Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo og menssmerter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-11, 08:14   #1
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Lavkarbo og menssmerter

Er det noen sammenheng mellom lavkarbo og redusering av menssmerter?

Jeg pleier å ha fryktelig vondt en ukes tid før mens....

I går kom mensen helt "plutselig" uten at jeg har kjent noen smerter....

Mener at jeg kanskje har lest dette et sted, men er det tilfelle altså?

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 08:36   #2
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Har ikke hørt om (eller erfart) at lavkarbo skal være bra for menssmerter, men det kan jo hende. Man tar jo anti-inflammatoriske medisiner mot menssmerter, og lavkarbo hevdes å være bra for inflammasjon? En annen mulighet er at du kanskje har begynt å ta ekstra magnesium etter du begynte på lavkarbo? Magnesium er bra for å forebygge menssmerter

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 09:40   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Jeg har aldri vært særlig plaget av smerter under mensen, men under eggløsning derimot..... Det var så ille at jeg på et tidspunkt tenkte at jeg aldri kom til å bli gravid, for med så vondt var det ingen mulighet for noe action
På lavkarbo har diss smertene blitt noe svakere, og det beste: de er ikke så langvarige. Fra å vare i 1 til 2 døgn, er det stort sett over på 1 time eller 2

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:24   #4
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Kanskje det har en liten sammenheng da

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 18:14   #5
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Vet det er lenge siden denne ble skrevet, ville bare tilføye at for meg og ei venninne ble smertene mindre. Denne gangen kjente jeg ingenting i forhold, og ellers har jeg måtte spist smertestillende..!!

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 21:26   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Jeg har vært sengeliggende jeg når jeg har fått mens, men nå når jeg går på lavkarbo får jeg ikke et eneste forvarsel annet enn at jeg blir ekstra sulten. Heilt syyyykt. Null plager mot masse før. Så lavkarbo kan hjelpe på mens smerter ja.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 23:39   #7
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Jeg har også mistet menssmertene på lavkarbo!! Fantastisk!!!

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 23:42   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Lavkarbo - smører også eggstokkene?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 07:46   #9
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Lavkarbo - smører også eggstokkene?

LOl

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 11:24   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Lavkarbo og menssmerter

Siden forrige posten min her har jeg også opplevd mye mindre menssmerter! Blir liksom mindre og mindre for hver måned, før hadde jeg skikkelig verk i hele kroppen på det verste. Sist merka jeg ingenting annet enn mer vann i kroppen og ubehaget som kommer av det.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 15:21   #11
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Jeg har opplevd det motsatte. Har aldri vært noe særlig plaget av menssmerter, jeg har bare liksom kjent at det er noe på gang, akkurat som ved eggløsning. Men siden jeg begynte på lavkarbo har jeg begynt å få skikkelig vondt! Noen andre som har opplevd det? Jeg mistenker at jeg har pcos, mulig det kan ha en sammenheng med det, at liksom nå som det er mer fart i kroppen inkluderer det mensen? Haha, jeg veit ikke altså, jeg har bare tenkt litt rundt det uten å lese noe om det egentlig.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 16:48   #12
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Jeg har også PCOS men hos meg har det blitt utrolig mye bedre

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 14:31   #13
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og menssmerter

Mine smerter har blitt uendelig mye bedre, men det tok litt tid. Først etter ca et år på lavkarbo har det gått fra sengeliggende med sterke smertestillende, til at jeg nok fungerer helt fint med en vanlig ibux.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sterke menssmerter Nurse Lavkarbo generelt 13 04-05-11 20:25
Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren? Solange Ketolysekuren 15 26-04-10 22:34
Menssmerter! Igjen sara Fysisk og mental helse 3 10-02-10 16:42
Menssmerter! sara Fysisk og mental helse 3 22-10-09 10:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no