'Naturlig Slank'. Flere og nye oppskrifter og menyplaner med ernæringsberegninger også.

Dr. Mercola's Total Health Program: The Proven Plan to Prevent Disease and Premature Aging, Optimize Weight and Live Longer. Denne boka kan du kjøpe her: http://www.amazon.com/gp/product/097...Fencoding=UTF8

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 08:13   #7
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Da har jeg bestilt:
Aktins for life (engelske utgaven, hørte alt for mye tull om den norske :s)
Fedons metode
Slank med ketolysekuren
(også har jeg selvfølgelig New Diet Revolution fra før)

Forbedrer meg nemlig på å tilpasse kostholdet mitt for resten av livet (selv om på en måte jeg er langt på vei allerede), så må lade meg opp med kunnskap om kosthold som jeg vil bruke resten av livet.

Vet enda ikke hva slags kosthold jeg skal ha, men jeg vinkler litt mot Atkins vedlikehold, selv om Fedon ser ut til å friste så synes jeg Atkins virker enklere og mer fleksibelt (åpner liksom for flere muligheter når man fokuserer mest på karbohydrater synes jeg).

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 17:33   #8
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Hva med "Bedre uten brød" av Lutz og Allan, Tech?

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 19:22   #9
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Hmm, er det noe spesielt av kunnskap fra den jeg bør ha? Jeg har egentlig aldri sett på den filosofien.
Jeg får vurdere den en annen gang, i første omgang får jeg ta de tre bøkene jeg har bestilt nå

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 11:04   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Jeg syns det er interessant med lavkarbo litt i historisk sammenheng også. I så fall kan du jo lese William Bantings "Letter on corpulence". Den er vel på tre sider eller noe. Skal gå an å finne i fulltekst på nettet. I tillegg synes jeg "Nutrition and physical degeneration" av Weston Price er et must. Den er dessverre litt tyngre å lese. Hvis du i tillegg leser "Bedre uten brød" av Lutz og "Optimal Nutrition" av Kwasniewski, så skal du ha et ganske bra grunnlag. En annen bok med litt mer faglig preg er "Natural Hormonal Enhancement" av Rob Faigin. I denne er det noe sånn som 1500 referanser i teksten. Lykke til!

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 11:16   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hva anbefales av lavkarbobøker..?

Hei
Du har fått mange gode forslag. Les noen av disse bøker og du vil oppdage at det er to hovvedgrupper ketose( atkins induksjon, ketolysekuren, skaldemann mfl.) og generell lavkarbo (Fedon mfl)

Siden du skal studere ernæring må du ha noen tunge bibler, jeg vil dog anbefale deg å vente med innkjøp til du starter på studiene. I disse bøker vil du ikke finne så mye om lavkarbo men masser om kroppens fysiologi og den enzymatiske nedbrytning av kosten og energiomsetningen.

Å ha en bred kunnskap om lavkarbo i bunnen er et godt utgangspunkt, på skolen vil dette ikke bli så veldig vektlagt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 22:35
Hva og hvor mye trener vi??? Nirren Lavkarbo generelt 7 21-02-05 16:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no