Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

X antall kilo til påske

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-16, 10:34   #176
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Haha, 100 gram ned, og 70 blank. Nå er jeg rimelig lei av det søttitallet, ass! Men, ned er ned, og totalt 2,4 kilo ned siden 4. januar.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 13:24   #177
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: X antall kilo til påske

900g ned over helga, nesten så jeg ikke trodde på det da jeg gikk på vekta i morges! Kan umulig være mer overflødig vann igjen nå, så jeg stiller om tickeren, og satser på å nå hovedmålet mitt til påske, som nå er 4,5kg unna.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 13:32   #178
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Endelig i ketose: 1,3mmol/L i ettermiddag (0,4 i morges). Uken ble ikke uten mindre utskeielser så det tok lengre tid enn planlagt å bikke 1-tallet. Vi har ikke vekt hjemme så vekt-oppdatering kommer først neste gang vi besøker de med vekten.

Har ingen vekt å rapportere. Men jeg har vært i uavbrutt ketose siden 9/1. Måler blodsukker og ketoner morgen og kveld, har vært interessant å følge med.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 20:31   #179
elikri
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: vestlandet
Innlegg: 433
elikri er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Da har jeg målt igjen. Ned 2 cm rundt livet denne uken og bare 8 cm igjen til påske :-)

elikri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 08:31   #180
aragorn
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 81
aragorn er ny på veien

Sv: X antall kilo til påske

Hei

Da er det måledag igjen, tirsdag denne gangen. Glemte helt å veie meg på mandagen. Mye som skjer på morgenen, barn, matpakker etc.

Da flytter man det bare en dag i stedet.
Godt fornøyd med 1.1 kg ned siden forrige mandag.

Synes ting flyter greit nå. Er tilbake i intervalltrening og rolig langkjøring.

Aragorn

__________________


aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 12:04   #181
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: X antall kilo til påske

500 gr. ned og totalt 1,5 kilo.

Er fornøyd med det

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 14:21   #182
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: X antall kilo til påske

Jeg er ikke spesielt fornøyd med veiedagen 200 g OPP. Har riktignok tanteuka, men vannet pleier å slippe første dagen. Men ikke denne gangen visst Hvis det ikke samtidig henger igjen fra smågodtet på lørdag da. Hadde hvertfall håpet på et par hundre gram ned.

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)

Mål: 68.0 kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 19:26   #183
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Grattis til dere som har gått ned Her har ikke vekta rikka seg på noen uker.. Men nå har jeg også vært litt inn og ut av ketose med jul og omganssjuken. Men nå er jeg i rute igjen, og håper på resultater neste uke

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 22:19   #184
alaska
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 20
alaska er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Slenger meg på. Jeg starta med endring av kostholdet mandag 4. januar og har til nå gått ned 3.2 kg. Teller at det er omtrent 9 uker igjen av utfordringa, så håper på 8 kg til ned. Litt hårete, men hvorfor ikke.

alaska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fleksibel paleo Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 08:41   #185
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Ah, yes! Endelig er sekstitallet tilbake! Her føler jeg meg langt mer hjemme, altså. Hundre gram ned - er visst det tempoet det skal gå i ... Men igjen, ned er ned! 69,9 kilo, og 2,5 kilo ned siden 4. januar.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 09:53   #186
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: X antall kilo til påske

Ned 400 gram her. Det går så det griner!

Noen hundre gram I uka er helt OK for meg. Jeg har aldri gått fort ned, så jeg er fornøyd så lenge det går nedover.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 11:57   #187
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Stillstand i dag Tot 2,5 siden nyttår

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 11:58   #188
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

alle!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 12:21   #189
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: X antall kilo til påske

Ned 600g! Syns kroppen min er ille grei med meg om dagen!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 13:14   #190
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: X antall kilo til påske

Ned 500 gram , 77,5 kg :-D veldig fornøyd spesielt fordi jeg har lagt om til generell lavkarbo og ikke ketolyse og går ned allikevel :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 15:20   #191
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: X antall kilo til påske

Grattis til alle her

Jeg gikk opp 300 gram i dag og. Har satt frem vannflaske, så jeg MÅ bli flinkere til å drikke mer. Innimellom drikker jeg ikke en liter totalt en gang av vann/saft/kaffe.

Gleder meg til å komme ned på 60-tallet igjen jeg og. Akkurat nå ser det litt mørkt ut

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 16:56   #192
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg skal ned 13kg til påske! Er i gang, det blir litt mørk sjokolade i dag men ellers blir maten lavkarbo. :-)

Første veiing i 2016: -7kg siden nyttårsaften før middag (var ikke i ketose). Målet er innenfor rekkevidde.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:33   #193
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: X antall kilo til påske

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Første veiing i 2016: -7kg siden nyttårsaften før middag (var ikke i ketose). Målet er innenfor rekkevidde.

Jøss det var imponerende ! Grattis !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:38   #194
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: X antall kilo til påske

Jeg skal reise til Tenerife på søndagen og gleder meg VELDIG til sol og bading. Har bestillt all inclusive så buffet passer utmerket mtp kosten Får prøve å holde meg til vin eller drinker uten sukker når det kommer til alkohol istedet for øl ( som jeg vanligvis drikker ) . Vanskelig å finne lavkarbo øl utenfor skandinavia har jeg sett. Kan ikke regne med noe vektnedgang men får heller prøve å holde vekten. Får gå mye tur og svømme hver dag

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 20:28   #195
Trois
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 96
Trois er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Er det lov til å hive seg på? Jeg startet for en uke siden og har mye å ta av. Erfaringsmessig går jeg fort ned i begynnelsen så jeg har satt -15 som mål.

__________________


Trois er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 07:26   #196
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Tenerife vs 17 minus.... Tenerife vs 17 minus.... Hm. Choices choices.
God tur, scnuppa.

Jeg tror jeg skal bli litt flinkere til å drikke vann. Og så må jeg kanskje senke mengden karbohydrater litt, for å komme meg videre nedover.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 07:54   #197
arctica
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Innlegg: 3
arctica er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Henger meg på jeg også, siden det enda er en stund til påske.
Jeg begynte mandag 18.01, og var da 90 kg, og målet er å ta av 6-8 kg til helligdagene er i gang.

Jeg har gått hardt ut med cold turkey, fra sukkerfråtsing til nærmest ketose, antagelig ikke noe klokt (for jeg har hatt noen forferdelige dager med intens hodepine og en generell dårlig form), men den eneste måten som nytter for meg. Langvarig nedtrapping gjør meg sårbar for tilbakefall, mister lett motivasjonen så lenge sukkeravhengigheten er der. Men nå er jeg på dag fire, vannet slipper og jeg håper jeg er over det verste. Spiser nok mat, og sørger for at jeg får i meg grønnsaker, salter og vann, så har troen på dette. Jeg makter ikke spise bacon og store mengder kjøtt, så satser på feit fisk, cocosa og mange gode oljer (samt kosttilskudd...)for å få i meg nok fett. Planen er å bevege meg over på mer moderat lavkarbo når sukkerhungeren er ute av bildet.

arctica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 10:34   #198
elikri
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: vestlandet
Innlegg: 433
elikri er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Første veiing i 2016: -7kg siden nyttårsaften før middag (var ikke i ketose). Målet er innenfor rekkevidde.

Wow kjempebra resultat :-)

elikri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 18:46   #199
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: X antall kilo til påske

Endelig litt ned igjen. 700 gram fra i går

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 18:59   #200
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Hei :-)
Mange år siden jeg og har vært innom her. Slenger meg med på denne tråden jeg.
Gikk på ketolysekuren for ca 9 år siden i ca 1,5 år. Gikk ned 30 kilo (en del av det var graviditetskilo) Men nå etter å ha møtt min store kjærlighet så har det sneket seg på 10 kilo. Har bestemt meg for at de skal bort til sommeren.
Starter opp for fullt med streng ketolyse i 8 uker på mandag.
Ser an hvor langt jeg har kommet, evt litt mindre strengt kosthold etter det.
Vi får se 😉
Litt planlegging, innkjøp og baking (lavkarbo) nå i helga. Gleder meg til oppstart.
Blir spennende og se hvordan det går med de som er med, er så mye lettere å ha andre som er litt i samme situasjon rundt seg.

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta viser feil antall kilo! stein,saks,papir Generell diskusjon 7 20-07-11 09:47
Antall kilo og ketose? Aryn Spørsmål og svar 7 19-05-09 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no