Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Pilates

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-05, 12:44   #1
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av
Question

Pilates

Jeg må innrømme at jeg er ganske så lat av meg og selv om jeg prøver å ta meg selv i nakken, så sluntrer jeg fort unna med treninga!

Har trimsykkel som jeg prøver å sykle på innimellom (ca 30 min hver gang) - men det er så kjedelig!! Så derfor har jeg lastet ned et pilates program ("Pilates for dummies - dvdrip") på nesten 30 min som virker ålreit. Jeg kjenner iallefall at jeg gjennomførte programmet igår (litt øm i mage-, ben-, arm-, og rumpemuskler )

Er det noen som har erfaring med Pilates? De sier ingenting om oppvarming, men jeg tenkte at 10 min på sykkel først er sikkert lurt?! Noen synspunkter? Noe som har noen lure tips ang. Pilates?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 19:51   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Se denne tråden her, innlegg 15
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1697

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 19:57   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg er pilatesfan!

Har bare trent litt, men når jeg trener så får jeg bedre resultater enn jeg noengang har fått av noe annet før! 10 min. oppvarming på sykkel først er helt greit ja!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 20:03   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Lise - du hadde en Pilates-video, hva het den?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 22:45   #5
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Ja jeg har allerede lest yoga tråden (søkte etter pilates), men takk for tipset.
Syns det virker veldig greit jeg, var bare usikker på oppvarming...

Lise - trener du etter video eller har du gått/går kurs?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 23:14   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Ja jeg har allerede lest yoga tråden (søkte etter pilates), men takk for tipset.
Syns det virker veldig greit jeg, var bare usikker på oppvarming...

Lise - trener du etter video eller har du gått/går kurs?

Jeg kjøpte en video fra bokkilden med masse øvelser på 179 kr tror jeg den kostet.. -der gjør vi oppvarmingsøvelser først.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 23:20   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg kjøpte en video fra bokkilden med masse øvelser på 179 kr tror jeg den kostet.. -der gjør vi oppvarmingsøvelser først.

Hva heter den?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 23:24   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

power of pilates

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 23:29   #9
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Pilates er treningen som holder meg på beina, med ryggproblemene mine! Oppvarming eller ikke kommer helt an på programmet du følger, men det skader aldri. Jeg har to varianter, alt etter som hvor god tid jeg har og hvor opplagt jeg er, men begge er lagt opp slik at oppvarmingen er en del av programmet.Jeg følger bøker for begge programmene, det ene er bare på matte på gulvet, det andre er med en stor "body ball" og er litt tøffere og mer utfordrende.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 23:33   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Fra http://www.pilates.com/history.html

Opprinnelig lagt inn av artikkelen


The History of Pilates

The Pilates method of exercise was created by Joseph Pilates, who was born in 1880 near Dusseldorf, Germany. Joe was frail as a child, suffering from asthma, rickets and rheumatic fever. He overcame his physical limitations with exercise and body building, becoming a model for anatomical drawings at the age of 14. He became accomplished in many sports, including skiing, diving and gymnastics. Joe went to England in 1912, where he worked as a self-defense instructor for detectives at Scotland Yard. At the outbreak of World War I, Joe was interned as an "enemy alien" with other German nationals. During his internment, Joe refined his ideas and trained other internees in his system of exercise. He rigged springs to hospital beds, enabling bedridden patients to exercise against resistance, an innovation that led to his later equipment designs. An influenza epidemic struck England in 1918, killing thousands of people, but not a single one of Joe's trainees died. This, he claimed, testified to the effectiveness of his system.



After his release, Joe returned to Germany. His exercise method gained favor in the dance community, primarily through Rudolf von Laban, who created the form of dance notation most widely used today. Hanya Holm adopted many of Joe's exercises in her program, and they are still part of the "Holm Technique." When Joe was asked to teach his fitness system to the German army, he decided to leave Germany for good. In 1926, he emigrated to the United States. During the voyage he met Clara, whom he later married. Joe and Clara opened a fitness studio in New York, sharing an address with the New York City Ballet.




The Pilates movement gains in popularity

By the early 1960s, the Pilates' could count among their clients many New York dancers. George Balanchine out "at Joe's," as he called it, and also invited Pilates to instruct his young ballerinas at the New York City Ballet. In fact, "Pilates" was becoming popular outside of New York as well. As the New York Herald Tribune noted in 1964, "in dance classes around the United States, hundreds of young students limber up daily with an exercise they know as a pilates, without knowing that the word has a capital P, and a living, right-breathing namesake."




While Joe was still alive, only two of his students, Carola Trier and Bob Seed, are known to have opened their own studios. Trier, who had an extensive dance background, found her way to the United States after she fled a Nazi holding camp in France by becoming a contortionist in a show. She found Joe Pilates in 1940, when a non-stage injury pre-empted her performing career. Joe Pilates assisted Trier in opening her own studio in the late 1950s and the Pilateses and Trier remained close friends until the respective deaths of Joe and Clara.
Bob Seed was another story. A former hockey player turned "Pilates" enthusiast, Seed opened a Studio across town from Joe and tried to take away some of Joe,s clients by opening very early in the morning. According to John Steel, one day Joe visited Seed with a gun and warned Seed to get out of town. Seed went.




The second generation of Pilates teachers

When Joe passed away, he left no will and had designated no line of succession for the "Pilates" work to carry on. Nevertheless, his work was to remain. Clara continued to operate what was already known as the "Pilates" Studio on Eighth Avenue in New York where Romana Kryzanowska became the director in around 1970. Kryzanowska had studied with Joe and Clara in the early 1940s and then, after a fifteen year hiatus due to a move to Peru, re-commenced her studies.

Several students of Joe and Clara went on to open their own studios. Ron Fletcher was a Martha Graham dancer who studied and consulted with Joe from the 1940s on in connection with a chronic knee ailment. Fletcher opened his studio in Los Angeles in 1970, where he attracted many Hollywood stars. Clara was particularly enamored with Ron and she gave her blessing to him to carry on the "Pilates" work and name. Like Carola Trier, Fletcher brought some innovations and advancements to the "Pilates" work. His evolving variations on "Pilates" were inspired both by his years as a Martha Graham dancer and by another mentor, Yeichi Imura. Kathy Grant and Lolita San Miguel were also students of Joe and Clara who went on to become teachers. Grant took over the direction at the Bendel's studio in 1972, while San Miguel went on to teach Pilates at Ballet Concierto de Puerto Rica in San Juan, Puerto Rico. In 1967, just before Joe's death, both Grant and San Miguel were awarded degrees by the State University of New York to teach "Pilates." These two are believed to be the only "Pilates" practitioners ever to be certified officially by Joe.

Other students of Joe and Clara who opened their own studios include: Eve Gentry, Bruce King, Mary Bowen and Robert Fitzerald. Eve Gentry, a dancer who taught at the Pilates Studio in New York from 1938 through 1968, also taught "Pilates" in the early 60s at New York University in the Theater Department. After she left New York, she opened her own studio in Santa Fe, New Mexico. Gentry was a charter faculty member of the High School for the Performing Arts, as well as a co-founder of the Dance Notation Bureau. In 1979, she was given the "Pioneer of Modern Dance Award" by Bennington College. Bruce King trained for many years with Joseph and Clara Pilates and was a member of the Merce Cunningham Company, Alwyn Nikolais Company, and his own Bruce King Dance Company. In the mid-1970s King opened his own studio at 160 W. 73rd Street in New York City. Mary Bowen, a Jungian analyst who studied with Joe in the mid-1960s, began teaching Pilates in 1975 and founded "Your Own Gym" in Northampton, Massachusetts. Robert Fitzgerald opened his studio on West 56th Street in the 60s, where he had a large clientele from the dance community.

Joe continued to train clients at his studio until his death in 1967 at the age of 87. In the 1970s, Hollywood celebrities discovered Pilates via Ron Fletcher's studio in Beverly Hills. Where the stars go, the media follows. In the late 1980s, the media began to cover Pilates extensively. The public took note, and the Pilates business boomed. "I'm fifty years ahead of my time," Joe once claimed. He was right. No longer the workout of the elite, Pilates has entered the fitness mainstream. Today, five million Americans practice Pilates, and the numbers continue to grow



__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 23:35   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Muskat

Pilates er treningen som holder meg på beina, med ryggproblemene mine! Oppvarming eller ikke kommer helt an på programmet du følger, men det skader aldri. Jeg har to varianter, alt etter som hvor god tid jeg har og hvor opplagt jeg er, men begge er lagt opp slik at oppvarmingen er en del av programmet.Jeg følger bøker for begge programmene, det ene er bare på matte på gulvet, det andre er med en stor "body ball" og er litt tøffere og mer utfordrende.

Muskat

Hva er bodyball?
Høres spennede ut!
Hvilke bøker har du?
Kjøpt hvor?
Er de gode?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 13:13   #12
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hva er bodyball?
Høres spennede ut!
Hvilke bøker har du?
Kjøpt hvor?
Er de gode?

Kellina Stewart (2001): Pilatesmetoden: Enkel og effektiv trening til hjemmebruk, Noras Ark as, Oslo

Colleen Craig (2001): Pilates on the Ball, Healing Arts Press, Rochester, Vermont

Den ene er kjøpt på en bokhandel i Norge, plukket opp en gang jeg passerte, den andre kjøpte jeg på reise i USA - samtidig kjøpte jeg min Bodyball. Du finner i alle fall den ene boka på Amazon.

Jeg liker begge bøkene. Den norske beskriver øvelser du gjør på gulvet, med en pilatesmatte (skaff deg en som er litt tykk og ikke glir). Den engelske viser øvelser du gjør med STOR ball. Begge har øvelser i ulike nivåer. Jeg anbefaler at du oppsøker noen som kan hjelpe deg å gjøre øvelsene første gang. Ellers er det bare å være litt tålmodig, lese beskrivelsene veldig godt og be om litt hjelp til å sammenligne hva du gjør med de gode bildene, så klarer du det nok bra.

Øvelsene på gulvet er slikt jeg kan gjøre på reise, 20 - 30 minutter på gulvet på hotellet er nok til å strekke ut og holde rygg og hofter myke og sterke også når jeg er utsatt for litt større belastninger enn kroppen liker. Øvelsene med ballen er mye morsommere, mer krevende og vanskeligere, og absolutt et prosjekt for et ganske ryddig, romslig stuegulv.

En Bodyball er en stor gummiball som ligner på hoppeballer, slik som barna bruker Jeg har mistet to stykker til tenåringsgutter som synes det et helt fantastisk med hoppeballer i størrelse 190 cm lang gutt. De er fylt med luft, og solide nok til at du kan sitte og rulle på dem. Hopping går også bra hvis det ikke er noe skarpt på gulvet. De er fine stoler foran datamaskinen, for å sitte på en ball gir musklene rundt ryggsøylen konstant og lett trening. Colleen Craig anbefaler at hvis du ikke får gjort noen annen trening i løpet av en dag bør du i alle fall sitte på ballen i 10-15 minutter.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 13:12   #13
blomkarse
Medlem
 
blomkarse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 86
blomkarse har en fantastisk aura rundt segblomkarse har en fantastisk aura rundt seg

Har bare forsøkt pilates noen ganger jeg (startet denne uken), men dette er en treningsform som jeg tror jeg kommer til å ELSKE!! Og det er store ord fra ei som nesten har slitt seg ihjel med å komme ut av god stolen

__________________


blomkarse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 18:02   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har nettop lastet ned Winsor Pilates fra nettet.

Pilates - Basics - Step by Step

Pilates - Accelerated Body Sculpting

Pilates - 20 Minutes Workout

Pilates - Power Pilates

Sitter og ser på den første nå...... Skal begynne å trene på egenhånd etter å ha trent med fysio i flere måneder. Vel, jeg skal fremdeles trene samme sted, men bare to ganger pr uke. Skal prøve Pilates på egenhånd to (kanskje fler) ganger pr uke.

Fikk det anbefalt av SPA damen på Gol......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 18:08   #15
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg har også nettopp lastet ned winsor pilates Både intro og 8 min ab scuplting (eller noe i den duren). Har ikke prøvd de enda, men de så rimelig lik ut som den 'pilates for dummies' som jeg har allerede Og den kjenner jeg godt virker dagen derpå!
Veldig greit å følge programmet fra tv'n (monkey see, monkey do) og veldig koselig at noen roser meg når jeg har gjennomført økten!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 23:05   #16
blomkarse
Medlem
 
blomkarse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 86
blomkarse har en fantastisk aura rundt segblomkarse har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille

Har nettop lastet ned Winsor Pilates fra nettet.

Pilates - Basics - Step by Step

Pilates - Accelerated Body Sculpting

Pilates - 20 Minutes Workout

Pilates - Power Pilates

Sitter og ser på den første nå...... Skal begynne å trene på egenhånd etter å ha trent med fysio i flere måneder. Vel, jeg skal fremdeles trene samme sted, men bare to ganger pr uke. Skal prøve Pilates på egenhånd to (kanskje fler) ganger pr uke.

Fikk det anbefalt av SPA damen på Gol......

Hva er adressen til dette nettstedet Nille? Hadde vært morsomt å ha det slik at jeg kan "tørrtrene" litt hjemme..

__________________


blomkarse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 23:31   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg laster ned ved hjelp av et fildelingsprogram, så det er ikke noen bestemt side. Også er det jo ikke helt lovlig da........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 03:56   #18
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg laster ned fra www.thepiratebay.com det er bit torrents filer og også 'lovlig'

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 13:29   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Jeg laster ned fra www.thepiratebay.com det er bit torrents filer og også 'lovlig'

....ikke sant !?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 21:23   #20
Eliza
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 52
Innlegg: 2
Eliza er på en erverdig vei
Smile

Pilates på treningssenter

Jeg er selv en av dem som endelig har kommet meg i gang med trening etter maaaange år i dvale.... På mitt treningssenter i Stavanger har de Pilates på programmet. Dette er veldig ok timer, og anbefales for dem som har samme muligheten som meg!

Eliza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 21:26   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Eliza

Jeg er selv en av dem som endelig har kommet meg i gang med trening etter maaaange år i dvale.... På mitt treningssenter i Stavanger har de Pilates på programmet. Dette er veldig ok timer, og anbefales for dem som har samme muligheten som meg!

Det eneste stedet jeg fant i Stavanger som hadde Pilates timer da jeg ringte rundt før jul var YogaYoga. Og de hadde bare på dagtid....

HVOR HVOR HVOR ER DET DU TRENER ??????

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 22:05   #22
Eliza
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 52
Innlegg: 2
Eliza er på en erverdig vei
Smile

Pilates på treningssenter

Sports-club! Kjempeflotte timer!

Eliza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 13:09   #23
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Et par pilates spørsmål,bare..

Kjære Nille og Muskat og Lise og alle dere andre som driver med pilates her inne:

Lurer på no greier:
Bruker dere bøker eller dvd èr?

Og hvilke bøker /dvd èr i så fall. Det er jo litt og velge i ser det ut som.
Jeg har blitt anbefalt en dvd fra MTV produtions.
Men har ikke peiling på hva som er brukende.

Man bør trene styrke og kondidjon også når man trener pilates.Har treningen liten virkning om man ikke er så flink med det?

Sånn,det var det...
Så er det bare å vente på svar.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 14:57   #24
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg bruker dvd som jeg ser på. Jeg har the power of pilates fra bokkilden (149) og winsdor pilates fra tvshop. Den første var en veldig fin måte å begynne på, den andre har jeg ikke gått løs på enda, den virker ganske tøff. Treningen har god virkning med en gang man begynner! og du kjnenner når du gjør det riktig!

Nå har jeg fåt tak i en gammel en som heter system 21 pilates, og den har jeg heeelt forelsket meg i... Den er litt sånn Yoga og ballettinspirert, får frem danseren i meg og jeg blir bare hyperengasjert, og jeg kjenner øvelsene gjør nydelig godt i kroppen min! Gleder meg til jeg klarer å gjenomføre hele!

Foreløpig er pilates både bevegelighet, styrke og kondisjons trening for meg hvertfall...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 17:30   #25
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg bruker bøker. Jeg har et par DVD-er, men jeg blir så irritert på musikken

Bøkene er:
Kellina Stewart (2002): Pilatesmetoden; enkel og efektiv trening til hjemmebruk, Oslo, Noras Ark
Colleen Craig (2001): Pilates on the ball, Vermont, Healing Arts Press

Den første er en veldig fin gjennomgang av øvelser du kan gjøre hjemme på gulvet. Den andre er også øvelser du kan gjøre hjemme, men da trenger du en stor ball, stor nok til å sitte og rulle på. Jeg har ikke funnet en forhandler i Norge, men er er en link så du ser hvordan den ser ut: http://www.walmart.com/catalog/produ...3A4134%3A49038

Pilates er absolutt styrketrening. Jeg tar det så rolig at det er nok ikke det helt store utslaget på kondisjonen, men når jeg er godt inne i øvelsene og klarer å gjøre overgangene uten for lange pauser kjenner jeg at det "tar" på veldig mange måter, også når det gjelder kondisen. Og jeg er absolutt sliten etterpå.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no