Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-12, 22:34   #1
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Hei alle sammen
Lurte på hva årsaken kan være at vekta mi står så stille på en god stund.Begynte på lavkarbo 08 september,mistet 2,5kg første uka,smalere i midje 10-11cm. Og det var alt til nå Mange fikk mer energi,penere hud,mindre smerter..føler ikke noe av det,er energiløs.Skeier så skjeldent..selv om i Jula lagde jeg mange sorter av kaker,men spiste ikke noe.Spiser aldri potet,ris,pasta..Folk skriver at de har mistet 12-13 kg på 3 mnd,og noen ikke er fornøyd!!!Hva skal vi si,som mistet lite eller ingenting?????Vet at det funker forskjellige på oss,men de er ikke lett å finne årsaken. Tror at det kan være medisiner som jeg bruker..Uansett trives jeg på lavkarbo og på det hyggelige forumet Er det noen med samme erfaring eller med noen gode råd

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:46   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med samme erfaring?(Ang. nedgang)

Du kan begynne med og skrive litt mer om hva slags retning du følger innen lavkarbo, høyde/vekt, og kanskje et par dagsmenyer

Hva slags medisiner bruker du?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:54   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Noen av oss må jobbe mer for å ta av de kiloene vi ønsker. Noen må stramme inn på absolutt alt, noen må trene. Noen sliter pga. medisiner og andre sykdommer.

Vi er alle forskjellige og trenger forskjellig mat inn.

Råder deg til å legge inn en typisk dagsmeny her og kanskje fortelle hvilke medisiner du bruker og om du trener osv.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 12:07   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Det gjør bare vondt å sammenligne seg med andre - kroppene våre er ikke identiske maskiner med identiske forutsetninger og forhold. (Jeg vet - jeg har brukt noe over 2 år på å gå ned 30 kilo, mens andre kan rase ned det samme på et halvår. Men deres kropp er deres kropp, og min kropp er min kropp - tross alt...)

Det stemmer at medisiner kan legge kjepper i hjulene - spesielt kjente syndere er betennelsesdempende/NSAIDer, og antidepressiva. Må bruke NSAIDer i perioder selv, og merker godt bivirkningene på kroppen. Men da synes jeg det er viktigst å medisinere - siden kroppen uansett ville vært stressa og plaget om jeg gikk rundt med betennelser og hadde det vondt, og stress er den aller verste synderen når det gjelder vektstopp.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 12:18   #5
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Jeg har begynt på lavkarbo flere ganger. Gikk ned noen få kilo for så å stoppe fullstendig opp. Mistet helt motet av å se andre rase ned, mens jeg sto på stedet hvil. Ga opp etter noen måneder hver gang, med det resultatet at jeg raste opp i vekt igjen.

Det var først da jeg begynte på Eurodiett i slutten av september at det løsnet. Eurodiett er lav karbo, lavt fett og høy protein (Fedon Lindberg) og det var det som skulle til for meg

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 16:32   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Her er det min to dagers meny:
frokost kaffe med melkog litt fløte, 2-3 skje gresk yogurt med en neve Axa 4, middag halv grilla kylling(liten)med spinat stuing,kveld 2 Nannas knekkebrød med ost,et lite norsk eple.

Frokost 1kopp kaffe med litt melk og fløte,
lunsj 1-2 egg med litt salat/olje(isberg,litt tomat,agurk)
middag Kjøttsaus med squash,sopp
kveldsmat rester av middag eller gresk yogurt.eller tunfisk.
Sliter med å lage meny...selv om det er masse på forumet..
Hvor mange karbo spiser jeg???Vanskelig å si men det blir ikke kjempe mange.Har sluttet med diett.no.
Trente før 2-3 ganger i uka,men skadet menisk og venter på operasjon
Også skal jeg operere begge føttene(Mortens nevrom)sånn at jeg ikke er veldig aktiv Er høy 156,veier 71.Trives med 67 kg,ganske bra.
I 2003 veide jeg 39 kilo,og var sååå deprimert som aldri før og ville bare døDa jeg var på sykehuset(7mnd)fikk jeg mange forskjellige piller,etterhvert la jeg på meg veldig fort mange kilo dessverre.Nå går jeg fast på Lithium i 7 år,sliter fortsatt med depresjoner.
Tusen takk for deres svar,og deres tid,flotte folka

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 17:50   #7
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Antiderpressiva er drepen for vekt dessverre
Har ikke erfaring med litium, men kan takke cipralex++ for 18kg.

Heldigvis (for meg i hvert fall) er det mulig å bytte medisiner, til noen som påvirker matlysten mindre, men for meg var dette med sult/metthet fullstendig på bærtur, så redningen ble lavkarbo. Ikke med det at kiloene rant av. 6-7kg var greit, deretter har det gått tregt. Kaloritelling og nok et medisinbytte, og kutt på medisiner fikk vekta ned 2,5 før jul. Ellers har det vel gått 2-3kg fra juni-november. Kan nok ramse opp de fleste vektstoppere: Medisiner (betablokkere), stress, søvnproblemer... Trening fikk nok fart på fettet, men vekta stod bom. Så, her er det kaloritelling og lavkarbo i kombinasjon. Har en 5-6kg igjen etter julens utskeielser, så det er jo uansett ikke de enkleste.

Kanskje ikke så mange rådene til deg, men du er i hvert fall ikke alene.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 18:44   #8
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Her er det min to dagers meny:
frokost kaffe med melkog litt fløte, 2-3 skje gresk yogurt med en neve Axa 4, middag halv grilla kylling(liten)med spinat stuing,kveld 2 Nannas knekkebrød med ost,et lite norsk eple.

Frokost 1kopp kaffe med litt melk og fløte,
lunsj 1-2 egg med litt salat/olje(isberg,litt tomat,agurk)
middag Kjøttsaus med squash,sopp
kveldsmat rester av middag eller gresk yogurt.eller tunfisk.
Sliter med å lage meny...selv om det er masse på forumet..
Hvor mange karbo spiser jeg???Vanskelig å si men det blir ikke kjempe mange.Har sluttet med diett.no.
Trente før 2-3 ganger i uka,men skadet menisk og venter på operasjon
Også skal jeg operere begge føttene(Mortens nevrom)sånn at jeg ikke er veldig aktiv Er høy 156,veier 71.Trives med 67 kg,ganske bra.
I 2003 veide jeg 39 kilo,og var sååå deprimert som aldri før og ville bare døDa jeg var på sykehuset(7mnd)fikk jeg mange forskjellige piller,etterhvert la jeg på meg veldig fort mange kilo dessverre.Nå går jeg fast på Lithium i 7 år,sliter fortsatt med depresjoner.
Tusen takk for deres svar,og deres tid,flotte folka


Hvis du vil gå ned i vekt bør du følge lavkarbo skikkelig. Det er en god del kh i dette, spesielt den første dagen.
Dropp melka å bruk bare fløte eller kokosolje
dropp axa 4 korn, den er virkelig ikke lavkarbo. Spis heller tyrkisk yoghurt med bær og nøtter, kan også lage musli blanding selv. Finnes kjempe mange gode typer du kan lage veldig enkelt.
Spis mye pålegg på knekkebrødene og dropp frukt.
Når du ska ned i vekt med lavkarbo bør du ikke spise frukt.
Kan være du bør droppe brøderstattning også, gjelder da også knekkebrødene. Det kan ødelegge litt det også.

Det finnes mye godt å spise så let gjennom oppskriftene som er på forumet eller i bloggen og lagre oppskriftene så du kan kose deg med det

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 18:58   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Tildels enig med Notabella, det blir litt sånn halvveis, og ser rimelig magert ut og noe karbohydratrikt ut - greit og ikke blande kortene Det ser ut til at du spiser ganske lite protein også, uten at jeg har regnet på det. Du bør jo ligge på ca 1 g pr kilo kroppsvekt pr dag for å dekke kroppens behov for essensielle aminosyrer. (eks 100 g biff inneholder ca 20 g protein)

Slik jeg ser det er det ikke så rart om du ikke har vektnedgang, kroppen din er litt forvirret, og klarer ikke komme igang ordentlig med fettforbrenning. Skal du forbrenne fett, må du starte fettbålet ved og innta godt med mat de første ukene, inkludert fett

Er du usikker på måltider, følg en retning! Sjekk ut nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min, og sjekk ut om det kan være en retning som passer deg der.

Ketolyse eller feks atkins kan være en start, selv om du ikke har så veldig mye overvekt. Du lærer ihvertfall og spise "riktig" - så kan du heller øke litt på med kh når du er mer komfortabel med kostholdet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 22:14   #10
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Tusen takkdet var noen gode råd...Angående knekkebrød,spiser jeg ikke det hver dag,lager 2-3 ganger i måned.Tenker også det er bedre å ta et lite eple istedenfor sjokolade av og til.Jeg skal lage meg frokost blandning selv.Udos Choice tar jeg fra før.Skal begynne med Cocosa igjen etter blodprøver,men hvis de er fine(kolesterol).Vil gjerne be om 2-3 dagers meny,ordentlig med fett,proteiner,karbo for oss som kanskje ikke klarer å sette sammen alt det Det er sikkert flere som blir kjempe glad
På forhånd tusen takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:28   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tusen takkdet var noen gode råd...Angående knekkebrød,spiser jeg ikke det hver dag,lager 2-3 ganger i måned.Tenker også det er bedre å ta et lite eple istedenfor sjokolade av og til.Jeg skal lage meg frokost blandning selv.Udos Choice tar jeg fra før.Skal begynne med Cocosa igjen etter blodprøver,men hvis de er fine(kolesterol).Vil gjerne be om 2-3 dagers meny,ordentlig med fett,proteiner,karbo for oss som kanskje ikke klarer å sette sammen alt det Det er sikkert flere som blir kjempe glad
På forhånd tusen takk

Gerd har flere ukesmenyer tilgjengelig (ketolyse), kan jo være et fint utgangspunkt? Se nederst i innlegget i linken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:38   #12
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Måtte bare slenge inn en kommentar her, for det du spiser er ikke lavkarbo. Om noe er det nærmere VGs forhatte slankeklubb der man skal sulte seg ned i vekt og spise minimalt med fett.

Gjør som anbefalt og finn deg en spesifikk rettning å holde deg til. Greit med klare rettningslinjer for en nybegynner, for mange går i denne fella med å spise alt for lite, kutte ut fettet og snike inn "sunne" karbohydrater som frukt ol.

Ketolyse er en fin-fin rettning å følge, kan mer eller mindre garantere deg at du vil gå ned i vekt om du følger det opplegget til punkt og prikke. Lykke til!

Edit: Tok en nærmere titt på dagsmenyene dine, og selv om du ikke sier noe særlig om mengde så er to ting ganske innlysende:
1. Hoveddelen av energien din kommer fra karbohydrater, så dette er ikke lavkarbo! Frokostblanding, frukt og melk inneholder mye sukker (epler og brus er omtrent like på sukkerinnhold), samt at resten er veldig mager (fettfattig) kost som igjen betyr at en større andel energi kommer fra karbohydrat og protein, som bringer oss videre til...
2. Du får i deg alt for lite protein! Man skal ha minimum 1g protein per kg (ønsket) kroppsvekt! Du sier du trivdes på 67kg. Det vil si at du skal ha minimum 67g protein per dag. 2 egg er ca 12g, 100g kjøtt er 15-25g, og resten (salat, sopp, grønnsaker) inneholder omtrent null. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det må du i allefall ha i deg 2-3 ganger mer protein enn du får i deg nå, og det er nok ingen ulempe å komme opp mot 100g om dagen heller.


Sist redigert av plastbox : 05-01-12 kl 15:47.
plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 20:17   #13
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Tusen takk for alle tips og rådBle litt lei meg..men jeg vet det er sant at jeg kanskje spiser for lite,det har jeg alltid gjort.Jeg er glad i matlaging,men ikke i å spise maten,og nå plutselig skal jeg ha masse,mye fett og proteiner.Jeg prøver i hvertfall så godt jeg kan

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 21:39   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tusen takk for alle tips og rådBle litt lei meg..men jeg vet det er sant at jeg kanskje spiser for lite,det har jeg alltid gjort.Jeg er glad i matlaging,men ikke i å spise maten,og nå plutselig skal jeg ha masse,mye fett og proteiner.Jeg prøver i hvertfall så godt jeg kan

Ikke vær lei deg, mange her inne har i perioder spist litt "feil", selv de som har holdt på en stund (slik som meg..). Det tar tid og energi og sette seg inn i et helt nytt kosthold! I tillegg skal det en del mental omstilling til, og det tar nok også litt tid
Du er mottakelig for tilbakemeldinger, og jeg vet du har de ressurser som skal til for å få til et kosthold som er riktig for DIN kropp!

Stå på, vi er her sammen for å rettlede hverandre på veien til bedre helse og lavere vekt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 22:41   #15
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

Tusen takk Nerthus for så fint tilbake svar fra deg Det varmer hjerte mitt virkelig,og for de søte smilene(hvor dere finner).Takker så mye for støtte
Akkurat nå koser jeg meg med boka av Lutz,Bedre uten brød

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 23:09   #16
Matrixan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 7
Matrixan er på en erverdig vei

Sv: Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang)

"Never give up! Never surrender!" (Galaxy Quest)

Matrixan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Egen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen her med samme mål som meg? Tone-Rose Generell diskusjon 10 12-08-11 14:23
Hurtig nedgang? Noen med erfaring? happychicky Generell diskusjon 22 07-01-11 11:05
Noen som har samme erfaring? helle50 Ketolysekuren 4 25-10-10 18:49
Dette er helt vilt! Noen som har opplevd det samme? paprika Spørsmål og svar 9 10-08-10 20:30
Noen som har erfaring med wii fit? Håp_80 Trening 11 14-01-09 12:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no