Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Andebryst

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-12, 11:35   #1
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Andebryst

Jeg har kjøpt et andebryst og sitter her og leser om tilberedning. Et sted leste jeg at hvis man steker det feil, så ødelegges hele greia, og det vil smake som lever .
Her er oppskriften jeg fant:

http://www.klikk.no/mat/spise/article574656.ece

Kjøttet skal ha romtemperatur før det stekes.

  1. Skjær ruter i skinnet
  2. Stekes med skinnsiden ned på full varme i 5 minutter
  3. Demp varmen og stek den andre siden i halvparten av tiden
  4. Hvil i 2-3 minutter og skjær opp

Jeg synes dette ser litt rått ut på bildene, men kanskje ok?

Erfaringer, noen?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 12:40   #2
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Andebryst

Vi elsker andebryst og det er lite som er så trist som et overstekt andebryst. Husk å salte skinnsiden got før det stekes også. synes den oppskriften virker bra. Jeg steker nok mine mindre enn denne oppskriften, men jeg liker også at det er litt rødt inni.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 13:15   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Andebryst

Jeg har tenkt å la meg inspirere av Jamie Olivers oppskrifter -
and i wok
woket and med femkryddersalat

(Prøvde en gang å langsteke andebryst i ovn og sånn, men jeg fikk det rett og slett ikke til...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 14:20   #4
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Andebryst

Det var spennende oppskrifter hos Jamie, men det får bli neste gang. I dag skal jeg bare forsøke å steke andebrystene. Oppdaget at det var 2 stk i pakka. Nå ligger de klare med rutete skinn og salt og pepper.
Restene kan jo bli deilig i en salat, kanskje.
Gleder meg til middag i dag. Tilbehør blir en eller annen mos + noe grønn salat
(I dag skal jeg spise masse, for vekta har gått ned et par kilo for mye. Snakk om luksusproblem )

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 16:04   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Andebryst

Andebryst er som biff - det må være rosa for å smake godt. (Og ja, det smaker tørrstekt lever om du gråsteker det tvers gjennom.)

Andebryst er veldig godt med fruktaktig smak til - enten coulis-aktig saus, eller mangosalat, eller noe annet, liknende.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 16:13   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Andebryst

Jeg foretrekker andebryst, som alt annet, sånn ganske greit stekt. Kjæresten sin bit steker jeg minimalt, eller.. Sånn som beskrevet i den fremgangsmåten i linken din, Dilly.. Mens mitt skjærer jeg så opp og bruner alle bitene på hver side tilslutt.

Har aldri opplevd at det har smakt dårlig! Tror det kommer mye an på kjøttet du får, jeg..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 17:15   #7
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Andebryst

Anderapport:
Jeg stekte bare det ene andebrystet i dag, sånn helt etter oppskriften.
Vi synes ikke det ble noe godt når det var såpass rått, og det endte med at vi skar opp hele og stekte alle bitene videre en stund. Da ble det kjempegodt.

Jeg liker jo en litt rosa biff, men dette synes jeg ikke noe om.

Det neste andebrystet har jeg bedre lyst til å bruke i en wok.

Smak og behag, ovn og ovn. Sikkert masse som spiller inn.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 21:25   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Andebryst

Denne er fantastisk til and: http://www.aperitif.no/content/view/full/63723! Bare bytt sukkeret med søtning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Andebryst med wokgrønnsaker og nydelig saus! Jannik16 Middag 0 04-07-11 20:40
Stekt andebryst med appelsinsaus... Nannah Middag 0 14-04-10 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no