Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Plutselig metallsmak

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 07:46   #1
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Plutselig metallsmak

Jeg har gått på ketolyse siden januar ca.. og no siste uka har jeg fått en gruuusom metallaktig smak i munnen når jeg spiser. Nesten som om en paracett ligger og løser seg opp i munnen. æsj. Har lest at det er en vanlig bivirkning av ketosen, men er det vanlig å få det etter så lang tid? tok og googla det, og fikk opp blant anna amalgamforgiftning, har to stk i tennene, så begynner å lure..
noen som har litt peiling?

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 08:31   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: plutselig metallsmak

God morgen.
Vet ikke om det har noe med amalgan å gjøre, men jeg har også denne metallsmaken i munnen fra tid til annen. Har vert i ketose mer eller mindre siden midten av mai.
Syns det hjelper med litt hyppigere måltid, mye vann og extra munnhygiene noen dager.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 08:41   #3
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: plutselig metallsmak

Hørt at mange får det av aspartamforgiftning. Spiser/drikker du noe som er søtet med aspartam? Isåfall hvor mye, og hvor ofte? Spesielt lettbrus er slemt.. Det er kanskje ikke så vanlig i norge som i usa, så hvis dette kan være aktuelt må du sikkert nevne det for legen, tviler på at det er noe han kommer på selv. Behandlingen er forresten å slutte med alt som heter aspartam!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 08:48   #4
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Hørt at mange får det av aspartamforgiftning. Spiser/drikker du noe som er søtet med aspartam? Isåfall hvor mye, og hvor ofte? Spesielt lettbrus er slemt.. Det er kanskje ikke så vanlig i norge som i usa, så hvis dette kan være aktuelt må du sikkert nevne det for legen, tviler på at det er noe han kommer på selv. Behandlingen er forresten å slutte med alt som heter aspartam!

auda, det er jo meg. jaja har lett etter noe som sku få meg til å kutte ut brus, så da er jo den fin, hehe. tusen takk!!

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 17:43   #5
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

auda, det er jo meg. jaja har lett etter noe som sku få meg til å kutte ut brus, så da er jo den fin, hehe. tusen takk!!

Hehe, drikker mye lettbrus selv, så håper det ikke skjer meg!! Men det gjør det sikkert en vakker dag :P

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 19:49   #6
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Plutselig metallsmak

Jeg fikk metallsmak i munnen når jeg var gravid...

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 19:54   #7
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av Ravna, her.

Jeg fikk metallsmak i munnen når jeg var gravid...

skulle til å nevne det samme.... mange som får det som symptom ganske tidlig

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 19:58   #8
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

Jeg har gått på ketolyse siden januar ca.. og no siste uka har jeg fått en gruuusom metallaktig smak i munnen når jeg spiser. Nesten som om en paracett ligger og løser seg opp i munnen. æsj. Har lest at det er en vanlig bivirkning av ketosen, men er det vanlig å få det etter så lang tid? tok og googla det, og fikk opp blant anna amalgamforgiftning, har to stk i tennene, så begynner å lure..
noen som har litt peiling?

Har du fibro Myalgi? Da kan du også få metallsmak i munnen nemlig
Jeg har det og sliter i perioder med evinnelig metallsmak, men om du ikke har det, så er det nok kun ketosen din som påv irkes av noe du har spist og ånden blir sterkere. Prøv deg frem med lettbrus og ikke lettbrus en uke.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:47   #9
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Plutselig metallsmak

gravid er jeg ikke, men håper å kunne si noen annet om en måneds tid, hehe.
Har faktisk nevnt fibromyalgi til legen min, har hatt konstante muskelsmerter rundt i kroppen iminst 7 år, og blir ikke bedre, men han nekta og sa at jeg er for ung (er 28) og har ikke hatt vondt lenge nok.jaja.
Kuttet brusen tvert i går, så blir spennende å se.
takk for mange svar dere

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:50   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

gravid er jeg ikke, men håper å kunne si noen annet om en måneds tid, hehe.
Har faktisk nevnt fibromyalgi til legen min, har hatt konstante muskelsmerter rundt i kroppen iminst 7 år, og blir ikke bedre, men han nekta og sa at jeg er for ung (er 28) og har ikke hatt vondt lenge nok.jaja.
Kuttet brusen tvert i går, så blir spennende å se.
takk for mange svar dere

Du er ikke for ung for FM. Du kan gå inn på FM sine nettsider og sjekke på lista over symptomer, så ser du selv om du er i faresonen.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:53   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig metallsmak

Bitter/rar smak i munnen er en helt vanlig bivirkning av ketose, så ingen grunn til å rope ulv

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:55   #12
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Plutselig metallsmak

takk for svar igjen
var inne og tittet no, vil tørre å påstå at jeg har 13 av de symptoma.
får lese litt til og se

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:19   #13
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bitter/rar smak i munnen er en helt vanlig bivirkning av ketose, så ingen grunn til å rope ulv

Enig her. Faktisk den eneste bivirkningen jeg ikke liker med LCHF.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:27   #14
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig metallsmak

Jeg har selv fibro og hadde fra tid til annen metallsmaken i munnen også før jeg startet lavkarbo. Akkurat den samme smaken som ketosen gir.

Ps! Den yngste jeg kjenner til som har fibro var 17 da det ble konstatert.
Men mange fastleger finner 100 andre årsaker(bl a hypokonder-diagnose) før en spesialist kan fortelle akkurat det man hat visst selv hele tiden
Synd det skal være slik, selv "klaget" jeg i årevis, men så ble jeh skadet i en bilulykke, DA ble jeg plutselig sjekket i huet og ræ**a.

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 18:49   #15
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av fett-nok, her.

Jeg har selv fibro og hadde fra tid til annen metallsmaken i munnen også før jeg startet lavkarbo. Akkurat den samme smaken som ketosen gir.

Ps! Den yngste jeg kjenner til som har fibro var 17 da det ble konstatert.
Men mange fastleger finner 100 andre årsaker(bl a hypokonder-diagnose) før en spesialist kan fortelle akkurat det man hat visst selv hele tiden
Synd det skal være slik, selv "klaget" jeg i årevis, men så ble jeh skadet i en bilulykke, DA ble jeg plutselig sjekket i huet og ræ**a.

Signerer denne, selv om det igrunnen ikke var det tråden handlet om. Har selv FM og var syk i mange,menge år før diagnose. Ikke det at diagnosen gjør meg bedre, men det er en knagg å henge det på. Beklager hoppet ut på sidelinja.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:34   #16
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Signerer denne, selv om det igrunnen ikke var det tråden handlet om. Har selv FM og var syk i mange,menge år før diagnose. Ikke det at diagnosen gjør meg bedre, men det er en knagg å henge det på. Beklager hoppet ut på sidelinja.

Veldig lett å spore av, hihi!!!
Og for å dra den litt videre, fibro gjør at mange blir litt glemske, så jeg glemte hva tråden opprinnelig handlet om
Derfor sporer jeg litt mer av og sier meg bare enig i utsagnet ditt; "Ikke det at diagnosen gjør meg bedre, men det er en knagg å henge det på".

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 07:42   #17
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Plutselig metallsmak

ang FM, kan jeg forlang at legen sender meg til noen som kan finne ut om jeg har det?
er fryktelig glemsk jeg også merker jeg,, ofte..


ang ketose og metallsmakbivirkning, er det ikke rart at det plutselig dukker oppp etter nesten 7 mnd da?

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 12:09   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

ang ketose og metallsmakbivirkning, er det ikke rart at det plutselig dukker oppp etter nesten 7 mnd da?

Neida, det er vanlig at det kommer og går. Kan ha med ytre påvirkninger å gjøre, mattyper i nye sammensetninger osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 12:44   #19
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig metallsmak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Neida, det er vanlig at det kommer og går. Kan ha med ytre påvirkninger å gjøre, mattyper i nye sammensetninger osv.

Signerer! Kan komme med dagers mellomrom, men det kan også drøye mnd og opptil et år.

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig kom det to nye kg på vekta Nupsida Ketolysekuren 4 15-09-10 10:40
Metallsmak i munnen hønselovisa Ketolysekuren 2 29-08-10 20:20
Metallsmak og kviser Annhild Ketolysekuren 3 01-06-10 10:22
Metallsmak i munnen nisse Spørsmål og svar 4 10-02-10 22:18
Plutselig slo det inn ... achillea Generell diskusjon 10 03-06-09 15:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no