Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er dette dårlig?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-10, 23:42   #1
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Er dette dårlig?

Jeg har holdt på i to uker nå og med noen små sprekker,da mener jeg små.Jeg veier nå 95 og startet på 98 og er bare 169 høy.De tre kiloene jeg har gått ned forsvant de tre første dagene, siden det har det stått stille. Spiser ikke brød, frukt, sukker, pasta, ris eller noe med mer enn 5 karbo i ... Drikker mye light brus da, kan det sinke vektnedgangen. Vet at vekt ikke er det eneste, men jeg tror jeg må ned i vekt for å få tilbake mensen som har vært borte i tre måneder.

Hva gjør jeg galt?

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 23:44   #2
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: er dette dårlig?

får du i deg nok fett? hva har du spist i sprekkene dine? light brus kan ha en demper på nedgang ja. det kan også meieriprodukter ha. hva spiser du? hvorfor under 12 g karbo? jeg har forstått det slik at det ikke er noe poeng i å være under 15 g på dag...?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 23:48   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er dette dårlig?

Du gjør ikke nødvendigvis noe galt. Men du har holdt på i to uker, det er alt for kort tid til å bedømme kostholdet på .
Men det er viktig å holde sprekkene til et minimum, og har du sprukket flere ganger bare på to uker, så har du sprukket for mye, beklager å si det .

Light brus kan hindre vektnedgangen, ja. Og det kan være med på å opprettholde søtsuget ditt.
Hva med å bare drikke litt i helgene? Det er jo tross alt for kosens skyld man drikker light brus, er det ikke?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 23:57   #4
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: Er dette dårlig?

Sprekkene har vært tilsammen 7 bananer og 2 plater mørk sjokolade med 70 prosent kakao. Under 12 gram er fordi jeg er litt tilhenger av skaldermann og på 50 pluss skal man holde seg til 12 karbo om dagen. Jeg ønsker å gå ned til 68-66 kg. Drikker masse light brus ja, 2-3 liter kan gå ned om dagen, men nå skal jeg kutte det helt ut.Tar også extra tyggis og b12 tyggis da....kan dette ødelegge??? Jeg jobber med folk og vil jo ikke drepe dem med ketose ånden min heller....

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 00:04   #5
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: Er dette dårlig?

spiser kjøttdeig, kylling, koteletter, egg, litt ost, brokkoli, avocado, reker, bacongull,

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 00:37   #6
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Er dette dårlig?

jeg hadde nok prøvd å være enda litt strengere med meg selv så tidlig i prosessen som du er. jeg har sprekker jeg også til tider men begynte nok ikke med det før etter ca 2 måneder. men det er jo opp til hver enkelt
etter 2 uker er det ikke lett å si noe om du gjør noe galt, men i å med at du har hatt flere sprekker på 2 uker så vil jeg tro du har falt ut av ketose. det kan ta opp til 4 uker før kroppen går over til full fettforbrenning, så hold ut

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 06:12   #7
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: Er dette dårlig?

Ja, det er nok sprekkene som har sinket. Vært streng nå i fem dager og vekta rører seg, JIPPI. Syns selv jeg har vært så flink, da jeg spiste godteri hver eneste dag før, men skjønner nå at med dette må man satse ALt

Men.. må jeg kutte ut tyggegummi også?.......Hva med ånden ?

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 06:24   #8
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Er dette dårlig?

Kjøp deg noe Fribol-drops på Apoteket, kommer i mange gode smaker, og kan hjelpe med ånden

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 06:31   #9
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: Er dette dårlig?

takk for tips ! innbiller meg at eggene også sinker vekt nedgangen min, kan dette være tilfelle ?

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 06:50   #10
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Er dette dårlig?

Det er i tilfelle første gangen jeg hører om det, hører mest om at meieriprodukter, nøtter, og lightbrus kan ødelegge for vektnedgang. Men man vet aldri!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 07:03   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er dette dårlig?

Det som sinker vektnedgangen din er sju bananer og to plater sjokolade! Det er veldig mye på to uker, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 07:48   #12
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Er dette dårlig?

Ang dårlig ånde: Foreslår at kjøper munnskyllevann og skyller munnen morgen og kveld, samt har litt med deg i veska slik at du kan skylle mens du er på jobb og hvis du føler at ånden er for dårlig. Det kunstige søtningsmiddelet i tyggisen kan være med å opprettholde sukkersuget

Har du forsøkt å bytte saften ut med kald vann tilsatt ulike urter el sitron/limebåter - gir frisk smak.

Håper at de 5 siste dagene med påfølgende vektreduksjon har vært til inspirasjon. Å kutte ut sukker er for mange en hard prosess, ettesom det er en avhengighet som skal kuttes Selv syntes jeg den 3 uka var verst - etter det gikk det greit.
Men husk på at vekttap over 0,5 - 1 kg i uka er for mye, kroppen må få tid til å henge med.
Ønsker deg fortsatt lykke til

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 09:12   #13
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Er dette dårlig?

Opprinnelig lagt inn av slankogsmekkersnart, her.

spiser kjøttdeig, kylling, koteletter, egg, litt ost, brokkoli, avocado, reker, bacongull,

Tror jeg ville prøvd å fått med litt mer og varierte grønnsaker her Og husk at bacongull inneholder mye salt som binder vann i kroppen og kan stoppe vektnedgang! Samt jeg syns det kan se ut som at du trenger mer fett..?
Lykke til uansett! Er vanskelig å være streng med seg selv, men det er verdt det!

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 09:49   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er dette dårlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det som sinker vektnedgangen din er sju bananer og to plater sjokolade! Det er veldig mye på to uker, altså.

Signerer! Du kan juble over å fortsatt ha 3kg i minus etter så mye ulovligheter! Jeg sitter her med 3kg pluss etter en sprekk i helga.. Og jeg vet det går av fordi det er vann.

Pass på å spise nok protein og fett så du ikke blir sugen på slike ting. Egg er bra og sinker deg IKKE.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:59   #15
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Er dette dårlig?

Du har i hvert fall en grunn til at vekta står stille. Her i gården stopper den noen dager og går opp noen dager, selvom jeg gjør som jeg skal.
Det er som sagt før her, ikke vanskelig å forstå at sju bananer og to plater sjokoalder på to uker, kan ødelgge litt.
Så mye lightbrus er heller ikke bra, selvom man kan gå ned. Kroppen trenger ikke så mange liter med lightbrus. Vet det er vanskelig, men prøv å spis deg en atkinsbar hvis du er søtsugen. De hjelper mye, og også som et alternativ hvis du ikke har lavkarbo mat i nærheten. For noen er det en partystopper, men bedre enn bananer og sjokolade.
Lykke til

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 12:16   #16
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Er dette dårlig?

7 bananer og 2 plater 70% tilsvarer 222g karbohydrat faktisk. Om du spiser nok fett er det lettere å klare seg uten sprekking...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 12:18   #17
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Er dette dårlig?

Ja, sant det med fettet. For da holder du deg mett lenger, og er du mett, er det ikke så lett å sprekke

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 13:17   #18
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Er dette dårlig?

Et tips: ikke vei deg oftere enn hver 14. dag. Da ser du nedgangen mye bedre!

Om du må ha noe å knaske på: et begrenset antall nøtter pr dag feks, eller litt kesam som du smakssetter med vaniljedråper, bittelitt Splenda og kakaopulver, er veldig godt.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 18:49   #19
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: Er dette dårlig?

Tusen takk for alle svar!! ser at dere mener jeg trenger mer fett, men hvor skal jeg hente det fra, altså fra hvilken mat? ikke særlig glad i bacon. Er sitroner ok? Liker sitron i vann, men i følge skaldermann skal man jo unngå frukt........... Syns det er vanskelig å finne ut hva jeg kan spise...glad i løk og, men hørt at det er så mye karbs i det og. Cavalier sjokoladen mange snakker om, er det lov?

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 19:00   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er dette dårlig?

Du kan jo ta en titt i journalen min og se hva jeg har spist de siste 14 dagene. Ganske mye fett og mye mindre karber enn jeg trodde jeg spiste!

Ellers er cocosa i te eller kaffe en sikker fettkilde!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 19:00   #21
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Er dette dårlig?

Smør og olje er enkle måter å få i seg fett på. Ellers kunne du kanskje prøvd med rødt kjøtt og feit fisk. Løk er ok i små mengder
Cavalier sjokoladen er ikke tilsatt sukker, men er kunstig søtet, så den kan være ok med noen få biter til kos en gang i blandt. Men vær obs på at det kan trigge "vil ha mer" knappen, og at også kunstig søtning kan medvirke til stillestående vekt.

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 19:04   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er dette dårlig?

Cavalier sjokkis inneholder også en del malitol!
Det gjør skokoladen søt og god, men mange reagerer på den med magesmerter ala fødsel og ektra hyppige turer til rommet med hjerte på døren!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 19:15   #23
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: Er dette dårlig?

flere turer på toalettet hadde kanskje ikke gjort så mye. Føler at jeg bærsjer mindre enn før. og det kommer mindre av gangen. Unnskyld grise snakket men jobben min har gjort meg "miljøskadd"

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 19:38   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er dette dårlig?

Snakk så grisete du vil, du, er nok litt miljøskadet jeg også!

Det kommer mindre og sjeldnere på lavkarbo fordi du spiser mer ren mat, slik at mer blir "brukt opp" til mer fornuftige ting!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 20:30   #25
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Er dette dårlig?

Litt sånn utenfor topic her, men er jeg det eneste mennesket som ikke får funky mage av div. søtstoffer? Jeg kan spise hvilke som helst i store mengder (Ikke at det er så positivt altså, gjør det lettere å "synde" oftere..) Bare lurer liksom...Virker som de fleste får ugang i magen, hehe..

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Dette spiste jeg i går - bra/dårlig? Bringebær Lavkarbo generelt 11 01-03-07 03:17
Hva er dette med dårlig oversettelse av boka? Zoë Atkins kosthold 6 19-04-04 11:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no