Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Litt småfrustrert ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-13, 10:55   #1
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei
Question

Litt småfrustrert ...

Nå har jeg gått på ketolyse i 4 uker...og jeg har ikke gjort annet enn å gå opp alt jeg har gått ned...altså ned over 3 kg første uken og siden,..har det bare gått opp...og nå står det stille der jeg begynte...jeg har over 30 kg å ta av så hvorfor jeg ikke går ned det forstår jeg ikke.

Kanskje jeg spiser for mye,feil,eller gjør et eller annet galt...noe må det jo være..

Har jo lest en god del nå og det eneste jeg får høre er at kalorier ikke teller...jeg ligger vel på alt fra 15 til 20 kcal pr kg kroppsvekt nå og spiser ca slik:

kaffe med halv dl kremfløte

spiser frokost litt senere på dagen fordi jeg ikke blir sulten før etter noen timer etter jeg våkner så frokost blir lunsj og da for eksempel:

litt squash,agurk,noen cherrytomater,to egg og to tre skiver bacon for eksempel eller bare litt agurk ,sqash og noen skiver ost og salami rullet sammen(er ikke så sulten det første måltidet).

Da pleier jeg å holde meg mett i flere timer ,gjerne til middag og da er det laks,kyllingfilet ,kjøttdeig med da ca 200 g brokkoli blomkålblanding,alt stekes i panna med en del smør og krydder.har gjerne en klatt seter rømme til eller bruker smøret fra panna som saus.


drikker enda en kopp kaffe med fløte her.

kvelds er ofte noen skiver ost og skinke for eksempel med majones og litt småtomater og squash til. Ikke alltid dette kveldmåltidet skjer da for noen dager er jeg mett etter middag til sent på kveld:P

koser meg noen ganger,som regel bare helger med en skål funlightgele eller lettgele,som har null karb på kvelden hvis jeg er fysen,da gjerne med en klatt rømme med søtning ,kjempegodt

tar tilskudd av selen,sink,krom,magnesium og selolje,kjøper ketolysetablettene når disse er tomme tenkte jeg

Håper noen kan hjelpe litt om jeg gjør noe feil eller om jeg bare må fortsette som før og være tolmodig..er litt trist å se den samme vekta uke til uke

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:15   #2
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Nå har jeg gått på ketolyse i 4 uker...og jeg har ikke gjort annet enn å gå opp alt jeg har gått ned...altså ned over 3 kg første uken og siden,..har det bare gått opp...og nå står det stille der jeg begynte...jeg har over 30 kg å ta av så hvorfor jeg ikke går ned det forstår jeg ikke.

Kanskje jeg spiser for mye,feil,eller gjør et eller annet galt...noe må det jo være..

Har jo lest en god del nå og det eneste jeg får høre er at kalorier ikke teller...jeg ligger vel på alt fra 15 til 20 kcal pr kg kroppsvekt nå og spiser ca slik:

kaffe med halv dl kremfløte

spiser frokost litt senere på dagen fordi jeg ikke blir sulten før etter noen timer etter jeg våkner så frokost blir lunsj og da for eksempel:

litt squash,agurk,noen cherrytomater,to egg og to tre skiver bacon for eksempel eller bare litt agurk ,sqash og noen skiver ost og salami rullet sammen(er ikke så sulten det første måltidet).

Da pleier jeg å holde meg mett i flere timer ,gjerne til middag og da er det laks,kyllingfilet ,kjøttdeig med da ca 200 g brokkoli blomkålblanding,alt stekes i panna med en del smør og krydder.har gjerne en klatt seter rømme til eller bruker smøret fra panna som saus.


drikker enda en kopp kaffe med fløte her.

kvelds er ofte noen skiver ost og skinke for eksempel med majones og litt småtomater og squash til. Ikke alltid dette kveldmåltidet skjer da for noen dager er jeg mett etter middag til sent på kveld:P

koser meg noen ganger,som regel bare helger med en skål funlightgele eller lettgele,som har null karb på kvelden hvis jeg er fysen,da gjerne med en klatt rømme med søtning ,kjempegodt

tar tilskudd av selen,sink,krom,magnesium og selolje,kjøper ketolysetablettene når disse er tomme tenkte jeg

Håper noen kan hjelpe litt om jeg gjør noe feil eller om jeg bare må fortsette som før og være tolmodig..er litt trist å se den samme vekta uke til uke


Fortsett og vær tålmodig! Det går sakte på meg også, det vises ikkje så godt på vekta enda, men jeg bruker målebånd og da ser jeg har jeg har mistet mange cm!
Begynn heller med å mål deg enn å gå på vekta, og stresser du med å gå ned i vekt så kan det vær en stopper for vektnedgangen også!

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:24   #3
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av Jean1986, her.

Fortsett og vær tålmodig! Det går sakte på meg også, det vises ikkje så godt på vekta enda, men jeg bruker målebånd og da ser jeg har jeg har mistet mange cm!
Begynn heller med å mål deg enn å gå på vekta, og stresser du med å gå ned i vekt så kan det vær en stopper for vektnedgangen også!

Ja jeg vet..jeg måler,,ingen cm

Har slanket meg i to år nå og har ikke akkurat kommet så langt,hehe...så ketolyse eller lchf er liksom siste utvei føler jeg..går jeg ikke ned på dette så må jeg bare gi opp tror jeg...huff

Har liksom på følelsen av at jeg spiser for mye...selv om folk sier at man ikke skal telle kcal så greier jeg ikke å omfavne det...må mååå jo spise mye mindre kcal for å oppnå nedgang tenker jeg...og jeg har jo alle de andre tegnene på at jeg er o ketose og at kuren funker på alle måter,fysisk...bare ikke på flesket mitt...

Jeg forstår det ikke for jeg har mye å ta av liksom...Hvordan kan kroppen ikke ville bli kvitt det...

Jeg er kronisk stresset da så det kan bli vanskelig for meg å ikke stresse

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:31   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Litt småfrustruert..

Jeg ville ha prøvd et par uker uten melkeprodukter som fløte, rømme mm. Mange (meg inkludert) opplever at vekttapet stopper opp ved å innta slike produkter. Så prøv, det kan være så enkelt. Kostholdet ditt ellers høres helt greit ut.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:35   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert..

Så tidlig så ville jeg bare ventet i 3-4 uker til før jeg starta med justeringer av ditt og datt. Skjønner godt du blir frustrert, men bare heng i..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:37   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert..

Og er du kronisk stresset så ligger nok mye der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:37   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.


Jeg er kronisk stresset da så det kan bli vanskelig for meg å ikke stresse

Stress er det verste for kroppen. Snakkar av eigen erfaring, kroppen min tviheld på vatn og vekt i stressa perioder. Prøv å finne måtar å stresse ned på.
Kvifor er du kronisk stressa? (Om eg kan spørje ...)

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:38   #8
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg ville ha prøvd et par uker uten melkeprodukter som fløte, rømme mm. Mange (meg inkludert) opplever at vekttapet stopper opp ved å innta slike produkter. Så prøv, det kan være så enkelt. Kostholdet ditt ellers høres helt greit ut.

For noen uker tilbake var jeg hos en spesialist som tok hundrevis(sikkert) av prøver av megfor å hjelpe meg å finne ut hva som kan være grunnen til psyken min(har psykiske plager,kroniske plager osv) og kroppen,vekta som ikke vil ned til tross for slanking og trening og slikt...og det er ingenting galt med meg..hehe...alt er bra liksom...jeg tåler fint melkeprodukter i følge de prøvene..er det noen annen vesentlig grunn for at fløte og rømme kan være med på å stoppe vekta da? utenom laktose og melkeintoleranse generellt?

Hadde også en stopp på to mnd på vanlig diett før jeg begynte på ketolyse ,før jul i fjor,der jeg kutta ut alt melk...det hjalp ikke da heller..så jeg ser ikke noen grunn til at det skal hjelpe nå liksom...

Med mindre du har en annen grunn å tilføye som kan være grunnen da?

Nå er det jo ikke snakk om mye heller,et par klatter rømme og en dl fløte daglig liksom..

Jeg kan jo godt prøve ,det er ikke det ,misforstå rett:PJeg ser bare ikke helt grunnen til det da:P

Jeg tenker bare hele tiden at jeg spiser for mange kcal..

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:41   #9
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert..

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Og er du kronisk stresset så ligger nok mye der.

Mulig,men da vil ejg jo aldri gå ned ,ehhe...jeg er anspent i kroppen og har en del psykiske plager som gjør at jeg er mer eller mindre konstant stresset...og er anspent i hele kroppen...skuldrene under ørene hele tiden ...og jeg har vel prøvd alt for å bli kvitt det..det eneste som hjelper er å trene..og da blir jeg ytterligere støl-som også resulterer i vektoppgang iform av vann...så denne sirkelen med vektnedgang den gir seg liksom ikke...jeg kan vel spise null kcal og ikke gå ned :P

ikke rart man blir lei..

og nei har ikke diabetes,insulinresistens eller noe annet som stopper opp...for det har jeg tatt prøver for som sagt.

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:42   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Litt småfrustrert...

Yoga?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:43   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Dessverre så kan det være vanskelig for deg å gå ned da. Ikke umulig, men litt mer utfordrende. Er ikke stort annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:44   #12
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Stress er det verste for kroppen. Snakkar av eigen erfaring, kroppen min tviheld på vatn og vekt i stressa perioder. Prøv å finne måtar å stresse ned på.
Kvifor er du kronisk stressa? (Om eg kan spørje ...)

Det er det ingen som vet..har vært hos masse behandlinger,pskykiatere og psykologer og spesielister men det er ingen som vet hvorfor jeg ikke blir kvitt det....jeg har bare mange typer angst og er stresset konstant og går med store smerter i rkoppen daglig,fordi jeg er anspent i hele kroppen...altså man har funnet mange grunner sådan men jeg blir ikke kvitt det. Har prøvd i over ti år...så jeg må nok leve med det mer eller mindre...

Hvis dette er grunnen så gir jeg rett og slett opp å prøve å slanke meg mer..for da vet jeg jo at jeg ikke vil klare det hvis stress er grunnen.

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:45   #13
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Yoga?

Jada,har prøvd det..ikke for meg..hehe...jeg må ha litt mer fart i treninga for å ikke tenke på alle smertene,anspentheten osv

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:46   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Stress kan være grunnen til at det går tregere. Er ikke en grunn til at det aldri skal gå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:46   #15
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Dessverre så kan det være vanskelig for deg å gå ned da. Ikke umulig, men litt mer utfordrende. Er ikke stort annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp.

Ja jeg har konkludert med det selv ,takk..men det er ikke noe alternativ...jeg har allerede brukt tid..begynner egnetlig å bli litt lei av denne tiden jeg..

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:48   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Hva er alternativet? Ser ikke helt at det kan være noe annet alternativ enn å bare ta tiden til hjelp. Skal du fortsette å gå opp isteden da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:48   #17
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Ja jeg får kutte ut melkelignende ting da,virker som eneste alternativ som jeg faktisk kan gjøre her så..jeg får prøve det...å slutte å stresse er for meg helt umulig...det er ikke noe jeg styrer selv på en måte...jeg har gitt opp å prøve å "sloss" imot stresset liksom..

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:49   #18
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hva er alternativet? Ser ikke helt at det kan være noe annet alternativ enn å bare ta tiden til hjelp. Skal du fortsette å gå opp isteden da?

Jeg går ikke opp..det er tingen,...går ikke opp,jeg holder vekten eller går litt ned og så opp igjen..

Nei det er eneste alternativ å kutte ut matvarer og spise enda mindre da evt..

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:51   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Det er jo fint det da. Kanskje det kommer bedre tider hvor det blir litt lettere for deg, med tiden. Jeg tenker at det er bedre å gå ned 5 kilo på et år, enn å gå opp eller stå stille, men vet veldig godt hvor frustrerende det er.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:58   #20
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Jeg kan jo godt prøve ,det er ikke det ,misforstå rett:PJeg ser bare ikke helt grunnen til det da:P

Grunnen er simpelthen at mange på lavkarbo opplever melkeprodukter som en showstopper når det gjelder vekttap. Hvorfor har jeg ikke sett noen forklaring på, men det har neppe noe med laktoseintoleranse å gjøre.

Men hvorfor ikke prøve? Det er ikke noe stort offer for noen uker, og vel verdt forsøket når andres erfaringer tilsier at det kan være det som skal til.

Glem kaloritellingen nå, den kan du eventuelt komme tilbake til når du har 5-10 kilo igjen til målet.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:58   #21
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er jo fint det da. Kanskje det kommer bedre tider hvor det blir litt lettere for deg, med tiden. Jeg tenker at det er bedre å gå ned 5 kilo på et år, enn å gå opp eller stå stille, men vet veldig godt hvor frustrerende det er.

Ja det er det jo...men jeg føler jo at jeg må bruke resten av livet på å slanke meg Saken er at jeg fint kunne spist slik som dette resten av livet..men jeg vil ikke være 30 kg pluss .

Jeg ahr også prøvd dette med å slutte å slanke og tenke slanking..men da gikk jeg FAKTISK opp..i forskjell fra nå når jeg er under slanking og holder vekten...sant..og da før jeg gikk vekk fra slankingen så var jeg 5 kg lettere enn nå...disse 5 kom på under den tiden da jeg "ikke tenkte slanking" og de vil ikke vekk igjen...frustrerende? oh yes..helt utrolig..gjett om jeg angrer for at jeg ikke bare forsatte da.

Men jaja,jeg får bare forsette...noe må jo skje snart..

Kan være jeg spiser for MYE fett også eller? For jeg bruker en god del når jeg steker altså...er kanskje ikke meninga man skal ha i seg så mye fett som jeg muligens får i meg?

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:59   #22
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustruert..

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Grunnen er simpelthen at mange på lavkarbo opplever melkeprodukter som en showstopper når det gjelder vekttap. Hvorfor har jeg ikke sett noen forklaring på, men det har neppe noe med laktoseintoleranse å gjøre.

Men hvorfor ikke prøve? Det er ikke noe stort offer for noen uker, og vel verdt forsøket når andres erfaringer tilsier at det kan være det som skal til.

Glem kaloritellingen nå, den kan du eventuelt komme tilbake til når du har 5-10 kilo igjen til målet.

Ja jeg får gjøre det.

Nja,jeg tviler fremdeles på dette med kalorier altså..man må jo fremdeles ha i seg mindre energi enn man forbrenner..og jeg forbrenner tydeligvis ingenting for tiden:P

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 12:01   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Ja, jeg har holdt på med disse 24 kiloene i fire år.

Ser ikke ut som at du spiser for mye fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 12:03   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Litt småfrustrert...

Og du har rett i at man må ha i seg mindre enn man forbrenner, men hvor mye forbrenner du da? Det har du ikke peiling på. Derfor er det bedre å gå etter regelen: spis når du er sulten, stopp når du er behagelig mett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 12:12   #25
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Og du har rett i at man må ha i seg mindre enn man forbrenner, men hvor mye forbrenner du da? Det har du ikke peiling på. Derfor er det bedre å gå etter regelen: spis når du er sulten, stopp når du er behagelig mett.

Nei jeg tror ikke noen vet ,har prøvd utallelige slike kalkulatorer,og de sier jo så forskjellig at...men tipper jeg forbrenner rundt 2500 kcal daglig drøyt...jeg trener jeg også en del styrketrening...så mulig det er mer..men da ville jeg i teorien ha gått ned mange mange kg til nå..så forbrenninga er kanskje nedsatt etter mange år med slanking og slikt.

Men jeg har prøvd enda lavere på kcal og jeg står like stille..så ja..har prøvd forskjellig...og det gir ikke resulater...

Det rare er at jeg kjenner klær blir større...men ifølge målebåndet er jeg ikke smalere...det er merkelig..har liksom de samme plassene jeg alltid måler og de minker ikke altså..De har jo minket masse men siste året har de ikke minket noe..selv om klær blir større..så enten er det noe galt med målebåndet,eller måten jeg måler på ellers så er det noe magisk som foregår:P haha..høyst usannsynlig ikkesant...så ja..jeg er clueless.

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 19:49
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger hilde29 Ketolysekuren 9 26-01-09 13:25
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no