Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-09, 23:05   #1
titty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1
titty er på en erverdig vei

Lavkarbo

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg??? Skulle hat oppskrifta på lavkarbo diett. Hva skal jeg spise etter ei uke med bare proteiner

titty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lackarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 23:12   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lavkarbo

mat finner du på oppskrifter ( øverst ) , der er det mye spennende

og en vanlig dag kan jo se slik ut:
frokost: egg og bacon / omelett / frokostpannekaker / cottage cheese med kanel.

lunch: samme som frokost / salat med tunfisk,kylling,rødt kjøtt, masse ost / bruk fantasien!

middag : gratinert kjøtt og blomkål / kjøtt og grønsaker / hamburger med ziggis-lapper som brød / salat med mye fett / deilig biff eller noe / pizza(lavkarbo, selvfølgelig / omelett

kvelds: skinke-og-oste-ruller / egg / omelett / som frokost? /

snack: baconsvor / ostechips ( ost i mikroen i ca 2 min ) / sjokolade fra www.sukkerfri.com / ren ost ! / egentlig.. alt du liker, bare det ikke ahr for mye karbs..! noen liker ren biff, andre litt cottage cheese med kanel og mandler.. / Paranøtter- indeholder kun 3 karbo pr. 100g. /


men husk dette er bare noen av tingene.. det finnes maaaaangte muligheter! søk i forumet eller i google lykke til!

ps: søtningstoffet uten grenser, er sukrin ( det beste )

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 23:13   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo

Siden lavkarbo er et paraplybegrep for flere forskjellige livsstiler, er det umulig å gi en oppskrift.
Men her kan du lese om de forskjellige filosofiene: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 23:16   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo

Her finner du en samling med mange gode oppskrifter samlet i et dokument

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 23:31   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Her finner du en samling med mange gode oppskrifter samlet i et dokument

Wow!! Den boka hadde ikke jeg fått med meg!! Tuuuusen takk for at du nevnte den!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 23:31   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo

Hei,
Høres ut som om du er helt fersk i lavkarbo verden så her er litt informasjon.
Lavkarbo er en paraplybetegnelse for ulike kostholdsvarianter og jeg mener å huske at alt under 150 kh klassifiseres som lavkarbo. De som ligger lavest på kh pr dag er Ketolyse, Skaldeman og Atkins induksjon. De her inne som har et generelt lavkarbokosthold, altså ikke i ketose, ligger nok på rundt 30-72 kh pr dag. 72 kh pr dag er i henhold til Wolfgang Lutz sin bok ’Bedre uten brød’, som er anbefalt lesning for alle på lavkarbo.


Dersom hensikten med kostholdsomleggingen innebærer en god progresjon på vektnedgang så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å lese om de ulike kostholds filosofiene og finne en som du kan leve med. Ikke at det er noe tvang, men det er så mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo og vi vil jo ikke at man skal snuble og miste motivasjonen. I tilegg så er det mye lettere for alle lavkarbo guruene her inne på forumet å gi råd og veiledning til de som følger en bestemt filosofi. Mange her inne som følger egenkomponert/generell lavkarbo har i hovedsak begynt med en filosofi og har etter å ha tilegnet seg masse kunnskap om lavkarbo generelt og sin egen kropp spesielt kunnet tilpasse kostholdet til sine behov.

Les deg opp på de ulike filosofiene, bøkene kan du eventuelt lånt på biblioteket og supplementer med informasjonen som ligger her på nettet.
Her finner du en grei liten brosjyre vedrørende lavkarbo:
http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf


Her på forumet finner du masse ulike oppskifter til alle anledninger, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45

Lykke til…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no