Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nøttescones: Er det noen som har lyst til å hjelpe meg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-17, 16:41   #1
Milie_V
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2017
Hvor: Telemark
Alder: 32
Innlegg: 266
Milie_V er ny på veien

Nøttescones: Er det noen som har lyst til å hjelpe meg?

Jeg fant en oppskrift på nøttescones som så veldig god ut.
http://siljebjornstad.blogg.no/13509...te_og_ntt.html

Dette er litt flaut, men jeg er ikke så veldig god til å regne.
Er det noen som kan hjelpe meg å regne ut hvor mange karbohydrater pr 100g/ evt pr scone, dersom man lager denne oppskriften?

Suss og klem <3

Milie_V er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 19:00   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nøttescones: Er det noen som har lyst til å hjelpe meg?

Det er ca. 10-12 gram kh i hele oppskrifta. Bruk matvaretabellen.no for å finne ut kh-innholdet i matvarer.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 01:48   #3
Milie_V
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2017
Hvor: Telemark
Alder: 32
Innlegg: 266
Milie_V er ny på veien

Sv: Nøttescones: Er det noen som har lyst til å hjelpe meg?

Jada, har sett på den, er bare regningen som er problemet :')

Milie_V er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 16:30   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nøttescones: Er det noen som har lyst til å hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Milie_V, her.

Jada, har sett på den, er bare regningen som er problemet :')

I oppskrifta di er det 120 g mandler og i matvaretabellen finner du at 100 gram mandler inneholder 6,3 g kh. For å finne ut hvor mye 120 g inneholder tar du 6,3x1,2 = 7,56 g. Hadde du hatt 80 gram mandler hadde regnestykket blitt 6,3x0,8 = 5,04. Hadde du hatt 250 g måtte du ganget 6,3 med 2,5 som jo er 2,5 ganger så mye som 100 gram.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 22:52   #5
Milie_V
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2017
Hvor: Telemark
Alder: 32
Innlegg: 266
Milie_V er ny på veien

Sv: Nøttescones: Er det noen som har lyst til å hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

I oppskrifta di er det 120 g mandler og i matvaretabellen finner du at 100 gram mandler inneholder 6,3 g kh. For å finne ut hvor mye 120 g inneholder tar du 6,3x1,2 = 7,56 g. Hadde du hatt 80 gram mandler hadde regnestykket blitt 6,3x0,8 = 5,04. Hadde du hatt 250 g måtte du ganget 6,3 med 2,5 som jo er 2,5 ganger så mye som 100 gram.


Så da er det 7,5 g karbohydrater fra mandlene i hele oppskriften?
Takk for tålmodigheten, tror jeg forsto det litt bedre nå, jeg skal prøve å regne ut nøyaktig hele oppskriften

Milie_V er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 23:11   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nøttescones: Er det noen som har lyst til å hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Milie_V, her.

Så da er det 7,5 g karbohydrater fra mandlene i hele oppskriften?
Takk for tålmodigheten, tror jeg forsto det litt bedre nå, jeg skal prøve å regne ut nøyaktig hele oppskriften

Fra mandlene ja, men også valnøttene inneholder noe kg, egg inneholder forsvinnende lite og de andre ingrediensene ingen såvidt jeg husker. Det er ikke noe vanskelig når man bare knekker regne-koden.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har lyst til å hjelpe meg å forandre en oppskrift? Frøkengiraldriopp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 15-11-11 15:10
Noen som har oppskrift på lyst brød? atle73 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-03-11 13:50
Noen som har lyst til å hjelpe meg med platået mitt? inot Ketolysekuren 12 25-03-11 15:23
Noen som har tid og lyst til å regne ut noe på Diett.no? Jabba Ketolysekuren 16 22-03-11 20:37
Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her? Atkinsmadde Spørsmål og svar 30 26-01-10 21:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no