Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fett og sånn

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-09, 21:23   #1
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien
Question

Fett og sånn

Lurte bare på dette med fett og sånn...
Lever lavkarbo (med få utskeieleser) og mine fettkilder er rapsolje i frokostahake, olivenolje til salater, div. nøtter og matfløte/seterrømme til middag og lunsj. Lurer nå på om de to sistnevnte er "gode fettkilder" eller om de inneholder fett jeg bør passe meg for...

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:41   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Fett og sånn...

Fløte/rømme, smør og andre animalske fettkilder inneholder det sunneste, mest stabile fettet. Derfor skal du ikke bekymre deg. Nøtter er OK i moderasjon, særlig hasselnøtter, macadamia og forsåvidt mandler.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:48   #3
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Fett og sånn...

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Fløte/rømme, smør og andre animalske fettkilder inneholder det sunneste, mest stabile fettet. Derfor skal du ikke bekymre deg. Nøtter er OK i moderasjon, særlig hasselnøtter, macadamia og forsåvidt mandler.

Tusen takk for svar! Det har blitt endel rømme og fløte i deg siste, så måtte bare spørre. Vekten er i alle fall stabil (noe jeg også ønsker), så jeg er ikke så bekymret for det, men man hører jo stadig om farlig fett, høyt kolesterol og visceralt fett etc. Måtte bare forsikre meg om at mitt kosthold ikke lurer med seg slike "skjulte farer"....

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:51   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fett og sånn...

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

men man hører jo stadig om farlig fett, høyt kolesterol og visceralt fett etc. Måtte bare forsikre meg om at mitt kosthold ikke lurer med seg slike "skjulte farer"....

Farene her ligger mer i all feilinformasjon om dette emnet enn i selve fettet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 12:02   #5
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Fett og sånn

amen^^

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 12:40   #6
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Fett og sånn

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Lurte bare på dette med fett og sånn...
Lever lavkarbo (med få utskeieleser) og mine fettkilder er rapsolje i frokostahake, olivenolje til salater, div. nøtter og matfløte/seterrømme til middag og lunsj. Lurer nå på om de to sistnevnte er "gode fettkilder" eller om de inneholder fett jeg bør passe meg for...

Det er en bra fettkilde men vær OBS på melkeprodukter hvis du opplever at vekttapet stopper opp. Det er ikke fettet som er problemet men sammensetningen, altså at det er ett melkeprodukt beregnet for kalver. Som så mye annet så er det mengden det kommer an på. Dette gjelder ikke meiersmør. Det kan du spise med god samvittighet.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Sunt fett og usunt fett Princez Ketolysekuren 8 18-03-08 21:03
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no