Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hva er forskjellen på skaldemanns prinsipper og ketolyse-kosthold?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-08, 12:15   #1
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Hva er forskjellen på skaldemanns prinsipper og ketolyse-kosthold?

Hei.
Har nettopp gått i gang med ketolyse-kosthold, der jeg spiser så lite KH som mulig, og kun protein og fett. Jeg spiste i utgansgpunktet mest fett fra omega 3 og 6, men etter å ha lest skaldemann har jeg blitt flinkere til å bruke meierismør, kremfløte etc og mer mettet fett generelt i kosten, f eks nakkekoteletter etc.

I forhold til skaldemann spiser jeg nok litt mye protein, men skal etter hvert i gang med god og tung styrketrening ett par ganger i uka, ellers turer. jeg har også flere mellommåltid, for jeg blir så fort mett. Dette er noe skaldemann ikke anbefaler. Jeg prøver å spise meg skikkelig mett, og det blir jeg, men tror jeg får i meg litt lite mat på den måten. Mellommåltidene er gjerne cocosa-biter eller baconsvor eller buko hvitløksost med selleri etc.

Til saken: er det ok å kombinere tanker fra skaldemann og ketolyse (andersen)? Noen tips og råd for å få til optimalt kosthold? Har ikke mer enn ca 15-20 kilo som skal vekk.

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 21:23   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er forskjellen på skaldemanns prinsipper og ketolyse-kosthold?

Ketolysekuren har et kosthold med mer grønnsaker enn Skaldeman, og Ketolysekuren har høyere karbo-grense enn Skaldeman.

Skaldeman fokuserer på et kosthold som folk spiste før vi fikk jordbruk og innførte karbohydrater i kostholdet.

Siden Skaldeman ikke er utdannet lege, forsker eller ernæringsfysiolog - behøver han ikke "beskytte" seg bak anbefalinger av masse grønnsaker i kosten. Han snakker av egen erfaring, og han kan snakke rett fra hjertet uten at noen kan ta fra han tittel eller yrkes-troverdighet.

Han sier ikke at vi IKKE skal spise grønnsaker, men sterkt overvektige er som regel svært følsomme overfor karbohydrater og bør derfor holde seg til animalsk fett og protein til vektreduksjonen er halvert.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:55   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hva er forskjellen på skaldemanns prinsipper og ketolyse-kosthold?

Opprinnelig lagt inn av lillestine, her.

Til saken: er det ok å kombinere tanker fra skaldemann og ketolyse (andersen)? Noen tips og råd for å få til optimalt kosthold? Har ikke mer enn ca 15-20 kilo som skal vekk.

Etter min mening så er det helt greit å kombinere de to diettene.
Jeg syns også du gjør rett i å ha et relativt høyt proteinintak når du trener styrke. Forøvrig så skal det ikke være nødvendig å spise seg spreng mett. Spis til du ikke er sulten mere og la det bli med det. Husk å få i deg litt protein før trening ( ca 1/2 time før)og rett etter trening.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 15:32   #4
Christin
Nytt Medlem
 
Christin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Mo i Rana
Alder: 37
Innlegg: 9
Christin er på en erverdig vei

Sv: Hva er forskjellen på skaldemanns prinsipper og ketolyse-kosthold?

Hvordan er det med inntak av fett rett etter trening? Blir det feil? :S

__________________


Christin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Hva er forskjellen? apple Lavkarbo generelt 2 26-10-04 22:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no